ŚWINOUJŚCIE

Piątek, 28 kwietnia 2017 · dodano: 10.05.2017 | Komentarze 4

Dla nas już w piątek rozpoczęła się wielka rowerowa przygoda pt" Szlak Latarni Morskich"..., wzięliśmy sobie ten dzień wolny na dojazd do miejsca startu -czyli do Świnoujścia... Z Tczewa ruszamy planowo Intercity o 8:36 z przesiadką w Szczecinie, planowy przyjazd do celu miał być o godzinie 15:40..., ale niestety to były tylko plany, życie spłatało figla i przez kolizję na drodze i zerwaną trakcję kolejową utknęliśmy w Stargardzie, gdzie spotkaliśmy się z naszymi Rowerzystami Basią i Andrzejem, którzy również szybciej przyjechali, ale nieco inną trasą niż my (chyba z 3 przesiadkami).   W Świnoujściu lądujemy z dwugodzinnym opóźnieniem, przez co nasze osobiste plany podjechania do Niemiec nie wypaliły..., ale widocznie tak miało być... tak teraz dopiero policzyłam, że na drugi koniec Polski (500 km) jechaliśmy ponad 9 godzin... szok...., człowiek by doleciał do Azji..., no ale taki mamy kolejowy klimat:)))) Powrót będzie przyjemniejszy... Po zameldowaniu się w pensjonacie i pozostawieniu sakw ruszamy we dwoje na objazd miasta... jazda po plaży o zachodzie słońca... zawsze sprawia mi dużo radości..., a zwłaszcza w nowych nieodkrytych miejscach...Wieczorem myślę o reszcie Rowerzystów, którzy właśnie ruszają do nas nocnym pociągiem...., oby tylko wszystko było ok.... jutro czeka nas długa trasa i mamy dużo miejsc do zwiedzenia.... To będzie dzień pełen wrażeń i emocji ( i tak też było:)))  )... Poniżej fotorelacja.... niestety miałam pecha- część zdjęć robiłam telefonem, i padła mi karta....:((((

Rowerki w Intercity

Rowerki w Intercity © Nefre

Szczerze mówiąc, byliśmy pod wrażeniem... spory przedział na 12 rowerów... i nawet pan konduktor był miły:))))

Dojechaliśmy do Świnoujścia
Fort Zachodni- Świnoujście © Nefre
Fort Zachodni- Świnoujście
Fort Zachodni- Świnoujście © NefreFort Zachodni- Świnoujście

Fort IV Zachodni – fort pruskiej Twierdzy Świnoujście, wybudowany w latach 1856-1861, przeznaczony do obrony portu przed wrogimi okrętami. Składa się on z jednokondygnacyjnej reduty na planie kwadratu, do roku 1863 wzmocnionej murowanymi skrzydłami i otoczonej wałem ziemnym oraz fosą wodną.

Ujście rzeki Świny do morza
Ujście rzeki Świny do morza © NefreStawa Młyny- Świnoujście
Stawa Młyny- Świnoujście © NefreStawa Młyny- Świnoujście
Stawa Młyny- Świnoujście © Nefre

Stawa Młyny jest jednym z symboli Świnoujścia, stanowiąc część oficjalnego logo miasta. Zdjęcia z "wiatrakiem" wykorzystywane są powszechnie w materiałach promocyjnych, na pocztówkach ze Świnoujścia, okładkach przewodników

Stawa Młyny- Świnoujście
Stawa Młyny- Świnoujście © NefreStawa Młyny- Świnoujście
Stawa Młyny- Świnoujście © Nefre

Na jej szczycie znajduje się pulsujące światło, służące celom nawigacyjnym. Ma 10 m wysokości,  pomalowana jest na biało i ma czarny dach. Powstała w latach 1873-1874 podczas modernizacji toru wodnego

Zachód w Świnoujściu
Zachód w Świnoujściu © NefreKolos na rzece Świna - Świnoujście
Kolos na rzece Świna - Świnoujście © NefreZachód w Świnoujściu
Zachód w Świnoujściu © NefreZachód w Świnoujściu
Zachód w Świnoujściu © NefreDeptak w Świnoujściu
Deptak w Świnoujściu © Nefre

Promenada w Świnoujściu bardzo przypominała nam miasteczko na niemieckiej Rugi.