Luty, 2013

SOBOTNIE POPOŁUDNIE

Sobota, 16 lutego 2013 · dodano: 16.02.2013 | Komentarze 9

Dzisiaj krótki wyjazd w kierunku miejscowości Subkowy, przejazd przez Waćmierz i dalej powrót do Tczewa. Dzisiaj byliśmy świadkami kontroli trzeźwości rowerzystów na drogach, co prawda nie kontrolowano nas, ale dwóch młodych mężczyzn musiało dmuchać w tzw alkomat ))))))) Po drodze spotkaliśmy rowerzystę Henia, który jechał samotnie. W miejscowości Waćmierek chcieliśmy skrócić sobie drogę do Tczewa i przejechać przez las, ale droga była tak śliska, że się wycofaliśmy. Wycieczka krótka, ale intensywna.#lat=54.045925229235&lng=18.745900000001&zoom=12&maptype=terrain
Wyjazd w kierunku miejscowości Subkowy © Nefre

Kościół p. w. Św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Subkowach © Nefre

Kościół p. w. Św. Stanisława Biskupa i Męczennika, budowę rozpoczęto w XIII wieku a zakończono w XV. Prawdopodobnie fundatorem świątyni był biskup włocławski Maciej. Lokacja następuje w 1301 r. Parafia w Subkowach istniała już, bowiem w 1224 roku.Długość kościoła (bez wieży) wynosi 28,6 m, szerokość 8,9 m zaś wysokość w nawie 10 m, a w prezbiterium 8,5 m. Prezbiterium posiada bardzo ciekawe sklepienie gwieździste z żebrem przewodnim.

Gdzieś po drodze – zimowy krajobraz © Nefre

Las w Waćmierku © Nefre

• Temperatura -1.0°C

PIERWSZA SETKA W TYM ROKU

Niedziela, 10 lutego 2013 · dodano: 10.02.2013 | Komentarze 20

Ponieważ już długo nie byliśmy na żadnej dłuższej wycieczce rowerowej, postanowiłam, że w niedzielę pojedziemy gdzieś nad morze (jakoś zatęskniłam za szumem fal). Późnym wieczorem w sobotę, kiedy wróciliśmy z nart, powiadomiłam znajomych o wypadzie. Na niedzielną zbiórkę stawił się Marek (Sikorski33) oraz Jurek, wspólnie pojechaliśmy do miejscowości Jantar na Mierzeję Wiślaną. Pogoda można powiedzieć –super, jak na luty. Jedynie moja kondycja po sobotnich nartach była taka sobie, ponieważ bolały mnie uda. Wycieczka udana, dziękuję wszystkim za wspólne rowerowanie)))))

W miejscowości Steblewo mijamy się z wozem z końmi- to już bardzo rzadki obrazek na naszych terenach.. © Nefre

Pierwszy odpoczynek pod mostem w Kiezmarku. © Nefre

Żuławskie gospodarstwo © Nefre

Most w Rybinie © Nefre

Most zwodzony w Rybinie na Wiśle Królewieckiej
został wybudowany w 1936 roku, jako konstrukcja żelbetowo-drewniana, z rozwiązaniami typowymi dla tego rodzaju mostów (przeciwwagą). Most, funkcjonujący w latach powojennych, został zamknięty dla ruchu wodnego w latach siedemdziesiątych, gdy wymagany był jego generalny remont. Ponieważ zbiegło się to w czasie z degradacją wielu szlaków wodnych w okolicy i coraz mniejszą rolą transportu wodnego (o turystach wodnych nikt wówczas nie myślał), most pozostawał nieczynny i nikt się tym specjalnie nie przejmował.