WIELKOPOLSKA - DZIEŃ 4

Wtorek, 15 sierpnia 2017 · dodano: 24.08.2017 | Komentarze 2

Ostatni dzień naszej rowerowej wycieczki....., w niedzielę Ania i Grzegorz umówili się z nami, że nas odprowadzą do Gniezna. Punktualnie o 10 przyjeżdżają pod nasz zajazd.... , ruszamy na szlak. Trasa wcześniej wytyczona została delikatnie zmodyfikowana przez naszych przewodników, którzy starali się nam pokazać jak najwięcej pięknych miejsc na które na pewno byśmy sami nie natrafili...., widoczki, wąwozy, jeziorka ukryte w lesie, zjazdy i podjazdy....piękna trasa..., prawie do samej Nekli podziwiamy walory przyrodnicze tego regionu.... W miejscowości Nekla zatrzymujemy się przy pałacu, w którym obecnie mieści się przedszkole i ośrodek zdrowia. Następny postój to pałac w Czerniejewie...., tu troszeczkę się zawiodłam, bo nie można było wejść i rzucić okiem  na wnętrze pałacu... właściciele oraz pracownicy traktują turystów raczej jak intruzów.... - nie jesteś gościem to spadaj.... Po parku też nie mogliśmy pochodzić, bo po nawałnicy zwalony drzewostan zagrażał bezpieczeństwu...., to akurat jest zrozumiałe... Do Gniezna przybywamy około 14.30, robimy sobie wspólną fotkę pod katedrą i żegnamy się z naszymi znajomymi.... Mamy dużo czasu do pociągu... zwiedzamy pierwszą stolicę Polski, jednak spustoszenie jaki tu pozostawiła wichura uniemożliwia nam swobodne poruszanie się po mieście. Nie było posesji na którym nie byłoby powalonego lub wyrwanego z korzeniami drzewa... Zwiedziliśmy to co mogliśmy..., potem już nam się nic nie chciało i relaksowaliśmy się w promieniach słońca dokarmiając gołębie.. i tak aż do czasu odjazdu pociągu.... bardzo fajny wyjazd.... trasy łatwe, mało górek, jest co oglądać... Polska to piękny kraj:))))) Dziękuję Ani i Grzegorzowi za towarzystwo:))))

MAPA- DZIEŃ 4
Czerniejewo- Wielkopolska © NefreWielkopolskie szlaki
Wielkopolskie szlaki © NefrePałac w Czerniejewie- Wielkopolska
Pałac w Czerniejewie- Wielkopolska © Nefre

Pałac Lipskich w Czerniejewie – znajduje się na północnym skraju miasta, połączony z nim długą aleją, wzniesiony w latach 1771-1775 dla Jana Lipskiego według projektu architekta Ignacego Graffa. Pałac pierwotnie późnobarokowy, piętrowy z dwoma skrzydłami i dwoma dziedzińcami. Pierwszy, zewnętrzny (tzw. avant-cour, przeddziedziniec) ma po bokach wozownie i stajnie. Drugi, wewnętrzny (tzw. cour d'honneur, dziedziniec honorowy) otoczony jest z boków dwiema oficynami.

Pałac w Czerniejewie- Wielkopolska
Pałac w Czerniejewie- Wielkopolska © NefrePałac w Czerniejewie- Wielkopolska
Pałac w Czerniejewie- Wielkopolska © Nefre

Brama wjazdowa do pałacu to łańcuch opuszczany - metoda z czasów PGR.... :))))