Lipiec, 2016

POWRÓT Z KOŚCIERZYNY

Niedziela, 10 lipca 2016 · dodano: 17.07.2016 | Komentarze 0

Rano... a w zasadzie to późnym rankiem po pysznym śniadaniu, pakujemy sakwy.... i w południe startujemy na kołach w kierunku Tczewa.... , towarzyszy nam Monika..., niestety bez Marcina..., którego obowiązki zawodowe wzywały..... Pogoda zapowiadała się dobrze, dopóki nie dojechaliśmy do Starego Barkoczyna....tu niestety musimy przeczekać deszcz, na szczęście nie trwało to wiekami, podczas dalszej wycieczki pogoda była dobra..... W kierunku Pogódek jechaliśmy cały czas szutrowymi trasami co niektórymi jechałam po raz pierwszy..... tym lepiej- raj dla oka w poznawaniu nowych krajobrazów.... W Więckowach wjechaliśmy na główną trasę 224, w znanym już nam barze pijemy kawę..... tu również spotykamy się z Marcinem, który autem jedzie do Tczewa, aby zabrać Monikę do Kościerzyny..... umawiamy się, że spotkamy się na tczewskiej "Przystani"....Chyba w niecałą godzinę byliśmy na miejscu....., po krótkim odpoczynku zaprosiliśmy naszych gości do naszego domu..... było sympatycznie:)))))

Spotkanie Rowerzystów z
Spotkanie Rowerzystów z"Rowerowych Kaszub"- Rynek w Kościerzynie © Nefre

Zanim wyjechaliśmy na trasę zajechaliśmy jeszcze na kościerski rynek.... a tu niespodzianka- spotykamy ekipę z "Rowerowych Kaszub", która miała zbiórkę na swoją wycieczkę.....Pozdrawiam serdecznie

Powrót z Kościerzyny
Odpoczynek w Godziszewie © NefreBlisko Tczewa
Blisko Tczewa © NefreOdpoczynek na tczewskim bulwarze
Odpoczynek na tczewskim bulwarze © Nefre

KOŚCIERZYNA - ŁAPALICE I OKOLICE.....

Sobota, 9 lipca 2016 · dodano: 16.07.2016 | Komentarze 2

Tematem dzisiejszej wycieczki miały być Lasy Mirachowskie... mieliśmy zwiedzić kryjące się w nim m.in. groty, głazy oraz bunkier "Ptasia Wola"...... , niestety deszczowa pogoda skutecznie pokrzyżowała nasze plany rowerowe, które trzeba było szybko zmienić.... W ośmioosobowym składzie wystartowaliśmy z podwórka u Moniki, gdzie była zbiórka, po  raz pierwszy jechał dzisiaj z nami Maciej z Gdyni ..... W Wygodzie Łączyńskiej dołączyło do nas jeszcze trzech kolegów z "Rowerowych Kaszub"-Dominik, Sebastian i Mirek..... Dosyć sporą grupą udaliśmy się w kierunku Łapalic, które stały się głównym celem wycieczki.... , zanim jednak tam dotarliśmy zahaczyliśmy o Chmielno...., aby podziwiać znajdującą się tu atrakcję jaką jest Kamienny Park....W drodze powrotnej zwiedziliśmy wiatrak w Ręboszewie, gdzie zatrzymaliśmy się na kawę... przy okazji przeczekaliśmy kolejną deszczową nawałnicę...., ostatni postój to pomost w Stężycy....Dzień zakończony grillem u Moniki i koncertem Lady Pank goszczącym w Kościerzynie.... Dziękuję wszystkim za mile spędzony czas... a w szczególności Monice i Marcinowi - naszym gospodarzom i przewodnikom podczas dzisiejszej wycieczki.... Wiem.... nie było pięknej pogody....., ale mi się wszystko podobało - nawet konwersacje w Łaciatką:))))

Dojeżdżamy do Stężycy
Dojeżdżamy do Stężycy © NefreNo i się rozpadało....- Kaszuby
No i się rozpadało....- Kaszuby © NefreRowerowy spacer po Kaszubach
Rowerowy spacer po Kaszubach © NefrePostój przy sklepie...- Kaszuby
Postój przy sklepie...- Kaszuby © NefreRowerowy spacer po Kaszubach
Rowerowy spacer po Kaszubach © NefreRowerowy spacer po Kaszubach
Rowerowy spacer po Kaszubach © NefreSpotkanie Rowerzystów z
Spotkanie Rowerzystów z "Rowerowych Kaszub" w Wygodzie Łączyńskiej © NefreKierunek Chmielno
Kierunek Chmielno © NefreKierunek Chmielno
Kierunek Chmielno © NefreDojechaliśmy do Chmielna
Dojechaliśmy do Chmielna © NefreWszyscy uczestnicy sobotniej wycieczki - Chmielno
Wszyscy uczestnicy sobotniej wycieczki - Chmielno © NefreKamienny Park nad Jeziorem Kłodno - Chmielno
Kamienny Park nad Jeziorem Kłodno - Chmielno © NefreKamienny Park nad Jeziorem Kłodno - Chmielno
Kamienny Park nad Jeziorem Kłodno - Chmielno © NefreGrodzisko w Chmielnie

