DIABELSKI KAMIEŃ

Niedziela, 28 lutego 2016 · dodano: 29.02.2016 | Komentarze 5

Wczoraj wieczorem opadłam z sił i na niedziele z nikim się nie umówiłam, bo nie byłam pewna czy gdziekolwiek pojadę…. Wraz ze słonecznym porankiem przyszło ożywienie i chęć pojechania gdzieś….., miałam zamiar powłóczyć się po okolicy zdobywając nowe szutry…. Około 11 Michał przysłał zapytanie w formie sms – czy gdzieś się wybieramy….. Szybki telefon do ochotnika na niedzielną eskapadę i za pół godziny wpinałam się w spd….., aby wspólnie pojechać na krótką traskę….. Tematem dzisiejszej wyprawy było znalezienie Diabelskiego Kamienia w okolicach Pelplina…., z tej właściwej strony….. Dwa lata temu taką wycieczkę poprowadził Mirek i wtedy aby dojść do kamienia musieliśmy przejść rzekę na drugą stronę……, fajnie się teraz wspomina….. Najpierw zahaczyliśmy o Zwierzynek, gdzie nasz kompan Tomasz spacerował po lesie))))), chwilę pogadaliśmy i ruszyliśmy dalej aby Szlakiem Grzymisława dojechać do Pelplina….. a potem kierując się na Rajkowy zjechaliśmy na zielony oby dojść do koryta rzeki i metodą prób i błędów znaleźć kamień…. Nie było to takie proste, rzeka ma sporo zakrętów…., ja pamiętałam tylko że po drugiej stronie rzeki było strome zbocze…. , tym razem powiedzenie do trzech razy sztuka nie zadziałało….. ale za czwartym podejściem Michał znalazł kamień…… Spisaliśmy współrzędne….. porobiliśmy fotki i trzeba było spadać do Tczewa…. Była to bardzo sympatyczna wycieczka z odnajdywaniem nowych trasek…., no i znaleźliśmy kamień.Hurra...

Wąwóz w Zwierzynku
Wąwóz w Zwierzynku © NefreSpotkanie z Tomkiem
Spotkanie z Tomkiem © NefreZwierzyna na polach
Zwierzyna na polach © NefrePrawie na końcu świata
Prawie na końcu świata © NefreNa trasie
Na trasie © NefreDojechaliśmy do Pelplina
Dojechaliśmy do Pelplina © NefrePoszukiwania kamienia - rzeka Wierzyca
Poszukiwania kamienia - rzeka Wierzyca © Nefre

Do kamienia nie prowadzi żaden szlak, trzeba przejść lub przejechać pole uprawne, aby dojść do rzeki…. Polecam czas wiosenny kiedy pola i okolice rzeki nie są zarośnięte…

Diabelski Kamień – w korycie rzeki Wierzyca – koło Pelplina
Diabelski Kamień – w korycie rzeki Wierzyca – koło Pelplina © Nefre

Podaję współrzędne Diabelskiego Kamienia –leżącego w korycie Wierzycy koło Pelplina 53°56.473´N 18°40.994´E