Sierpień, 2018

JARMARK DOMINIKAŃSKI

Sobota, 11 sierpnia 2018 · dodano: 12.08.2018 | Komentarze 3

Plany na ten weekend były nico inne, ale wyszło jak wyszło..., nie mogliśmy jechać na dwudniowy rajd jak wcześniej planowaliśmy..., bo za chwilę wyruszamy na trip po Podlasiu.... Ponieważ  od kilku lat nie odwiedzaliśmy jarmarku dominikańskiego, postanowiliśmy że dzisiaj pojedziemy połazić po Gdańsku... Do celu jechaliśmy szlakiem Motławskim... , po drodze odkryliśmy fajne nowe miejsce na piknik - i chyba pojedziemy tam na ognisko z ekipą bliżej jesieni.... Jarmark jak to jarmark, dużo żarcia wszelakiego, rękodzieła, cepelii, staroci... itp.... , długo nie pochodziliśmy z powodu nagłej ulewy, która wypłoszyła turystów... Deszcz przeczekaliśmy w jednej z galerii, gdzie w Intersporcie  zakupiłam kilka fajnych rowerowych rzeczy ..... Powrót ścieżką wzdłuż  trasy 91... .Wyjazd fajny, lajtowy....

Szlak Motławski - kierunek Gdańsk
Szlak Motławski - kierunek Gdańsk © Nefre
Nowe miejsce postoju dla kajakarzy w Krępcu na Motławą
Nowe miejsce postoju dla kajakarzy w Krępcu na Motławą © NefreMiejsce odpoczynku dla rowerzystów w Krępcu
Miejsce odpoczynku dla rowerzystów w Krępcu © NefreMiejsce odpoczynku dla rowerzystów w Krępcu
Miejsce odpoczynku dla rowerzystów w Krępcu © NefreSzlak Motławski- Gdańsk
Nowy mostek przed Pruszczem Gdańskim © Nefre

POMORZE NA WEEKEND

Piątek, 10 sierpnia 2018 · dodano: 12.08.2018 | Komentarze 1

Do południa pojechałam rowerem do pracy, a po niej do Fabryki Sztuk, gdzie brałam udział w krótkim wywiadzie do programu "Pomorze na Weekend". Moja wypowiedź dotyczyła tras rowerowych po Kociewiu i bezpieczeństwa na drodze, mogliśmy również przyjrzeć się pracy zespołu TV od "kuchni". Tego dnia towarzyszyła mi cześć naszej ekipy rowerowej, za co serdecznie dziękuję- BYLIŚCIE WSPARCIEM....  Po nagraniu pojechaliśmy skosztować naturalnych lodów ze Spółdzielni "Jasna" - przyznam pyszne.... Miłe popołudnie i doświadczenie:)))))

Przed nagraniem
Przed nagraniem "Pomorze na weekend" © Nefre
"Pomorze na weekend" z Tczewa © NefreNaturalne lody
Naturalne lody "Jasna" w Tczewie © NefreNaturalne lody
Naturalne lody "Jasna" w Tczewie © Nefre

PRZED ZACHODEM....

Środa, 8 sierpnia 2018 · dodano: 12.08.2018 | Komentarze 2

Wieczorna jazda jest zdecydowanie przyjemniejsza, niż za dnia, kiedy żar z nieba się leje i nie ma czym oddychać...., nie skarżę się, niech jest lato - ale osobiście nie lubię jeździć w takich temperaturach.... Wybraliśmy się na objazd okolicy, po drodze obejrzeliśmy nowo powstały skwer rekreacyjny w Boroszewie.... Jazda przyjemna...

