SZLAK LATARNI MORSKICH - DZIEŃ 6

Czwartek, 4 maja 2017 · dodano: 18.05.2017 | Komentarze 2

Dzisiaj jest ostatni dzień grupowej podróży nad polskim wybrzeżem, dzisiejszy etap będzie liczył około 90 km... Zanim dojedziemy do Władysławowa zwiedzimy ostatnie dwie latarnie, Stilo i Rozewie.... Dzień jest dosyć pochmurny i doszły mnie rano słuchy, że wszędzie pada...., na szczęście nie na naszej trasie.....Pokropiło dopiero przed Rozewiem.... mieliśmy szczęście... W Karwieńskich Błotach żegnamy Basię i Andrzeja, którzy odbijają na Puck, gdzie mają zaklepany nocleg.... Reszta załogi jedzie na metę - czyli do "Władka" na pociąg... Na mecie... do pociągu jest jeszcze dużo czasu, Tomek i Dawid decydują się na dojazd rowerem do Redy... Marzenka i Mirek lądują u nas w pensjonacie na kawkę.... Po 21 żegnamy naszych gości... zostajemy sami.... bez konkretnych planów na piąteczek.... Jestem zmęczona.... Jutro zdecydujemy co robimy i jak jedziemy....:)))) Poniżej mapka i kilka fotek...

Wyjazd z pensjonatu
Wyjazd z pensjonatu "Wilk" w Łebie © Nefre

Pensjonat "Wilk" w Łebie , jak najbardziej polecam, duże pokoje z aneksem kuchennym i łazienką... czysto i przyjemnie. Miejsce na rowery też się znalazło...

Wyjazd z Łeby
Wyjazd z Łeby © NefreKierunek latarnia morska w Stilo
Kierunek latarnia morska w Stilo © Nefre

Latarnia Morska Stilo
Latarnia Morska Stilo © Nefre

Latarnia Stilo
Latarnia Stilo © NefreLatarnia Morska Stilo

Zbudowana przez Niemców na fundamencie z betonu i granitu białego. Montowana z gotowych elementów ze staliwa, skręcanych śrubami. Są trzy takie konstrukcje na świecie, z czego dwie w Europie. Rok budowy – 1904-1906. Wysokość wzgórza – 55 m n.p.m. Wysokość latarni do światła – 32 m

Latarnia Morska Stilo
Postój na obiad w Karwi © NefreDojechaliśmy do Rozewia
Dojechaliśmy do Rozewia © NefreLatarnia Morska w Rozewiu
Latarnia Morska w Rozewiu © Nefre

Latarnia na Przylądku Rozewie w Jastrzębiej Górze to najstarsza budowla nad polskim morzem. Jej otwarcie nastąpiło w 1822 roku,  latarnia mierzy 33 metry.