Kwiecień, 2013

NAD MORZEM.....

Wtorek, 9 kwietnia 2013 · dodano: 10.04.2013 | Komentarze 18

Dzisiaj wtorek, powinnam siedzieć w biurze, ale ponieważ miałam coś do załatwienia w Gdańsku i nie musiałam ubierać się elegancko, postanowiłam przy okazji zrobić sobie wycieczkę rowerową. Pogoda dopisała, słońce towarzyszyło mi przez cały dzień, ale północny wiatr nie odpuszczał…. Do Gdańska przyjechałam pociągiem, powrót do Tczewa zaplanowałam rowerem, ale wystraszył mnie ruch na drodze w godzinach szczytu i wróciłam również kolejką. Poniżej mapka i kilka fotek

Przy dworcu w Gdańsku Głównym © Nefre

Z dworca ścieżką rowerową pojechałam do Brzeźna na plażę - trasa 7,5 km

Mała restauracja w Brzeźnie, gdzie rewolucj przeprowadzała Magda Gessler © Nefre

Molo w Gdańsku Brzeźnie © Nefre

Panorama Gdyni © Nefre

Molo w Brzeźnie © Nefre

Statek pasażerski wpływający do portu © Nefre

Plaża w Brzeźnie © Nefre

Cisza, spokój, szum fal i przede wszystkim mało ludzi....

Zabytkowy Park Jelitkowski © Nefre

Na początku XX wieku Jelitkowo połączono z Oliwą, co znacznie wpłynęło na zmianę osady w kąpielisko. W 1907 roku zbudowano Dom Zdrojowy. W tym samym czasie powstał Park Zdrojowy, który objął swym zasięgiem staw z najbliższymi terenami.

Park Jelitkowski © Nefre

Droga rowerowa przy promenadzie nadmorskiej © Nefre

Ograniczenie prędkości dla rowerzystów © Nefre

Hotel & Spa Mera w Sopocie © Nefre

Stojaki na rowery przy promenadzie nadmorskiej w Sopocie © Nefre

Wjeżdżam do Sopotu.... © Nefre

Willa Elektyczna z 1903 roku - Sopot © Nefre

Eklektyczna willa w Sopocie została wzniesiona w latach 1903-04 według projektu sopockiego architekta Waltera Schulza dla gdańskiego kupca Ernsta Augusta Claaszena. Od 1 lutego 2001 roku mieści się w niej Muzeum Sopotu. W muzeum gromadzone są wszelkie pamiątki związane z historią miasta: stare mapy, przewodniki turystyczne, pocztówki, dokumenty, fragmenty zastaw stołowych z hoteli i pensjonatów, rodzinne albumy i fotografie, typowe sopockie pamiątki turystyczne itd. Muzeum gromadzi eksponaty do swoich zbiorów, drogą zakupów oraz dzięki darowiznom przekazywanym przez mieszkańców miasta. Piętro, gdzie pierwotnie znajdowały się pokoje sypialne małżonków i ich obu córek, przeznaczone zostało na sale wystaw zmiennych, związanych z historią Sopotu i rozlegle rozumianą tematyką życia, kultury i turystycznych atrakcji dawnych kurortów.

Muzeum Sopotu © Nefre

Pałac XVIII/XIX wiek przy ulicy Jaśkowa Dolina w Gdańsku © Nefre

W pałacu znjduje się Konsulat Federalnej Demokratycznej Republiki Etiopii

Jedna z willi na ulicy Jaśkowa Dolina w Gdańsku Wrzeszczu © Nefre

Początek Jaśkowej Doliny to skrzyżowanie z Aleją Grunwaldzką nieopodal centrum handlowego Manhattan. Zabudowa dolnego przebiegu Jaśkowej Doliny jest zdominowana stylowymi zabudowaniami willowymi z końca XIX wieku i pierwszej połowy XX wieku, w stylu podmiejskich pałacyków. Górny przebieg ulicy a zarazem końcowy (nowo powstały na skutek zabudowy Górnego Tarasu w latach 70. i 80.) to przede wszystkim zabudowa blokowa dzielnicy Piecki-Migowo.Myśle,że jeszcze raz wybiorę się na zwidzanie samej Jaśkowej Doliny, z przewodnikiem w ręku,z powodu braku czasu nie zobaczyłam między innymi teatru leśnego oraz altany Gutenbera.

