Sierpień, 2013

• Aktywność Wioślarstwo

SPŁYW KAJAKOWY PO RZECE WIERZYCA

Sobota, 31 sierpnia 2013 · dodano: 04.09.2013 | Komentarze 7

Dzisiaj po raz pierwszy w życiu brałam udział w spływie kajakowym na rzece Wierzyca. Spływ zaczynaliśmy w miejscowości Bartoszylas, w Górnych Malikach mieliśmy postój na ognisko a kończyliśmy w Pogódkach. Ten odcinek rzeki jest dosyć wymagający, było dużo przeszkód w postaci mostków, leżących drzew oraz wystających z wody konarów. Dodam jeszcze, że rzeka jest dosyć wąska i musieliśmy płynąć pojedynczo. Podsumowując – mi się podobało bardzo i na pewno jeszcze kiedyś wybiorę się na inną rzekę, natomiast mój mąż stwierdził, że to nie jest dla niego sport. Organizatorem, który już po raz kolejny spisał się na medal była Nieformalna Grupa „Sąsiedzi” z Lubiszewa. Dziękujemy wszystkim za miłe towarzystwo.

Wszyscy uczestnicy sobotniego spływu na rzece Wierzyca © Nefre

25 osób brało udział w sobotnim spływie, w tym ośmioro rowerzystów.

Zbiórka przed spływem © Nefre

Zakończenie spływu w miejscowości Pogódki © Nefre

OSTATNIA ROWEROWA ŚRODA DLA KOBIET

Środa, 28 sierpnia 2013 · dodano: 03.09.2013 | Komentarze 5

Niestety czas szybko leci, z powodu coraz krótszych dni nadszedł czas zakończenia „Rowerowych Śród” w tym roku. Już parę tygodni temu umówiłyśmy się, że na ostatniej środzie zrobimy pożegnalnego grilla. Na ostatnia zbiórkę przyjechało 10 Rowerzystek, wspólnie wyruszyłyśmy z naszego miejsca startowego przez Rokitki, Śliwiny do Lubiszewa, gdzie na posesji Gośki, odbyć się miała nasza impreza. Pożegnanie to nie tylko siedzenie i grillowanie- to również zabawy integracyjne, które przygotowała sama Gospodyni, była niezła zabawa i duuużo śmiechu… Według zapisów na BS łącznie w 16 wycieczkach przejechałyśmy jakieś 530 km, ze średnią prędkością 15 km/h, max prędkość 22km/h. Razem spędziłyśmy 35 godzin w ruchu, to chyba nieźle jak na pierwszy sezon. Każda z Rowerzystek otrzymała ode mnie pamiątkowe zdjęcie oraz mapki i przewodniki po naszym regionie przygotowane przez „LOT Kociewie”.W imprezie kończącej sezon brało udział 12 Rowerzystek. Chciałam podziękować wszystkim Rowerzystkom za liczny udział w naszych wycieczkach. Dziękujemy również naszej Gosi za zorganizowanie super imprezy, oraz Sławkowi, Marcinowi, Wieśkowi i Wojtkowi, którzy nie pozwolili na to by ognisko zgasło….))) Zakończenie „Rowerowych Śród” nie oznacza zakończenia jazdy na rowerze, przecież sezon trwa, zapraszam koleżanki na wspólne sobotnio-niedzielne wypady za miasto.

Ostatnia rowerowa zbiórka © Nefre

Zdjęcie pamiątkowe na zakończenie sezonu 2013 © Nefre

DOOKOŁA JEZIORA NIEDACKIEGO

Sobota, 24 sierpnia 2013 · dodano: 02.09.2013 | Komentarze 6

Po raz drugi w tym roku braliśmy udział w rajdzie rowerowym zorganizowanym przez Gminę Kaliska. W towarzystwie Marka i Wojtka z Tczewa pojechaliśmy pociągiem, na miejsce zbiórki autem dojechała Jolka. Dzisiejsza trasa prowadziła wkoło jeziora Niedackiego, które słynie ze swej czystości, wapiennego dna i bazy nurkowej. Leśne odcinki wycieczki sprawiały trudności w jeździe, ponieważ drogi były bardzo piaszczyste. W drogę powrotną udaliśmy się na rowerach, natomiast Jolka wróciła autem. Piękna pogoda, super towarzystwo i humor, jaki nam dopisywał sprawiły, że następna wycieczka zaliczona do bardzo udanych. Poniżej mapka i kilka fotek.

