Kwiecień, 2015

ŚRODOWE KÓŁECZKO

Środa, 29 kwietnia 2015 · dodano: 30.04.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj Kaśka wyszła z propozycją popołudniowego objazdu naszych dwóch mostów...., internet to potęga ...... Na rowerową zbiórkę przyjechało sześciu bikerów, nie ma to jak spontany. Wspólnie wyjechaliśmy na trasę, po drodze spotkaliśmy Damiana, który dołączył do naszej ekipy. Przed Tczewem rozdzielamy się, Kaśka z Krzysiem i Damianem wracają do domu, natomiast ja z Tomkiem i Mirkiem decydujemy się odprowadzić Marzenkę  do Turza... Trasa "skrótu" wiodła przez Subkowy, Swarożyn i Wędkowy...., chociaż wieczór zaskoczył nas mroźnym powietrzem było sympatycznie.... Kwiecień kończę z wynikiem 940 km.....:)))

Na moście- Tczew
Za Brzuścami © Nefre

W POSZUKIWANIU NOWYCH SZLAKÓW NA ŻUŁAWACH

Niedziela, 26 kwietnia 2015 · dodano: 28.04.2015 | Komentarze 2

Po wczorajszej dosyć wyczerpującej wycieczce, czas na delikatny rozruch obolałych mięśni po żuławskich ścieżkach. W planach mieliśmy dojazd do Nowej Stawu na zlot VW i powrót do domu.... Impreza nie dla mnie, głośno, ciasno i śmierdziało grillem...., zmęczenia nie czułam w ogóle więc stwierdziliśmy jednogłośnie, że spadamy w poszukiwaniu nowych dróżek..... Ruszyliśmy w kierunku miejscowości Świerki i dalej na Półmiasto, gdzie mieliśmy zamiar przejechać się Szlakiem Kopernikowskim, który niestety nie jest przejezdny i nawet przejść bez maczety byłoby trudne....Zanim dojechaliśmy do miejscowości Półmiasto, w oddali zauważyłam jakąś wieżę, nie wiedzieliśmy co to za obiekt i trzeba było to sprawdzić...., ani to obiekt przeciwpożarowy, ani ambona..., tu na pewno coś było.... i się nie pomyliliśmy. Podczas rozmowy z tubylcami okazało się że w latach 70-ty mieścił się tu poligon polsko-rosyjski. W internecie znalazłam tylko dokumentację fotograficzną przed rozbiórką obiektów wojskowych . Dalej udaliśmy się do miejscowości Szawałd i tym samym znaleźliśmy się na czerwonym szlaku...., potem dojazd na przedmieścia Malborka i znaną nam dróżka przez pola na Tczew.... Było sympatycznie....:))

Lichnowy - krótki postój
Lichnowy - krótki postój © Nefre
Nowoczesny żuławski dom już zbudowany
Nowoczesny żuławski dom już zbudowany © Nefre
Zlot VW - Nowy Staw
Zlot VW - Nowy Staw © Nefre

Zlot VW - Nowy Staw © NefreZlot VW - Nowy Staw
Dom podcieniowy - Świerki
Nowy szlak © Nefre
W kierunku wieży
W kierunku wieży © Nefre
Wieża obserwacyjna po polsko-rosyjskim poligonie w Półmieście
Wieża obserwacyjna po polsko-rosyjskim poligonie w Półmieście © Nefre

