Grudzień, 2015

• Temperatura -2.0°C

SYLWESTROWO - ROWEROWO

Czwartek, 31 grudnia 2015 · dodano: 31.12.2015 | Komentarze 5

Dzisiaj w ośmioosobowym składzie pojechaliśmy na ostatnią w tym roku krótką wycieczkę rowerową po Kociewiu, które co prawda jeszcze nie jest otulone zimową scenerią...., ale za to dzisiaj było słonecznie i mroźnie. Nasze humory były szampańskie, spotkanie zakończyliśmy sylwestrowym toastem na wieży widokowej w Sobowidzu. Rok się kończy, mam nadzieję, że ten nowy obdarzy nas samymi dobrymi przeżyciami. No cóż, życzę Wam Szczęśliwego Nowego Rowerowego Roku 2016...)))

Sylwestrowo - rowerowo po Kociewiu

Sylwestrowo - rowerowo po Kociewiu © NefreSylwestrowo - rowerowo po Kociewiu
Sylwestrowo - rowerowo po Kociewiu © Nefre

Podsumowanie roku 2015.

W jednym zdaniu to się nie zmieszczę, ale rok rowerowy był dla nas bardzo aktywny. Podczas 147 wyjazdów dłuższych lub krótszych przebyłam 9056 km - to jest mój życiowy rekord. W odchodzącym roku odwiedziliśmy dużo nowych miejsc, braliśmy udział w różnych rajdach, maratonach, zawodach MTB i masach krytycznych. Byliśmy na kilkudniowym, bardzo udanym wyjeździe na niemieckiej wyspie Rugia... Byłam koordynatorem rajdu rowerowego na Pomorskim Święcie Wisły (nowe doświadczenie). Poznaliśmy nowych wspaniałych Rowerzystów, którzy wspólnie z nami dzielnie pokonywali rowerowe kilometry… o każdej porze roku… czasami w deszczu, gorącym słońcu czy mrozie ))))) Noo i i tak na marginesie -  sorki za to że czasami na trasie wychodziło więcej km niż planowałam....

Dziękuję Wszystkim, którzy brali udział w tegorocznych wypadach)))))) DO SIEGO ROKU….

9 000

Niedziela, 27 grudnia 2015 · dodano: 27.12.2015 | Komentarze 11

Na drugi dzień świąt plany rowerowe były, ale uporczywie padający deszcz zmył i chęci i oczywiście plany....Dzisiaj bez dwóch zdań musieliśmy pójść pokręcić po okolicy...., szybki telefon do Tomka i Michała, który to już wyszedł z rowerkiem na dwór.... Wspólnie pokręciliśmy po okolicznych bocznych szosach, snując plany rowerowe na 2016...:)))...ojj będzie się działo...znowu ambitnie....))) Z dzisiejszą trasą mój licznik przekroczył 9000 km w tym kończącym się roku...:))) Dziękuje chłopakom za miłe i wesołe towarzystwo...

Poświąteczne spalanie kalorii
Poświąteczne spalanie kalorii © NefrePoświąteczne spalanie kalorii
Poświąteczne spalanie kalorii © Nefre

ŚWIĄTECZNIE

Piątek, 25 grudnia 2015 · dodano: 25.12.2015 | Komentarze 3

Na dzisiaj zaplanowałam błogie świąteczne lenistwo przed telewizorem....., ale Wiesiek zachwycony wiosenną słoneczną pogodą namówił mnie na krótką wycieczkę wkoło komina..... Najpierw odwiedziliśmy groby bliskich, potem udaliśmy się w kierunku Pszczółek, gdzie zlokalizowaliśmy autodrom "Pomorze".... Dzisiaj również wypróbowaliśmy nową zabawkę, którą dostaliśmy od syna pod choinkę - kamerkę sportową:)))), prezent super na pewno przyda się na trasie...:))) Powrót do domu zanim jeszcze zaszło słoneczko...., po utraconych kaloriach znalazło się miejsce na świąteczny obiad.....

Kierunek Pszczółki
Kierunek Pszczółki © NefreAutodrom Pomorze- Pszczółki
Autodrom Pomorze- Pszczółki © NefreAutodrom Pomorze- Pszczółki

Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy Autodrom Pomorze to kompleks wybudowany przez Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego. Na terenie 8-hektarowego obiektu kierowcy znajdą: najdłuższy na Pomorzu tor kartingowo-szosowy o długości 1047 m, tor ziemny (quadowy) o długości 550 m, płytę poślizgową prostokątną (wymiary: 150 m x 50 m), płytę poślizgową w formie pierścienia (średnica: 68 m), plac manewrowy (100 m x 20 m) oraz specjalne wzniesienie z łukiem i nawodnieniem

Autodrom Pomorze- Pszczółki
Autodrom Pomorze- Pszczółki © Nefre

Autodrom z lotu ptaka wygląda imponująco...