W drodze do Kalisk © Nefre

Postój w Swarożynie © Nefre

ROWEROWA ŚRODA DLA KOBIET

Środa, 21 sierpnia 2013 · dodano: 26.08.2013 | Komentarze 7

Tym razem w 12-osobowym składzie wybrałyśmy się na Żuławy, naszym celem było zwiedzenie miejscowości Palczewo. Dzisiaj towarzyszył nam kolega Wojtek, który na zbiórkę przyjechał przebrany za kobietę....., cała ta sytuacja była bardzo wesoła)))))). Podczas naszej wycieczki, jednej z koleżance spadła korba z całą zębatką, niestety musiała wracać autem do domu – to była jedna z poważniejszych awarii, biorąc pod uwagę wszystkie nasze środowe wyjazdy. Po zwiedzeniu miejscowych zabytków, powrót do domu praktycznie już o zmierzchu. Jak zwykle było sympatycznie i wesoło. Ponieważ dni są coraz krótsze i szybko robi się ciemno, dzisiejszy wyjazd był przedostatnią „Rowerową Środą” w tym roku.
Poniżej mapka i kilka fotek.

Rowerowa zbióka © Nefre

Ruszamy przez most © Nefre

Rowerzystki w drodze © Nefre

Dojechałyśmy do Palczewa © Nefre

Kościółek drewniany p.w. Matki Boskiej Częstochowskiej w Palczewie © Nefre

Kościół - filialny pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej zbudowano w 1712 r. Jest to jedyny drewniany kościół na Żuławach. Na dwuspadowym dachu pokrytym gontem umieszczona jest wieżyczka. Wewnątrz kościoła znajdują się niezwykle cenne barokowe organy z 1687 r. oraz ołtarz z 1754 r.

Zabytkowy dom w Placzewie © Nefre

XIX wieczny waitrak typu holenderskiego w Palczewie © Nefre

Wiatrak – XIX wieczny typu holenderskiego jest dużą atrakcją turystyczną wsi. Posiada konstrukcję drewniano- ceglaną. Ośmioboczne ściany oraz obracana czapa pokryte są gontem. Wewnątrz wiatraka zachowały się niektóre urządzenia młynarskie.

Rowerzystki przy wiatraku w Palczewie © Nefre

Zachód słońca © Nefre

Worek po mące ze sfastyką © Nefre

Kukurydziane szaleństwo © Nefre

Powrót do Tczewa © Nefre

KOCIEWSKI WŁÓCZĘGA

Niedziela, 18 sierpnia 2013 · dodano: 24.08.2013 | Komentarze 6

Po wczorajszych kaszubskich górkach, dzisiaj miał być relaks na nadmorskiej plaży (dojazd oczywiście autem).Plan niestety uległ zmianie i udaliśmy się na wycieczkę rowerową do Sobowidza zobaczyć czy już ukończono budowę odcinka ścieżki rowerowej, która biegnie po starych torach. Etap sobowidzki już ukończono, piękna asfaltowa ścieżka biegnie od drogi głównej do jeziora, szkoda, że na razie zrealizowano kilkaset metrów ścieżki. Przyszłościowo po realizacji całego projektu, gdzie ścieżka będzie miała około 25 km długości, to będzie raj dla rowerzystów, którzy przez łąki i pola będą mogli dojechać bezpiecznie od Pszczółek do Skarszew wpatrując się w piękno krajobrazu. W Sobowidzu postawiono również wieżę widokową, z której widać całą wieś.
Z tego miejsca postanowiliśmy powłóczyć się drogami szutrowymi, wcześniej jeszcze przez nas nieprzejechanymi. Chyba spodobało mi się odkrywanie nowych szlaków i jazda ze znakiem zapytania – ciekawe gdzie wyjedziemy???.... Na koniec naszej wycieczki pojechaliśmy na niezdrowe jedzenie. Ogólnie dzień mile spędzony….