Kolorowe pole- Lisewo © Nefre

CZERWONY SZLAK WEJHEROWSKI

Sobota, 25 kwietnia 2015 · dodano: 28.04.2015 | Komentarze 4

W lutym i marcu zjechaliśmy żółty szlak pieszy w TPK, przyszła kolej na czerwony pieszy  szlak wejherowski. W siedmioosobowym składzie udaliśmy się wczesnym rankiem kolejką SKM do Wejherowa, skąd rozpoczęliśmy naszą przygodę na szlaku..... Zanim wjechaliśmy do lasu, pokręciliśmy się troszeczkę po mieście zwiedzając ryneczek miasta,  pałac i przyległy park, oraz Kalwarię Wejherowską zwaną potocznie Kaszubską Jerozolimą, na którą nie mieliśmy zbyt dużo czasu....., uważam że na zwiedzanie tego miejsca trzeba zorganizować osobną wycieczkę, poświęconą tylko temu miejscu. Kierując się znakowaniem wjechaliśmy na szlak, jechało się przyjemnie droga szeroka utwardzona, scenerią szlaku są lasy, wijące się strumyki oraz krystalicznie czyste jeziorka i tak aż do pewnego momentu, kiedy wbijamy się  się głębiej do lasu i tu musimy wykazać się naszą kondycją i hartem ducha....., górki, pagórki, wąwozy..... i jest gorąco temperatura około 25 stopni i zaczyna nam brakować wody..... a do sklepu daleko.... Ponieważ chcemy dzisiaj zaliczyć górę Donas  zmieniamy nieco kurs i lądujemy w Chwarznie, gdzie zaopatrujemy się w napoje....Już z daleka widać nasz cel- górę Donas, tym razem udało nam się wejść na taras widokowy, ale powiem szczerze, że byłam zdegustowana, szału nie ma.....Wbijamy się na szlak żółty i już mi się nie chce...... , bo wiem jakie niespodzianki kryje ten szlak....., na szczęście zjeżdżamy na rowerowy niebieski........... RAJ dla rowerzystów, mega zjazd serpentyną w dół i tak aż do Pachołka...... to się wszystkim podobało.....Zmęczeni, ale zadowoleni wjeżdżamy do Mc na kawę i coś tam jeszcze....., potem koła kierujemy na Tczew.... Dziękuję wszystkim za wytrwałość i  mile spędzony czas. Poniżej mapka i kilka fotek......    Już niebawem zaproszę wszystkich na czwarty etap po TPK....

Jesteśmy w Wejherowie
Jesteśmy w Wejherowie © Nefre
Zabytkowa drabina strażacka- Wejherowo
Zabytkowa drabina strażacka- Wejherowo © Nefre
Ryneczek- Wejherowo
Ryneczek- Wejherowo © NefreMy i Wejher
My i Wejher © NefrePałac Przebendowskich- Wejherowo
Pałac Przebendowskich- Wejherowo © Nefre

Pałac Przebendowskich w Wejherowie – zabytkowy pałac w Wejherowie. Został zbudowany w XVIII i XIX wieku. W latach 1767-1782 majątek należał do rodu Przebendowskich. Następnie do 1790 właścicielem pałacu był angielski kupiec Aleksander Gibson. W 1790 majątek przeszedł w ręce Keyserlingków i należał do nich do 1945 roku. Po wojnie w pałacu mieściły się: Technikum Leśne, internat i przedszkole. W 1995 pałac został siedzibą Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej

Park - Wejherowo
Park - Wejherowo © Nefre
Pałac Przebendowskich- Wejherowo
Pałac Przebendowskich- Wejherowo © NefrePałac Przebendowskich- Wejherowo
Pałac Przebendowskich- Wejherowo © NefrePark  i kaszubskie nuty- Wejherowo
Park i kaszubskie nuty- Wejherowo © Nefre
Kalwaria Wejherowska
Kalwaria Wejherowska © Nefre

Kalwaria Wejherowska (kasz.Wejrowskô Kalwarëjô) – zespół 26 kaplic ufundowanych przez wojewodę malborskiego Jakuba Wejhera, założyciela Wejherowa. Została zbudowana w latach 1649-1655. Jest ona perłą architektury sakralnej Polski Północnej i obok Kalwarii Zebrzydowskiej i Pakoskiej jest najstarszym sanktuarium Męki Pańskiej w Polsce. Wspólnie z zabudową miejską Wejherowa i zespołem pałacowo-parkowym, tworzy ona jednolity kompleks o dużych walorach krajobrazowo-przestrzennych. Jest jednym z trzech najwybitniejszych tego rodzaju założeń w Polsce.