Powrót do Kościerzyny © Nefre

JEZIORO BORÓWNO WIELKIE

Niedziela, 3 lipca 2016 · dodano: 05.07.2016 | Komentarze 0

Kiedy wczoraj wieczorem odpoczywałam po wycieczce do Ocypla z "atrakcjami"... napisał do mnie Tomek czy jutro gdzieś jedziemy....??? Po pierwsze to nie miałam roweru...., po drugie brak pomysłu na wycieczkę... Ponieważ Tomek ma dwa rowery zaproponował że mogę sobie jeden pożyczyć.... :)))) Pomysł na wyjazd zrodził się w 10 minut....- krótka wycieczka dla wszystkich nad jezioro Borówno Wielkie.... Chociaż zapowiedź pokazała się późnym wieczorem, na wycieczkę pojechało 9 osób..... Kociewskimi duktami pojechaliśmy nad jeziorko..... niestety nie jest już ono tak czyste i przestronne jak to wczorajsze...., ale posiedzieć nad nim sobie można....Powrót przez Sobowidz... dzień zakończony grillem na działce u Marzenki i i Mirka w Turzu.... Dziękuję wszystkim za uczestnictwo a gospodarzom za mile spędzony czas podczas grillowania.....

Spotkanie w Boroszewie
Nad jeziorem Borówno Wielkie © NefreKierunek Sobowidz
Kierunek Sobowidz © NefreKierunek Sobowidz
Kierunek Sobowidz © NefreSklepik w Sobowidzu
Sklepik w Sobowidzu © NefreDzień zakończony grillem u Marzenki i Mirka:)))
Dzień zakończony grillem u Marzenki i Mirka:))) © Nefre

KIERUNEK OCYPEL....

Sobota, 2 lipca 2016 · dodano: 04.07.2016 | Komentarze 4

Nie myślałem, że z dzisiejszego wyjazdu zrobi się taka "impreza".... takimi słowami podsumował dzisiejszy wyjazd Waldek.....hmm noo tak troszeczkę się działo... Ponieważ lato w pełni i pogoda dopisuje.... , postanowiłam pojechać nad jezioro do miejscowości Ocypel w Borach Tucholskich. Na rowerową zbiórkę przyjechało 9 Rowerzystów, z tym że Michał odprowadził nas tylko do Pelplina...  Przez upał, który zmuszał nas do częstych postojów wydawało mi się, że jedziemy i jedziemy a mety jakoś nie widać...., ale za to widoki można podziwiać godzinami.... Na miejscu relaks, plażowanie, kąpiel w czystym i ciepłym jeziorku, pływanie kajakami...., było super... Około 17 zbieraliśmy się aby wyjechać w drogę powrotną, mieliśmy tylko jeszcze zamiar podjechać na kawę do tutejszego baru.... wsiadłam na rower i coś trzasnęło podczas obrotu korby.... w jakim szoku byłam kiedy okazało się, że w moim rowerze złamałam hak od przerzutki....Chłopacy zdjęli całą przerzutkę, skrócili łańcuch i miałam gotowy rower do jazdy w formie bezbiegowej....ufff.... W myślach odeszły czarne chmury i scenariusz pchania roweru przez 60 km...., ale za to na niebie pokazały się owe chmury i zanim dojechaliśmy do baru przyszło tornado, zagrzmiało i lunęło na maksa.....  Mieliśmy szczęście  w nieszczęściu, gdyby nie moja awaria, pewnie lawirowalibyśmy na drodze pomiędzy spadającymi konarami.....Droga powrotna w lekkim ale ciepłym deszczyku i przyznam szczerze, że pomimo mojej awarii drogę do Tczewa pokonaliśmy dosyć szybko.... Dziękuję wszystkim za towarzystwo i za uratowanie mojego roweru....:))))

Poranny wyjazd
Miejscowość Wda © NefreDojechaliśmy do Ocypla
Dojechaliśmy do Ocypla © NefreDojechaliśmy do Ocypla
Dojechaliśmy do Ocypla © NefreAwaria mojego roweru -Ocypel
Awaria mojego roweru -Ocypel © NefreBurzę, huragan i deszcz przeczekaliśmy w barze...-Ocypel
Burzę, huragan i deszcz przeczekaliśmy w barze...-Ocypel © NefreBurzę, huragan i deszcz przeczekaliśmy w barze...-Ocypel
Burzę, huragan i deszcz przeczekaliśmy w barze...-Ocypel © NefreKierunek Lubichowo - padał lekki deszczyk
Kierunek Lubichowo - padał lekki deszczyk © NefreRemont mostu na rzece Wda- miejscowość Młynki