Trasa z Łukocina na Świetlikowo © Nefre

Na kebabie w Pszczółkach © Nefre

BATALIA NAPOLEOŃSKA W BĘDOMINIE

Sobota, 17 sierpnia 2013 · dodano: 23.08.2013 | Komentarze 8

W sobotę pojechaliśmy rowerami na widowisko pod nazwą „BATALIA NAPOLEOŃSKA”, która jak co roku odbyła się na terenie Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie. Muzeum Narodowe w Gdańsku przygotowało rekonstrukcję historyczną serii bitew i potyczek stoczonych przez armie Napoleona podczas kampanii 1806/1807 roku na Pomorzu. W drodze powrotnej zdecydowaliśmy, że pojedziemy bocznymi nieznanymi nam drogami, aby ominąć natężonych ruch na trasach głównych. Przyznam, że to była decyzja w przysłowiową „dziesiątkę”, ponieważ drogi szutrowe, leśne, czasami błotniste, dawały nam dużo radości w odkrywaniu nowych szlaków. Jadąc w kierunku Pogódek zwiedziliśmy również ruiny pałacu w Czernikach. Chociaż kaszubskie górki dały mi w kość, rowerowy dzień zaliczam do bardzo udanych. Dziękuję Wszystkim za mile spędzony czas.

Postój w Rukosinie © Nefre

W trasę wyruszylismy w sześcioosobowym składzie, jednak po drodze Heniek i Marek zmienili plany rowerowe i udali się w innym kierunku.

Postój w Głodowie © Nefre

Dojechaliśmy do Będomina © Nefre

Na polu bitwy w Będominie © Nefre

Batalia Napoleońska stanowi doskonałe odwzorowanie wojennych realiów okresu napoleońskiego, fragment prawdziwej historii. Pamiętając, że tworzą ją nie tylko wielkie bitwy, ale również obozowa rzeczywistość, potyczki i starcia, patrole i rekonesanse, na czas trwania imprezy stajemy się świadkami żywej historii. Formuła widowiska tworzy autentyczną okazję podpatrzenia mechanizmów dawnej wojny – zastosowania ówczesnej taktyki, działania sztabu, funkcjonowania szpitala polowego oraz autentycznych reakcji walczących w niej ludzi. Jest to tym ciekawsze, że żołnierze, jak na prawdziwej wojnie, nie wiedzą co ich czeka.

Obóz żołnierzy w Będominie © Nefre

Batalia Napoleońska w Będominie © Nefre

Odpoczynek w Będominie © Nefre

Orkiestra Wojskowa marynarki Wojennej © Nefre

Obóz żołnierski © Nefre

Zwiedzając obóz mieliśmy także sposobność poznania warunków codziennego, niełatwego życia żołnierzy, ze wszystkimi jego urokami i niebezpieczeństwami.

Dzieci żołnierzy © Nefre

Ja na polnej drodze w Polaszkach © Nefre

Kościół w Nowych Polaszkach © Nefre

Dworek myśliwski w Czernikach © Nefre

Dworek myśliwski powstał w II połowie XIX wieku. Leży w pobliżu kilku znacznych jezior co stwarza dobre warunki do uprawiania myślistwa. Widać, że kiedyś pałac był przepiekny i bardzo okazały.Prawdopodobnie jeszcze niedawno był komin, ale ostatnia wichura go zniszczyła. Próżno szukać informacji o tym zabytku, nikt nic nie wie.Obecnie pałac jest w rękach prywatnych i tak się powoli rozpada. Pewnie za kilka lat zostaną tylko fundamenty.....