Kalwaria Wejherowska © NefreKalwaria Wejherowska
Kalwaria Wejherowska
Kalwaria Wejherowska © Nefre

Grupa na Kalwarii Wejherowskich
Grupa na Kalwarii Wejherowskich © Nefre
Turystyczne kierunki
Turystyczne kierunki © NefreNa czerwonym szlaku
Na czerwonym szlaku © Nefre

Szlak pieszy czerwony na odcinku Wejherowo- Piekiełko stanowi doskonałą trasę rekreacyjną z możliwością kąpieli w napotkanych po drodze jeziorkach. Dalsza część szlaku obfituje w dość liczne podjazdy, co wymaga lepszego przygotowania kondycyjnego.

Czerwony Szlak Wejherowski
Czerwony Szlak Wejherowski © NefreCzerwony Szlak Wejherowski
Czerwony Szlak Wejherowski © Nefre
Łężyce -Aleja Lipowa
Łężyce -Aleja Lipowa © Nefre
Czerwony Szlak Wejherowski
Czerwony Szlak Wejherowski © Nefre

Ścieżka dydaktyczna "Szlak wiewiórki"  biegnie bardzo urozmaiconą trasą. Dla ułatwienia orientacji ścieżka oznakowana jest znakiem wiewiórki.

Popas przy sklepie
Góra Donas © Nefre
Rowerowy szlak niebieski - TPK
Rowerowy szlak niebieski - TPK © Nefre
Na górce.... z pastorałem papieskim
Na górce.... z pastorałem papieskim - lasy oliwskie © Nefre
Krzyż Św. w postaci pastorału papieskiego - na szlaku w TPK
Krzyż Św. w postaci pastorału papieskiego - na szlaku w TPK - lasy oliwskie © Nefre
Widok ze wzgórza Luizy
Widok ze wzgórza Luizy © Nefre
Pomnik na wzgórzu Luizy TPK
Pomnik na wzgórzu Luizy TPK © Nefre

Cokół  z tablicą upamiętniającą polskie zwycięstwo Zygmunta III Wazy nad flotą wojenną Szwecji w bitwie pod Oliwą-1627 r.

Odpoczynek w MC
Odpoczynek w MC © Nefre
Odpoczynek -Pruszcz Gd
Odpoczynek -Pruszcz Gd © Nefre

NAPRZECIW KASI......

Środa, 22 kwietnia 2015 · dodano: 23.04.2015 | Komentarze 2

Dzisiaj Kaśka pojechała rowerkiem na gdańskie lotnisko pożegnać swoich hiszpańskich przyjaciół......, trak w ogóle  to miałam jechać z nią, ale niestety plany się pokrzyżowały..... Po pracy postanowiłam wyjechać powracającej koleżance naprzeciw... Wrzuciłam krótkie info na FB, że jadę, do wspólnej jazdy dołączył Mirek. Z Kaśką spotkaliśmy się przed Pruszczem Gd....

Złapaliśmy Kaśkę przed Pruszczem Gd
Złapaliśmy Kaśkę przed Pruszczem Gd © Nefre
Powrót - kierunek - Tczew
Powrót - kierunek - Tczew © Nefre
Odpoczynek w parku lipowym - Pszczólki
Odpoczynek w parku lipowym - Pszczólki © Nefre

ZDUNY WKOŁO

Niedziela, 19 kwietnia 2015 · dodano: 21.04.2015 | Komentarze 2

W niedzielne południe siedmiu rowerzystów uciekło przed północnym wiatrem do pobliskiego lasu. Postanowiłam, że odwiedzimy dzisiaj wszystkim znana i lubiana trasę, zwana przeze mnie potocznie- "Zduny Wkoło".... Po moich wczorajszych zmaganiach na Warmii i Mirka Harparganie, chciałam żeby ten wyjazd był na prawdę spokojny i rekreacyjny.... Było sympatycznie.....

