Kwiecień, 2011

TAM GDZIE KRÓLOWA RZEK WPŁYWA DO BAŁTYKU

Sobota, 30 kwietnia 2011 · dodano: 01.05.2011 | Komentarze 4

Ta wycieczka to był spontan i szaleństwo, do końca nie wierzyłam, że Wiesiek chce jechać nad morze. Wyjechalismy dosyć późno około 13, wiało niesamowicie- północny wiatr szook- cieżka jazda, nie myślałam że dotrzemy do celu, moja koncycja nie była 100 % - ale udało się:))) Jestem dumna... Po drodze zwiedzilismy śluzę w Przegalinie.

Śluza w Przegalinie - to śluza komorowa w Gdańsku, w dzielnicy Wyspa Sobieszewska (na południowo-wschodnim krańcu wyspy) umożliwiająca żeglugę śródlądową między Martwą Wisłą i Przekopem Wisły. Wspólnie z portem rzecznym w Przegalinie stanowi węzeł wodny Przegalina.

Przeznaczeniem śluzy była również regulacja wód Wisły i zabezpieczenie przeciwpowodziowe dzielnic i osiedli Gdańska położonych nad Martwą Wisłą.

Obiekt hydrotechniczny w Przegalinie składa się z dwóch śluz : czynnej "Południowej" (powstałej w latach 1975-1982) i nieczynnej od roku 1992 "Północnej" (oddanej do użytku w roku 1895). Nad śluzą wybudowano most (łączący wyspę sobieszewską z Żuławami Gdańskimi) na który wprowadzono również trasę Gdańskiej Kolei Dojazdowej do Świbna. Śluza Północna została wpisana do rejestru gdańskich zabytków.

Dojechaliśmy do Świbna- potem przez las do rezerwatu "Mewia Łacha"
Rezerwat przyrody "Mewia Łacha", utworzony w 1991 roku, znajduje się w północno-wschodniej części Wyspy Sobieszewskiej, zajmując powierzchnię 19 ha. Północną i zachodnią jego granicę stanowi morze, od strony południowej przylega do namorskiego boru sosnowego, a od wschodniej - do ujściowego odcinka Wisły Przekop. Pozostała część rezerwatu, o powierzchni 131 ha, znajduje się po drugiej stronie Wisły koło wsi Mikoszewo. Celem ochrony jest zachowanie: kolonii lęgowych rzadkich gatunków rybitw, miejsc lęgowych, odpoczynku i żerowania ptaków siewkowych, blaszkodziobych i innych, charakterystycznej roślinności oraz krajobrazu stożka ujściowego Wisły wraz z całą dynamiką naturalnych procesów deltowych wielkiej rzeki nizinnej.

ZOBACZYĆ MORZE PO TAKIM WYSIŁKU BEZCENNE:))))POZDRAWIAM I POLECAM TRASĘ

Czy ktoś widział foczkę???? © Nefre

Jesteśmy w rezerwacie Mewia Łacha:))) © Nefre

Wiatr - północny wiatr:))) © Nefre

Rezerwat przyrody "Mewia Łacha", utworzony w 1991 roku, znajduje się w północno-wschodniej części Wyspy Sobieszewskiej. © Nefre

Jedyny plażowicz tego dnia:))) © Nefre

DOOKOŁA TCZEWA

Środa, 27 kwietnia 2011 · dodano: 27.04.2011 | Komentarze 0

ROZPROSTOWANIE CIAŁKA PO CAŁYM DNIU SIEDZENIA PRZY BIURKU...WYPADZIK DOOKOŁA NASZEGO CITY, WIECZOREM WIAŁO I TROCHE ZIMNO...

?130393605840048

ŚWIĄTECZNE SPALANIE KALORII:)))))

Niedziela, 24 kwietnia 2011 · dodano: 24.04.2011 | Komentarze 1

Rano świąteczne śniadanie, obiad świąteczny u teściowej, no i ile można w siebie wpychać. Wyjechaliśmy dosyć późno o 18, wróciliśmy o 20 - zrobiliśmy szybką rundeczkę. Pozdrawiam świątecznie:)))

Wesołych Świąt:))) © Nefre

Kociewskie widoki © Nefre

Awaria...:(((( © Nefre

TCZEW-KNYBAWA-BAŁDOWO-TCZEW

Sobota, 23 kwietnia 2011 · dodano: 24.04.2011 | Komentarze 5

Wiosenna pogoda, niebo niebiściutkie, słońce świeci, aż grzech siedzieć w domu:)))Zakupy przedświąteczne zrobione (starałam się unikać tłumów - bo nie cierpie kolejek). Wybraliśmy się na delikatny wyjazd dookoła naszego city, po raz pierwszy na krótkich rękawkach w tym roku:)))) Wiesiek sie nawe opalił, ja po sobie nic nie widzę-hihi