Jedziemy w kierunku miejscowości Pogódki © Nefre

Barokowy kościół pw. św. Piotra i Pawła w Pogódkach © Nefre

Odpoczynek w miejscowości Więckowy © Nefre

Przed Tczewem spotykamy na drodze rowerowej moją kuzynkę Marzenę ze Sławkiem © Nefre

RODZINNY RAJD ROWEROWY

Czwartek, 15 sierpnia 2013 · dodano: 18.08.2013 | Komentarze 5

W czwartek po raz drugi wzięliśmy udział w Rodzinnym Rajdzie Rowerowym zorganizowanym przez nieformalna grupę „Sąsiedzi”. Rowerzyści w jedenastoosobowym składzie wyruszyli w kierunku miejscowości Turze, gdzie czekało na nas rozpalone ognisko, na którym mogliśmy sobie usmażyć kiełbaski. W drodze powrotnej zajechaliśmy do stadniny koni „Leśna Podkowa” w Damaszce, gdzie dzięki uprzejmości właścicieli mogliśmy obejrzeć konie oraz inne zwierzątka. Tempem spacerowym, udaliśmy się w dalszą drogę, która wiodła bocznymi trasami oraz przez las. Tego dnia Marek miał znowu pecha, ponieważ dwa razy złapał gumę, ale sprawdziliśmy dokładnie oponę i okazało się, że było w niej szkoło, które było sprawcą wielokrotnych awarii. Dzień spędzony bardzo sympatycznie, dziękujemy organizatorom za mile spędzony czas.)))

Drugi Rajd Rodzinny w Lubiszewie © Nefre

Kategoria RAJD REKREACYJNY

ROWEROWA ŚRODA DLA KOBIET

Środa, 14 sierpnia 2013 · dodano: 18.08.2013 | Komentarze 4

Kiedy przyszłam z pracy spadł deszcz…. wręcz lało, myślałam że dzisiejszy wyjazd nie wypali. Jednak po chwili wyszło słońce i mogłam jechać na rowerowe spotkanie, na które przyjechały cztery Rowerzystki. W dobrych humorach udałyśmy się na krótki wyjazd po okolicznych miejscowościach. Po drodze znowu zaczęło padać i musiałyśmy szukać schronienia na przystanku. Część trasy przejechałyśmy w deszczu, taka jazda nie należy do najmilszych, ale no cóż taka aura. Dni są coraz krótsze i nasze najbliższe trasy również będą coraz krótsze…. , do następnego spotkania…

Rowerowa środa - Małżewko © Nefre

Trzeba przeczekać deszcz © Nefre

Deszczowa rowerowa środa © Nefre

GIGANTYCZNE BIURKO W MORZESZCZYNIE

Niedziela, 11 sierpnia 2013 · dodano: 13.08.2013 | Komentarze 5

Celem naszej dzisiejszej wycieczki było obejrzenie gigantycznego biurka, które postawiono w parku przed urzędem gminy w Morzeszczynie. Wykonane w całości z drewna biurko ma 3 metry wysokości i pięć metrów długości. Ogromny mebel był pomysłem pracowników biblioteki gminnej. Nietypowych rozmiarów mebel ma promować miejscową bibliotekę i chronić przed upałem lub deszczem oczekujących na autobus mieszkańców. Biblioteka będzie się również starać o wpisanie biurka do Księgi Rekordów Guinnessa. W drodze powrotnej odwiedziliśmy leśniczówkę w Brodach Pomorskich, gdzie mieści się azyl dla leśnych zwierząt. Tego dnia Marek miał potwornego pecha, ponieważ aż dwa razy przedziurawił dętkę. Wycieczkę zaliczam do udanych, tylko droga pod wiatr była bardzo ciężka. Dziękuję Rowerzystom za wspólne kręcenie po Kociewiu.

Zbiórka przy Intermarche © Nefre

Na trasie wyciczki © Nefre

Dolina Walichnowska © Nefre

Zabytkowy dom z drugiej połowy XIX w. w Wielkim Garcu © Nefre

Kościół parafialny pw. Najświętszej Marii Panny z XIV w. w Wielkim Garcu © Nefre

Odpoczynek na przystanku w Wielkim Garcu © Nefre

WIECZORKIEM

Piątek, 9 sierpnia 2013 · dodano: 09.08.2013 | Komentarze 1

Wieczorny objazd naszego miasta...Bez fotek