Młynki - postój

Kapliczka w Śliwinach © Nefre

ZIELONY GRĄD

Sobota, 18 kwietnia 2015 · dodano: 21.04.2015 | Komentarze 4

Inicjatorką dzisiejszej wycieczki była Kaśka, która już w ubiegłym miesiącu zapowiedziała wycieczkę z  rybną  degustacją do miejscowości Zielony Grąd, gdzie mieści się smażalnia ryb "Okoń"...... Ja wraz z trzema Rowerzystami dojechałam do Elbląga pociągiem, gdzie w towarzystwie Artura zwiedziliśmy sobie starówkę miasta.Około godziny 9 Artur wraz z kilkoma Rowerzystami wyruszył naprzeciw Kaśce, która w towarzystwie Damiana i nowego Rowerzysty  Andrzeja z Przywidza, zmierzała na kołach do Elbląga.... Natomiast my podjechaliśmy do McDonal's na kawkę i śniadanie...., nie ukrywam, że poranek był bardzo zimny i wietrzny, na szczęście bez opadów. Około godziny 11 wszyscy są  już na miejscu zbiórki, o 11.30 ruszamy na szlak... W kierunku Pasłęka  jechaliśmy szutrowymi dróżkami upajając się pięknymi widokami Warmii, niestety sielanka nie trwałą długo, Tomek wjechał na  deseczkę, która uszkodziła błotnik i sześć szprych......  atmosfera była dosyć nerwowa, ponieważ nie było wiadomo, jak zachowa się uszkodzone koło i czy zdoła pokonać najbliższe 90 km.... Tomek zaryzykował, ale udało się.....
Kiedy dojechaliśmy do celu- czyli do Zielonego Grądu, zamówiliśmy obiadek......no i tu niespodzianka, nasza dzisiejsza solenizantka- Marzenka, wcześniej zamówiła dla nas pyszny tort......kulinarna "rozpusta" trwała dobrą godzinkę..... Ruszamy dalej, zaplanowaliśmy, że w Jelonkach pożegnamy się z grupą elbląską i pojedziemy w kierunku Dzierzgonia......, jednak nie dotarliśmy tam razem, ponieważ jedna z Bikerek uległa wypadkowi i to poważnemu....., na szczęście miała kask, który uratował głowę......, tu żegnamy się i wyruszamy z bocznym wiatrem w kierunku Tczewa. Po drodze zwiedziliśmy jeszcze kilka fajnych miejsc, jednak czas nas ograniczał, ponieważ nasza solenizantka szła na 22 do pacy......  Wycieczka jak zwykle pełna wrażeń..... szkoda mi tylko Eli, która przez chwilę nieuwagi długo nie będzie mogła jeździć na rowerze....:(((.... Dziękuję organizatorom za wspólną wycieczkę... Poniżej mapka i kilka fotek...

Dotarliśmy do Elbląga
Powrót po ciemku © Nefre

WIECZORKIEM

Czwartek, 16 kwietnia 2015 · dodano: 16.04.2015 | Komentarze 1

Wieczorkiem, trasa troszeczkę treningowa, bez zatrzymywania się (oczywiście oprócz świateł i krzyżówek miejskich)...Prawie połowa drogi pod wiatr, który nie był już tak impulsywny jak "Stefan", ale jednak..... Czasami fajnie pobyć sama ze sobą......, ale tylko czasami..... zdecydowanie weselej jest w grupie....

Kategoria REKREACJA, SAMOTNIE

MOSTY WKOŁO....

Wtorek, 14 kwietnia 2015 · dodano: 16.04.2015 | Komentarze 0

Krótka popołudniówka w sześcioosobowym składzie - "Mosty Wkoło",  wiało a potem padało...., ale było fajnie:)))), bez fotek...