Zabytkowy dworzec w Gdańsku Głównym po remoncie © Nefre

Po blisko 60 dniach remontu dworca PKP Gdańsk Główny jest już odrestaurowany. Hala poczekalni nie ma już antresoli z lat 90, na której znajdowały się pomieszczenia handlowe.
Moją uwagę jednak przyciągnęła niepomalowana kopuła budynku, czy skoro robi się remont nie maluje się sufitu, czy może konserwator zabronił???? Może nie mieli długiej drabiny, albo kasy zabrakło…, jak dla mnie jest to zagadka – jednym słowem fuszerka na całego…..

PIERWSZE BOCIANY

Niedziela, 7 kwietnia 2013 · dodano: 08.04.2013 | Komentarze 7

W niedzielne południe wybraliśmy się w stronę Skarszew, gdzie chcieliśmy zwiedzić replikę Grobu Pańskiego z Jerozolimy. Niestety pierwsze ponad 30 km jechaliśmy pod wiatr, który na otwartych terenach dawał w kość, tym samym pomimo wysiłku nasza prędkość spadała i spadła…..
W miejscowości Rukosin zobaczyłam pierwsze dwa bociany, które siedziały w gnieździe i chowały się przed wiatrem. W okolicach Ełganowa zobaczyliśmy pierwsze w tym roku przebiśniegi, które faktycznie przebijały się przez śnieg. Gdzieś po drodze, przelotnie padał śnieg …… hihi , w końcu taki urok tegorocznej wiosny. Wracając ze Skarszew zajechaliśmy do „Zagrody Kociewskiej” na ciepłą zupę, potem to już tylko relaks.. ..wiatr ucichł i szybko dojechaliśmy do domu poprawiając średnią)))))

#lat=54.111131661107&lng=18.574965&zoom=11&maptype=terrain

Dojechaliśmy do Skarszew © Nefre

Plac Hallera w Skarszewach © Nefre

Replika Grobu Pańskiego w Skarszewach © Nefre

W parafii Św. Maksymiliana Marii Kolbego w Skarszewach powstała replika Grobu Pańskiego z Jerozolimy. To jedyna taka konstrukcja w Polsce, jak na mój gust nic specjalnego.... w środku brakuje paru elementów, które oddałyby klimat tego miejsca.

Drugi bocian w miejscowości Godziszewo © Nefre

Zagroda Kociewska w Godziszewie © Nefre

WIOSENNY SPACER......

Sobota, 6 kwietnia 2013 · dodano: 06.04.2013 | Komentarze 8

Dzisiaj wybrałam się na samotny rejs moim jednośladem po okolicznych miejscowościach i lasach. Sobota przywitała mnie słońcem i zimnym północnym wiatrem, który na otwartym terenie dawał w kość. Nie pamiętam, kiedy ostatni raz byłam w lesie na rowerze, postanowiłam sprawdzić stan leśnych dróg, niestety w lesie jest różnie, bardziej nasłonecznione tereny są suche, natomiast te zacienione dalej są pokryte śniegową kołderką…., jechałam również błotnistą drogą, na której moje nowe oponki sprawdziły się znakomicie. Kiedy dojechałam do Zwierzynka, postanowiłam jechać już tylko asfaltem, ponieważ rower i ja wyglądaliśmy jak po rajdzie MTB…..))))))Dłuższy przystanek zrobiłam sobie w zacisznym miejscu nad Jeziorem Damaszka, gdzie mogłam się trochę powygrzewać na słoneczku. W drodze powrotnej spotkałam trzy wrzeszczące żurawie, które chyba były w szoku chodząc po polu okrytym zimnym śniegiem….
Co prawda wiosny nie widziałam, ale dzisiejsza jazda w samotności dodała mi dużo pozytywnej energii, radości i pełen reset …))))
Poniżej mapka i kilka fotek….

#lat=54.074073992654&lng=18.713214999999&zoom=12&maptype=ts_terrain

Kategoria SAMOTNIE, REKREACJA

DOOKOŁA MIASTA

Wtorek, 2 kwietnia 2013 · dodano: 02.04.2013 | Komentarze 2

W końcu słoneczny dzień.... dzisiaj testowałam rower, który zakupiła moja mama:)))) Potem odwiedziłam rodziców, następnie moją koleżankę, po prostu dzień wagarowiczki:))))))) Zdjęć brak...