STOLEMY - LIPUSZ 2016-DZIEŃ TRZECI

Niedziela, 7 lutego 2016 · dodano: 12.02.2016 | Komentarze 1

Według planów naszego Komendanta Darka, dzisiejszy wyjazd grupy w kierunku Kościerzyny miał nastąpić dopiero o 14……. Szkoda mi było dnia…., tym bardziej, że pogoda była wyśmienita, świeciło słońce i było +8 stopni.. .więc ciepło. Jeszcze w domu przygotowałam awaryjną trasę, która wiodła na północny zachód od Lipusza…., bardziej w stronę Bytowa…. Rano po śniadaniu spakowaliśmy wszystkie swoje rzeczy do auta, pożegnałam się z uczestnikami imprezy, których jeszcze spotkałam na bazie, następnie wraz z Moniką, Marcinem i Rysiem wyruszyliśmy na podbój kaszubskich tras….. Pierwszy przystanek przy legendarnej „Tuszkowskiej Matce”, tu żegnamy Rysia, który dalej jechał już swoja trasą…. Oczywiście przewodnikiem był Marcin, który znakomicie zna te tereny…., ale wspólnie udało nam się przejechać kaszubskie dróżki którymi wcześniej nikt z naszych przewodników nie jechał….. Po drodze Monika łapie gumę, bez zapasówki ,bez łatek….. i tak biedna chciała iść pieszo do Lipusza, sytuację ratuje Wiesiek, który ma dętek więcej niż dwie )))) i dalej ruszamy w drogę…. Jechało się cudownie, słońce, cisza… zero turystycznego zgiełku….. niestety trzeba było wracać….. słońce chyliło się ku zachodowi…., Monika i ja wręcz chóralnie stwierdziłyśmy, że jesteśmy głodne…, wracamy do Lipusza, gdzie zaliczamy jeszcze myjkę, pakujemy rowerki….. Dzień zakończyliśmy obiadem w restauracji „Pod Brzozami” w Lipuszu, którą wszystkim mogę polecić….:))) Podsumowując, było super…. aktywnie spędzony czas w super towarzystwie… poznaliśmy nowe fantastyczne osoby, które uwielbiają podróże dalekie i bliskie… Dziękujemy organizatorom za przygotowanie imprezy, do następnego razu….)))

Na trasie wycieczki - Stolemy 2016
Na trasie wycieczki - Stolemy 2016 © NefreNa trasie wycieczki - Stolemy 2016 - Tuszkowska matka
Na trasie wycieczki - Stolemy 2016 - Tuszkowska Matka © NefreTuszkowska matka
Tuszkowska Matka © Nefre

Legenda -Pewnego razu w Tuszkowach umarła najstarsza wiekiem kobieta. Wszyscy mieszkańcy uczestniczyli w jej pogrzebie. Trumnę wieziono na wozie do Lipusza, aby ją tam pochować na cmentarzu. Droga wiodąca przez las była piaszczysta i wyboista. Tam gdzie był piasek, orszak pogrzebowy jechał pomału. Po korzeniach i kamieniach jechali szybciej, aby ich mateczka choć w trumnie mogła sobie poskakać, bo w życiu nie tańczyła. Jak byli blisko Lipusza, wtedy trumna z matką spadła z woza od tego trzęsienia. - Tu nasza mateczka chce być pochowana - zdecydowali uczestnicy orszaku i wykopali dół, w który wsadzili trumnę, na tym miejscu zasadzili sosnę. Drzewo wyrosło bardzo wysokie i grube tak, że trzech mężczyzn nie może go objąć.

Tuszkowska Matka
Tuszkowska Matka © NefreNa trasie wycieczki - Stolemy 2016
Na trasie wycieczki - Stolemy 2016 © NefreNa trasie wycieczki - Stolemy 2016
Na trasie wycieczki - Stolemy 2016 © NefreNa trasie wycieczki - Stolemy 2016 - Studzienice
Na trasie wycieczki - Stolemy 2016 - Studzienice © NefreNa trasie wycieczki - Stolemy 2016 - Studzienice