Zachód
Zachód © NefreNowy skwer rekreacyjny w Boroszewie
Nowy skwer rekreacyjny w Boroszewie © NefreNowy skwer rekreacyjny w Boroszewie
Nowy skwer rekreacyjny w Boroszewie © Nefre

POWRÓT Z WDZYDZ

Niedziela, 5 sierpnia 2018 · dodano: 09.08.2018 | Komentarze 5

Dzisiaj stawiałam na odpoczynek...., po śniadaniu wybraliśmy się na dwugodzinny rejs rowerkiem wodnym po jeziorze...., zabawę przerwała nam ulewa....., która zmusiła nas do powrotu.. Potem kawka , pakowanie wszystkich gratów i około 15 wyruszyliśmy w powrotną drogę do domu. Nie chcieliśmy dublować wczorajszej trasy, więc w Olpuchu skierowaliśmy się na Bartoszylas a potem na Zblewo, gdzie zjedliśmy obiad. Powrót do Tczewa bocznymi dobrze znanymi nam drogami..., którymi już długo nie jechaliśmy...., na szczęście z wiatrem... Wyjazd bardzo udany, dziękuję wszystkim za miłe towarzystwo.

Śniadanie w Stanicy Wodnej PTTK - Wdzydze
Śniadanie w Stanicy Wodnej PTTK - Wdzydze © NefreNasz obóz  w Stanicy Wodnej PTTK - Wdzydze
Nasz obóz w Stanicy Wodnej PTTK - Wdzydze © NefreRelaks na kaszubskim morzu
Już prawie w domu- Ciecholewy © Nefre

KIERUNEK WDZYDZE

Sobota, 4 sierpnia 2018 · dodano: 09.08.2018 | Komentarze 2

Lubię spontany..., ale ten był wyjątkowy... Żadnych sztywnych planów na weekendowe rowerowanie nie mieliśmy..., o poranku FB mi przypomniał, że dzisiaj w Stanicy Wodnej PTTK we Wdzydzach gości podróżnik, kajakarz Olek Doba, który bierze udział w spływie kajakowym po rzece Wdzie, a wieczorem będzie opowiadał o swoich przygodach na Atlantyku.... Jednogłośnie stwierdziliśmy, że jedziemy na dwa dni... aha – no i chcieliśmy wypróbować naszą nową mini kuchenkę na gaz... Pakowałam się z prędkością światła- aż dziw, że niczego nie zapomniałam..., z myślą, że może ktoś do nas dołączy szybko wrzuciłam info na FB info gdzie będziemy... Wyjechaliśmy w południe, żar z nieba, pod górkę i pod wiatr... przyznam, że jechało mi się ciężko, albo nie miałam dnia, albo byłam zmęczona.... Na metę dojechaliśmy później niż myślałam, do naszej dwójki dołączyła Marzenka z Mirkiem, którzy dojechali autem..... Szybka akcja rozbijania namiotów....., szybka kąpiel w jeziorze na orzeźwienie i czas na fotki z podróżnikiem, prelekcję i wieczorną imprezkę w tawernie oraz ognisko i śpiewy do późnych godzin nocnych w towarzystwie podróżnika Olka- który zanim zaprzyjaźnił się z kajakiem uprawiał turystykę  rowerową .... Mega dzień, pełen wrażeń i pozytywnej energii....

W Mirowie kładą asfalt.....Kociewie
W Mirowie kładą asfalt.....Kociewie © NefreNa trasie
Na trasie © NefreDojechaliśmy do Wdzydz
Dojechaliśmy do Wdzydz © NefreZ Olkiem Dobą - Stanica Wodna PTTK Wdzydze
Z Olkiem Dobą - Stanica Wodna PTTK Wdzydze © NefreZ Olkiem Dobą - Stanica Wodna PTTK Wdzydze
Z Olkiem Dobą - Stanica Wodna PTTK Wdzydze © Nefre

Olek dostał od nas w prezencie naszą przypinkę Amatorska Grupa Rowerowa Tczew....:)))

Olek podpisuje swoje książki - Stanica Wodna PTTK
Olek podpisuje swoje książki - Stanica Wodna PTTK © NefreWykład Olka -Stanica Wodna PTTK Wdzydze
Wykład Olka -Stanica Wodna PTTK Wdzydze © NefreNa wykładzie Olka -Stanica Wodna PTTK Wdzydze
Na wykładzie Olka -Stanica Wodna PTTK Wdzydze © NefreOlek podpisuje swoje książki - Stanica Wodna PTTK
Olek podpisuje swoje książki - Stanica Wodna PTTK © NefreAutograf zdobyty - Stanica Wodna PTTK Wdzydze
Autograf zdobyty - Stanica Wodna PTTK Wdzydze © NefreKsiążka zakupiona z autografem autora