Grudzień, 2013

SYLWESTROWA WYCIECZKA

Wtorek, 31 grudnia 2013 · dodano: 01.01.2014 | Komentarze 3

Dzisiaj w siedmioosobowym składzie (Mirek, Marek, Damian, Darek, Jurek, Jarek i ja) pojechaliśmy na ostatnią w tym roku krótką wycieczkę rowerową po naszej leśnej okolicy. Po drodze spotkaliśmy pędzącą na rowerze naszą koleżankę Fruzię. Pogoda dopisała w końcu mieliśmy słoneczny dzień, nasze humory były szampańskie. Rok się kończy, mam nadzieję, że Nowy Rok obdarzy nas samymi dobrymi przeżyciami. No cóż wszystkim życzę Szczęśliwego Nowego Rowerowego Roku 2014….)))

Podsumowanie roku 2013.
W jednym zdaniu to się nie zmieszczę, ale rok rowerowy był dla mnie bardzo dobry. Przede wszystkim ruszyły „Rowerowe Środy dla Kobiet”, poznałam nowe wspaniałe Rowerzystki i nowych Rowerzystów (mam nadzieję, że przejedziemy jeszcze razem mnóstwo km i odwiedzimy razem fantastyczne miejsca). W odchodzącym roku odwiedziłam nowe miejsca, brałam udział w różnych rajdach i maratonach, byłam w Szwecji na rowerowym wypadzie, udało mi się pojeździć troszeczkę po Hiszpanii. Planowanie tras coraz bardziej mnie wkręca i sprawia mi to mnóstwo radości….Razem przejechałam 5600 km, co stanowi mój rekord. Dziękuję Wszystkim, którzy brali udział w tegorocznych wypadach)))))) DO SIEGO ROKU….

Rowerowa zbiórka

Zakończenie ostatniej wycieczki w 2013 roku © Nefre

POŚWIĄTECZNE SPALANIE KALORII

Sobota, 28 grudnia 2013 · dodano: 29.12.2013 | Komentarze 8

Na sobotę zaplanowałam wycieczkę pt. „Poświąteczne spalanie kalorii”, na zbiórkę przyjechało 6 Rowerzystów. Razem pojechaliśmy w kierunku Sobowidza, w drodze powrotnej odwiedziliśmy lapidarium w Żelisławkach. Pogoda marcowa…., pomimo awarii roweru Jurka i tak było sympatycznie i wesoło. Dziękuję Wszystkim za udział w wycieczce.

Zbiórka koło Intermarche w Tczewie

Dojazd do Żelisławek © Nefre

Rowerzyści przy lapidarium w Żelisławkach
Rowerzyści przy lapidarium w Żelisławkach © Nefre

Na terenie wsi Żelisławki, jeden z mieszkańców, Pan Krzysztof Kowalkowski, utworzył lapidarium. Obejmuje ono ciekawe zbiory kamieni, głównie nagrobnych i granicznych.

Lapidarium w Żelisławkach
Lapidarium w Żelisławkach © Nefre

Do lapidarium w Żelisławkach, trafił z Rębielcza kamień nagrobny Albrechta I. Groddecka.
Jak podaje księga familijna rodziny Groddeck autorstwa Petera von Groddecka ("Familienbuch der Familie von Groddeck - Groddeck") był on synem Stanisława i Zofii Ruth władających majątkiem Grodziec na Śląsku, którzy przenieśli się na Pomorze, najpierw do Szczecina, a potem do Łaguszewa koło Pszczółek. Albrecht I. urodził się w rodzinnym majątku w 1610 roku. W Szczecinie przypuszczalnie przed 1638 rokiem ożenił się z Marią Andres(s)en (ur. 1608 roku w Szczecinie - zm. 6.7.1885 w Gdańsku) córką sekretarza szczecińskiego Petera i Marii Merckel (lub Mordelin). Z tego małżeństwo narodziło się im 11 dzieci. W Łaguszewie w latach 1641-43 był dzierżawcą młyna i karczmy, po czym przeniósł się na dzierżawę karczmy wraz z przyległym gruntem w Warczu (1643-47) przejętą od Kaspara Bauma (lub Brauna) za 25 florenów rocznie. W 1651 roku Albrecht I. w Rębielczu nabył gospodarstwo sołtysie i objął urząd miejscowego sołtysa. Niestety w 1660 roku wskutek wojen szwedzkich gospodarstwo uległo zniszczeniu, ale zostało szybko odbudowane. Zmarł 21 lipca 1675 roku w Rębielczu, gdzie został pochowany.