WESOŁYCH ŚWIĄT

Środa, 23 grudnia 2015 · dodano: 23.12.2015 | Komentarze 4

Z okazji Świąt Narodzenia Bożego życzymy Wam Rowerzyści wszystkiego najlepszego.Spełnienia najskrytszych marzeń,samych radosnych w Waszym życiu zdarzeń. A w Nowym Roku udanych wypraw asfaltowych, po bezdrożach, po górach, po płaskim, nad jezioro, nad morze, nad rzekę, na łąkę, palcem po mapie, czyli jednym słowem mówiąc udanego rowerowego 2016 roku życzą Asia i Wiesiek - AGR Tczew..

Rowerowa choinka w Tczewie
Rowerowa choinka w Tczewie © Nefre

PO RYBKĘ

Niedziela, 20 grudnia 2015 · dodano: 21.12.2015 | Komentarze 2

Już po raz trzeci tuż przed świętami wybraliśmy się do gospodarstwa rybnego w Boroszewie w celu zakupienia świeżych rybek na wigilijny stół..... Na rowerową zbiórkę stawiło się ośmiu Rowerzystów, dzisiaj po raz pierwszy dołączył do nas Jacek...., mamy nadzieję, że nie po raz ostatni.... :)))) Do miejsca docelowego jechaliśmy znanymi leśnymi ścieżkami...., po drodze spotkaliśmy Maćka, który nas wyśledził na Endo....:)))) Pogoda mało grudniowa, wręcz wiosenna...., ale cóż mamy globalne ocieplenie..... , dzięki czemu na rowerku można śmigać.... Wycieczka pt. "Po Rybkę" wpisała się już na stałe w nasz rowerowy kalendarz. Dziękuję wszystkim za miłe towarzystwo....

MAPA-TCZEW-BOROSZEWO-MAŁŻEWKO-TCZEW
Wyjazd po rybkę do Boroszewa
Wyjazd po rybkę do Boroszewa © NefreWyjazd po rybkę do Boroszewa
Wyjazd po rybkę do Boroszewa © Nefre

MOSTY WKOŁO

Sobota, 19 grudnia 2015 · dodano: 19.12.2015 | Komentarze 3

Na rowerze nie byłam przez dwa ostatnie tygodnie...., to już sporo czasu..., w ub tygodniu wycieczka nie wypaliła po pierwsze przez deszcz a dwa byłam troszeczkę podziębiona... Dzisiaj rano zaplanowaliśmy krótką rowerową odskocznię od przedświątecznego zgiełku...., pojechaliśmy na dwa mosty Kiezmark – Knybawa.... Pogoda wręcz wiosenna, lekki wiatr wiał w plecy..., po drodze spotkaliśmy Fruzię wracającą już z przejażdżki i Grupę Kolarską... Gdzieś za Długim Polem wypatrzyłam dobrze wyglądającą betonową ścieżkę, pojechaliśmy sprawdzić, gdzie prowadzi i wkopaliśmy się w błoto tak, że prawie zgubiłam przedni błotnik...., ciężko było wycofać się z obłoconymi oponami i butami w stylu koturny uformowane z błota......, straciliśmy godzinę...Powrót do Tczewa około 17.30...., szybkie mycie rowerów i zdążyliśmy jeszcze kupić żywą choinkę.... Było super....:))))

Jesteśmy na  Żuławach  Gdańskich

Wiatrak w Palczewie © Nefre

JARMARK ŚWIĄTECZNY W OWIDZU

Niedziela, 6 grudnia 2015 · dodano: 06.12.2015 | Komentarze 4

Już po raz trzeci wzięliśmy udział w imprezie pod nazwą Owidzki Jarmark Świąteczny... Zanim nadszedł dzień wycieczki, "modliliśmy" się, aby nie było mrozu i ślizgawicy, ale zapomnieliśmy "wymodlić" bezwietrznej pogody... Niestety... już od kilku dni wieje i to solidnie... niedzielny poranek przywitał mnie solidnym wiatrem z zachodu..., szybko w myślach zmieniłam trasę na leśna i tylko leśną, bo jeżeli pojedziemy tak jak co roku najpierw na Pelplin - to w panujących warunkach dojedziemy do Owidza na Trzech Króli... Na rowerową zbiórkę stawiło się 5 Rowerzystów... reszta chyba zrezygnowała a Wiesiek zachorował..., Elbląg nie dojechał, myślałam, że wiatr ich pokonał... Najgorsze było nasze pierwsze 7 km - do jeziora Rokickiego - masakra..., Mirka nawet chciała zrezygnować, ale silne kobiety się nie poddają... W lesie było nawet sympatycznie, w zasadzie jechaliśmy płynnie bez walki o każdy km... O godzinie 13 stawiliśmy się w Owidzu..., o tej samej godzinie mój syn bezpiecznie doleciał do Paryża... ufff... W grodzisku czekali już na nas Bikerzy z Elbląga - Sylwek, Krzysiek i Damian oraz z Kalisk Mariusz i Jarek... Pochodziliśmy po kiermaszach, pogadaliśmy ze znajomymi handlowcami (też Rowerzystami) i poszliśmy sobie na kawę i swojskie ciasto...:)))) Czas powrotu... Elbląg pojechał trochę szybciej... my zaś po spokojnej degustacji domowego ciasta, po 90 minutach z wiatrem w plecach znaleźliśmy się w domu... Dziękuje wszystkim za mile spędzony dzień... Fotorelacja poniżej...