Zlot miłośników BWM- ja do takich nie należę co prawda -ale byliśmy pooglądać © Nefre

Bulwar nad Wisłą © Nefre

Kto pierwszy.....:)))) © Nefre

W POSZUKIWANIU PRAWDZIWEJ WIOSNY

Sobota, 16 kwietnia 2011 · dodano: 17.04.2011 | Komentarze 3

"W poszukiwaniu prawdziwej wiosny" - pod takim tytułem Lokalna Organizacja Turystyczna zorganizowała wiosenny rajd w którym uczestniczyliśmy. Cieszyłam się bardzo, że pojadę w towarzystwie prawdziwych miłośników dwóch kółek:)))) Oprócz mnie w rajdzie wzięła udział jeszcze jedna kobieta - Wiesia, co mnie bardzo ucieszyło, ponieważ ubolewam nad tym że tam mało kobiet bierze udział w takich imprezach.Podczas jazdy nie obyło się awarii, mój "Czarny Łabędź" także zawiódł - spadł mi łańcuch:(((((, ale dzięki naszym Panom awaria został usunięta- dziękuję za pomoc:))))) Podczas postoju przy leśniczówce Bukowiec Pan Ludwik zorganizował konkurs z nagrodami:)))) Ogólnie było miło, sympatycznie i nawet nie wiedziałam kiedy czas zleciał - oby do następnego spotkania. Pozdrawiam... oczywiście wiosnę znaleźliśmy.

Pierwszy postój nad jeziorem w Lubiszewie © Nefre

Wiosenne leśne kwiatki © Nefre

Postój w Wędkowach © Nefre

Od prawej Pan Andrzej- organizator, Marek i Krzysiek gdzieś na rozdrożu.. © Nefre

Wiosenne listeczki:))))) © Nefre

Wiosna, wiosna ach to ty..... © Nefre

Odpoczynek przy leśniczówce w Bukowcu. © Nefre

Ja na dywanie z leśnych wiosennych kwiatów. © Nefre

Uczestnicy rajdu w poszukiwaniu prawdziwej wiosny © Nefre
Kategoria RAJD REKREACYJNY

TCZEW-LUBISZEWO-MAŁŻEWO- BOROSZEWO-WĘDKOWY-TCZEW

Niedziela, 10 kwietnia 2011 · dodano: 11.04.2011 | Komentarze 4

Weekend mieliśmy spędzić na rowerach - takie były plany, ale niestety strasznie wiało. W sobotę nie zdecydowaliśmy się na wyjazd z powodu zbyt silnego wiatru. Niedziela - wieje mniej i jest piękne słońce- pojechaliśmy w plener - zdecydowaliśmy się na jazdę po lesie i bocznych, mało uczęszczanych drogach. Dołączył do nas Marek - niezawdony rowerzysta:))))) Pomimo tego, że czsami jechaliśmy pod wiatr - wycieczkę zaliczam do udanch.

Pierwszy postój w lesie © Nefre

Nad jeziorem w Lubiszewie © Nefre

TCZEW I OKOLICE - ŁAPANIE PROMIENI SŁONECZNYCH

Niedziela, 3 kwietnia 2011 · dodano: 03.04.2011 | Komentarze 1

Dzisiaj w sposób bardzo leniwy pokręciliśmy się po Tczewie i okolicy - cieszylismy się słońcem i wiosną:))))))

Mój rowerek © Nefre

Bulwar nad Wisłą © Nefre

TCZEW-PELPLIN-KLONÓWKA-KOLINCZ-SZPĘGAWSK-TCZEW

Sobota, 2 kwietnia 2011 · dodano: 02.04.2011 | Komentarze 4

Trasę przygotowałam dwa tygodnie temu, ale nie wiedziałam kiedy się zdecydujemy żeby ją zrealizować. W piątek wieczorem umówiłam się wstępnie z Dorotą naszą blogową „Fruzią” na wspólny wypad rekreacyjny oczywiście, chociaż jak wszyscy wiecie Dorotka jeździ wyczynowo. Była okazja zapoznać się))))) Wycieczkę zaliczam do bardzo udanych było miło, wiosennie i sympatycznie. Pozdrawiamy