Lapidarium w Żelisławkach
Lapidarium w Żelisławkach © Nefre

Ten kamień najprawdopodobniej leżał na styku trzech granic. To "S" wpisane w krzyż oznacza stronę Żelisławek (Senslau). Z drugiej strony jest litera"R" oznaczająca dobra Rębiny. strony jest Ponieważ inne graniczniki mają wyryte numery, to też może być numer. Od góry jest wyryty napis "REN. 1755" oznacza to, najprawdopodobniej, datę renowacji inskrypcji (może związaną z ich poprawieniem, a może z pewną korektą granicy).

Dworek w Żelisławkach

Rowerzyści w Koźlinach © Nefre

WESOŁYCH ŚWIĄT

Poniedziałek, 23 grudnia 2013 · dodano: 27.12.2013 | Komentarze 9

Z okazji Świąt Narodzenia Bożego życzymy Wam wszystkiego najlepszego. Spełnienia najskrytszych marzeń, samych radosnych w swym życiu zdarzeń. Mnóstwo podarków pod choinkę i zawsze uśmiechniętą minkę.

A w Nowym Roku udanych wypraw asfaltowych, po bezdrożach, po górach, po płaskim, nad jezioro, nad morze, nad rzekę, na łąkę, palcem po mapie, czyli jednym słowem mówiąc udanego rowerowego 2014 roku życzą Asia i Wiesiek.

PRZEDŚWIĄTECZNA WYCIECZKA

Niedziela, 22 grudnia 2013 · dodano: 27.12.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj w pięcioosobowej grupie pojechaliśmy na krótką wycieczkę w kierunku miejscowości Turze. Pogoda jak na grudzień wręcz wiosenna))) Po powrocie w Tczewa pojechaliśmy zobaczyć pierwszy w historii naszego miasta Jarmark Bożonarodzeniowy. Na placu Hallera stanęły kramy z rękodziełem, biżuterią, wyrobami skórzanymi. Były też wyroby przygotowane przez wychowanków Domu Dziecka w Narkowach. Można było również skosztować świątecznych potraw i napić się grzanego piwa, bądź wina. Ponieważ dzisiaj ostatni raz spotkaliśmy się przed świętami, nie obyło się bez świątecznych życzeń..... Dziękuję Wszystkim za dzisiejszy udział w wycieczce.

Rowerowa zbiórka

W kierunku Turzy

Nad jeziorem Damaszka w Turzu

Jarmark Świąteczny w Tczewie

Pani Zima....

Marek z Jakiem z LOT Kociewie

Spotkanie z naszym Rowerzystą Darkiem i jego żoną Dorotą

Rowerowa choinka w Tczewie, Marek próbuje swoich sił.....

WYCIECZKA PO PSTRĄGI....

Sobota, 21 grudnia 2013 · dodano: 21.12.2013 | Komentarze 5

Na sobotę nie planowałam wcześniej żadnego wyjazdu, ponieważ miałam zająć się ostatnimi zakupami, konkretnie to staniem w kolejce za rybami…..:(((( Na szczęście późnym wieczorem dostałam jakiegoś oświecenia, dotyczącego „atrakcji” stania w przedświątecznej kolejce. Po pływający towar postanowiłam pojechać do gospodarstwa rolnego w Boroszewie zajmującego się hodowlą ryb. Mój pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, wycieczką i zakupy w jednym…. bez stania w kolejce, a towar pierwsza klasa – mam na myśli świeżość……))) Co do strzałów to i te można było dzisiaj usłyszeć w Rokickim lesie, ponieważ rozpoczął się odstrzał na dziki i żony )))) (jak to powiedział Pan myśliwy podczas naszej rozmowy).

W dzisiejszej wycieczce towarzyszył nam nasz kolega Darek, którego spotkaliśmy na wysokości Młynek. Dziękujemy za mile spędzony czas ….

Gospodarstwo Rolne w Boroszewie

Moje pierwsze połowy, było śmiechowo......hihi

Powrót do domu

WIECZORKIEM

Wtorek, 17 grudnia 2013 · dodano: 18.12.2013 | Komentarze 2

Wieczorny spacer na rowerze, podziwiałam ozdoby świąteczne wywieszone na balkonach )))) Niektórzy mają wręcz cyrkowo, ale cóż każdy ma swój gust))))) Wieczór bardzo ciepły jak na grudzień - było 5,5 stopnia w plusie oczywiście

Tczew nocą © Nefre
Kategoria SAMOTNIE, SPACER

• Kalorie 2073kcal

KIERMASZ ŚWIĄTECZNY W GRODZISKU OWIDZ

Niedziela, 15 grudnia 2013 · dodano: 18.12.2013 | Komentarze 5

Dzisiaj w sześcioosobowym składzie (Mirka, Mirek, Jarek, Damian, Wiesiek i ja) wybraliśmy się na Jarmark Świąteczny do Grodziska Owidz koło Starogardu Gdańskiego. Niedzielna trasa prowadziła w większości bocznymi drogami, ponieważ chcieliśmy ominąć ruchliwe niebezpieczne drogi główne. Pogodę na ten dzień zapowiadali deszczową oraz silny zachodni wiatr, na całe szczęście podczas naszej wycieczki nie spadła ani jedna kropla deszczu a wiatr można było pokonać.