Nad jeziorem Rokickim

Dojechaliśmy do Owidza © NefreDojechaliśmy do Owidza
Dojechaliśmy do Owidza © NefreJarmark świąteczny w Owidzu
Jarmark świąteczny w Owidzu © Nefre

Klapsy na szczęście w nadchodzącym  roku - funduje Koło Gospodyń Wiejskich.. z Janowa:))))

Jarmark świąteczny w Owidzu
Jarmark świąteczny w Owidzu © Nefre

Mirka z Elfem... a na stoisku Rowerzysta  z GKS Starogard Gd.

Jarmark świąteczny w Owidzu

Zanim zaczęliśmy naszą biesiadę z rąk Mirki a w imieniu Rowerzystów -Andrzeja, Basi, Ali, Waldka, Michała, Łukasza, Dawida, Tomka, Mirka, Marzenki, Jurka, Marka i Bogdana - otrzymałam podziękowanie i upominek za wspólnie spędzony  rowerowy rok 2015.:))))  Czuję się wzruszona i doceniona takim gestem -DZIĘKUJĘ KOCHANI...:)))

Dostałam prezent od grupy:)))) DZIĘKUJE KOCHANI
Dostałam prezent od grupy:)))) DZIĘKUJE KOCHANI © NefreJarmark świąteczny w Owidzu
Jarmark świąteczny w Owidzu © Nefre

Dojechał autem Leszek i zabrał nam Mirkę ....:))))

Powrót z wiatrem w plecy
Powrót z wiatrem w plecy © Nefre

JARMARK BOŻONARODZENIOWY W GDAŃSKU

Sobota, 5 grudnia 2015 · dodano: 06.12.2015 | Komentarze 3

Pomysł, aby odwiedzić Gdański Jarmark Bożonarodzeniowy zrodził się w sobotę późnym rankiem....., kiedy słuchałam z jaką siłą hulał wiatr nie miałam ochoty na to, aby z nim walczyć podczas jazdy.... Jednym rozsądnym rozwiązaniem na jakąkolwiek podróż rowerową, była taka trasa, aby  wiatr odczuwalny był tylko z boku.....  padło na Gdańsk..... W samo południe ruszyliśmy Szlakiem Motławskim....., na Dolnym mieście, które jest po lekkim liftingu znaleźliśmy się po dwóch godzinach jazdy...., poszło sprawnie.... Odwiedziliśmy świąteczny jarmark, pochodziliśmy po starówce pełnej turystów i mieszkańców...., poszliśmy na obiad.... i kiedy już się ściemniło, byliśmy świadkami przybycia na Długi Targ Świętego Mikołaja, który przypłynął do Gdańska łodzią  i uroczystego zapalenia lampek na świątecznej gdańskiej choince oraz innych świecidełek zdobiących stare miasto......, wszystko fajnie, tylko żeby nie te tłumy...... Punktualnie o godzinie 17 opuszczamy świątecznie rozświetlony Gdańsk i ruszamy wzdłuż kanału Raduni do Pruszcza i dalej na Tczew....Dzień mile spędzony...., tak trochę randkowo, bo tym razem byliśmy tylko we dwoje:))))

Dolne miasto Gdańsk po rewitalizacji

Dolne miasto Gdańsk po rewitalizacji © NefreDolne miasto Gdańsk po rewitalizac
Dolne miasto Gdańsk po rewitalizac © NefreGdański Jarmark Bożonarodzeniowy 2015
Gdański Jarmark Bożonarodzeniowy 2015 © NefreGdański Jarmark Bożonarodzeniowy 2015
Gdański Jarmark Bożonarodzeniowy 2015 © NefreChoinka w Pruszczu Gdańskim
Choinka w Pruszczu Gdańskim © Nefre

WIECZORKIEM....

Środa, 2 grudnia 2015 · dodano: 03.12.2015 | Komentarze 3

Najpierw pojechaliśmy na wymianę łańcuchów w naszych rowerkach..., potem objazd miasta, zahaczając o plac przydworcowy pooglądać świąteczne ozdoby..., bombeczka robi furorę....:))))

Ozdoby świąteczne w Tczewie
Ozdoby świąteczne w Tczewie © NefreOzdoby świąteczne w TczewieOzdoby świąteczne w Tczewie © NefreOzdoby świąteczne w Tczewie