TAJEMNICE KOŚCIOŁA ŚW.MIKOŁAJA W GNIEWIE

Niedziela, 12 kwietnia 2015 · dodano: 16.04.2015 | Komentarze 2

Dziesięciu Rowerzystów stawiło się na zbiórkę, by razem udać się czarnym szlakiem z bocznym wiatrem w kierunku Gniewa. Na dzisiaj zaplanowałam wycieczkę ze zwiedzaniem kościoła Św. Mikołaja w Gniewie, a naszym przewodnikiem był Proboszcz parafii ks. Zbigniew Rutkowski, który ciekawie przekazał nam swoją wiedzę na temat tego sakralnego zabytku. Zwiedzanie zakończyliśmy w Ogrodzie Historii, gdzie rozpaliliśmy ognisko, przy którym dyskutowaliśmy na różne tematy. Każdy z uczestników wycieczki otrzymał od Księdza Zbyszka upominek....  Po biesiadzie żegnamy się i ruszamy do Tczewa, przy czym 4 osoby pojechały główną ulicą, reszta grupy skierowała koła w kierunku lasu, by uniknąć męczącej jazdy pod wiatr... Wycieczka  jak zwykle udana, było sympatycznie, Dziękuję Księdzu za poświęcony czas a Rowerzystom za wspólne km....

Bulwar nadwislański
Ksiądz Zbyszek oprowadza nas po kościele Św. Mikołaja w Gniewi

Krypta - kościół Św. Mikołaja w Gniewie
Krypta - kościół Św. Mikołaja w Gniewie © Nefre

W Gniewie mieszkał Achacy Cemma, wojewoda pomorski. Jego żoną była Anna Zofia Radziwiłłówna, córka Mikołaja Czarnego Radziwiłła. Mieli syna, też Achacego. W trumnach leżą więc najprawdopodobniej Cemma senior - zmarł w 1576 roku, w kaplicy znajduje się jego kamienna tablica nagrobna - oraz jego żona Anna Radziwiłłówna. Bardzo możliwe, że pochowany jest tu także ich syn Achacy.

Ksiądz Zbyszek oprowadza nas po kościele Św. Mikołaja w Gniewi

Gniewski miś Maciuś © Nefre
Odciśnięta łapka misia
Odciśnięta łapka misia © Nefre
W ogrodzie historii - Gniew
W ogrodzie historii - Gniew © Nefre
Ognisko przy parafii Św. Mikołaja - Gniew
Ognisko przy parafii Św. Mikołaja - Gniew © NefreOgnisko przy parafii Św. Mikołaja - Gniew
Ognisko przy parafii Św. Mikołaja - Gniew © Nefre
Odpoczynek w Bukowcu © Nefre

BIKE FESTIWAL W GDAŃSKU

Sobota, 11 kwietnia 2015 · dodano: 14.04.2015 | Komentarze 5

W ubiegły weekend po raz pierwszy uczestniczyliśmy w targach "Bike Festiwal", które odbywały się na terenie AmberExpo w Gdańsku. BIKE Festiwal jest imprezą skupiającą producentów, dystrybutorów oraz sklepy i serwisy rowerowe.  Festiwal adresowany jest do miłośników aktywnego, ekologicznego i zdrowego wypoczynku, czyli dla nas:)))
Czternastu rowerzystów z Tczewa  stawiło się na porannej zbiórce, by razem wyruszyć w kierunku Kiezmarka, gdzie spotkaliśmy się z trzema bikerami z Elbląga.  Pokaźną grupą ruszyliśmy bocznymi drogami do Gdańska......Tego dnia na trójmiejskich ulicach było dosyć tłoczno, nie przez targi rowerowe, lecz przez mecz, który akurat w sobotę miał rozegrać się na bursztynowym stadionie..... Kiedy już nacieszyliśmy oczy nowościami, czas na powrót..., lecz tu dzielimy się na dwie grupy, jedni wracają do Tczewa, natomiast my postanowiliśmy pojechać na plaże do Sopotu. Na nadmorskiej promenadzie nie obyło się bez pysznych gofrów.....Powrót do domu po ciemku......, jak zwykle było sympatycznie, a pogoda była wręcz letnia.... Dziękuje wszystkim za mile spędzony czas.....