Na Jarmarku Świątecznym można było nabyć oryginalne ozdoby świąteczne wykonane własnoręcznie, a ich autorami byli m.in. podopieczni domów pomocy społecznej oraz artyści. Jak zwykle, nie zabrakło Pań z Koła Gospodyń Wiejskich z Janowa, które przygotowały np. barszcz, pierogi, kaszę, chleb ze smalcem czy naleweczkę. Chętni - bez względu na wiek - mogli sami spróbować sił w lepieniu pierogów, zdobieniu pierników lub bombek. Załapaliśmy się również na pokazy historyczne, które zaprezentował m.in. Garnizon Gdańsk wraz Gdańską Rotą Mieszczańską - nie zabrakło głośnych wystrzałów z dawnej broni.
Zwiedziliśmy teren Grodziska, w karczmie wypiliśmy kawkę oraz zjedliśmy pyszny sernik na ciepło, obeszliśmy jarmark i czas było wracać do domu, ponieważ szybko robi się ciemno. Granice naszego miasta przekraczaliśmy około godziny 17. Wycieczkę zaliczam do bardzo udanych, chociaż moja kondycja tego dnia była taka sobie. Dziękuje Wszystkim za mile spędzony czas na wspólnym rowerowaniu. Poniżej mapka i kilka fotek.

Rowerzyści w drodze - Śliwiny © Nefre

Nasza niedzielna ekipa - przecinamy"berlinkę" © Nefre

Odpoczynek w lesie © Nefre

Skręcamy w las © Nefre

Odpoczynek w Pelplinie przy górce Jana Pawła II © Nefre

Pałac w Owidzu © Nefre

Eklektyczny dwór rodziny Grąbczewskich (k. XIX w.) w Owidzu, obecnie w ruinie.

Grodzisko Owidz © Nefre

Grodzisko Owidz to rekonstrukcja grodu pomorskiego z okresu wczesnego średniowiecza, usadowiony na naturalnym wzniesieniu polodowcowym. Pierwszy Gród powstał w tym miejscu po podboju Pomorza przez Bolesława Chrobrego.

Grodzisko Owidz - nasza ekipa © Nefre

• Temperatura -1.0°C

ŚWIĄTECZNY TCZEW

Czwartek, 12 grudnia 2013 · dodano: 12.12.2013 | Komentarze 8

Wieczorkiem wyskoczyłam na objazd naszego miasta, aby nacieszyć oko świątecznym wystrojem. Chciałam też sprawdzić czy będzie mnie bolało kolano podczas jazdy, od upadku minęło zaledwie kilka dni i stwierdzam, że nie jest źle, odczuwam tylko ból podczas stromych podjazdów….. Dzisiejsza jazda dodała mi energii)))))
/12574521

Roman Landowski (ur. 1937 w Świeciu nad Wisłą - zm. 22 sierpnia 2007 r. w Tczewie) – poeta, prozaik i publicysta, regionalista kociewski, Honorowy Obywatel Miasta Tczewa.14 listopada 2013 na staromiejskim deptaku w Tczewie odsłonięto ławeczkę dedykowaną pisarzowi.

Rowerowa choinka stanęła po raz drugi przy Galerii Kociewskiej w Tczewie © Nefre

Świąteczny Tczew nocą © Nefre
Kategoria REKREACJA, SAMOTNIE

• Temperatura -3.0°C

GRUDNIOWE PĄCZKI

Niedziela, 8 grudnia 2013 · dodano: 08.12.2013 | Komentarze 9

Dzisiaj po raz drugi uczestniczyliśmy w imprezie organizowanej przez Mareckiego pod nazwą „Grudniowe Pączki”. Z Tczewa wyjechaliśmy w pięcioosobowym składzie – Marek, Jarek, Mirek, Darek i ja…. Na miejsce spotkania przyjechaliśmy pierwsi, popijając ciepłą kawę i delektując się pysznymi ciastami czekaliśmy na grupę z Elbląga, która przybyła w 12 osobowym składzie około południa. Mile spędziliśmy czas na wspólnym biesiadowaniu oraz pogawędkach na różne tematy. W dniu dzisiejszym nasz kolega Daro obchodził swoje urodziny- raz jeszcze wszystkiego najlepszego Darku… Dodam jeszcze, że byłam jedyną kobietą na dzisiejszym spotkaniu, mam nadzieję, że mrozik nie odstraszył naszych Koleżanek… W drodze powrotnej zaliczyłam lodową glebę….nic się nie stało, ale trochę mam stłuczoną lewą nogę…. Dziękuję Wszystkim za mile spędzony czas….