Wrzesień, 2021

WYSPA SOBIESZEWSKA SOLO

Niedziela, 26 września 2021 · dodano: 07.10.2021 | Komentarze 0

Samotny trip Wislaną Trasą Rowerową  na Wyspę Sobieszewską... obejrzeć nową ścieżkę rowerową od Błotnika do Świbna....potem plaża, kawa, gofr i powrót do domu....:)))) Sympatyczny ciepły jesienny dzień...

Wiślana Trasa Rowerowa

Kategoria REKREACJA, SAMOTNIE

ZIELONE SERCE GRECJI - CORFU

Poniedziałek, 20 września 2021 · dodano: 20.02.2022 | Komentarze 0

Wakacje 2021 były spontaniczne i w zasadzie nie zaplanowane wcześniej, po nieudanym wylocie do UK, musiałam przebukować bilety i padło na Grecję, w której nie gościliśmy już od kilku lat. Do naszej dwójki dołączył nasz kolega Janek, w takim składzie polecieliśmy eksplorować wyspę Korfu. Naszą bazą na najbliższe 10 dni była malownicza miejscowość otulona górami - Agios Gordios... a mieszkaliśmy w hotelu The Pink Palace, który stał się oazą ciszy i spokoju podczas naszego wypoczynku na najbardziej zielonej greckiej wyspie :))) Jak wiecie podczas każdej mojej podróży do innego kraju staram się na miejscu wynająć rower i pojeździć po okolicznych dróżkach, i tak było tam razem- lecz z jednym ale....Ale nie było żadnej wypożyczalni rowerów w Agios Gordios...dlaczego????, dlatego, że nie miałyby popytu w tak górzystym terenie....Dlatego pojechaliśmy autobusem do stolicy wyspy - Korfu i tam wypożyczyliśmy rowery i zrobiliśmy pętelkę po okolicy. Jak było na trasie i co zobaczyliśmy przedstawia poniższa galeria..... Nasze wakacje na malowniczej greckiej wyspie były bardzo urozmaicone, był rower, treekingi po górach, pływanie łódką  i plażowanie - te atrakcje były "okraszone" greckimi wieczorami w tawernach oraz zakupowym szaleństwem.....Ehhh co za wspomnienia...Było cudownie.....

Wypożyczalnia rowerów

Kierunek Achillion -
Kierunek Achillion - © Nefre

© Nefre

Dzidzifa to krzew lub drzewo liściaste , które rośnie w ciepłych klimatach, kwitnie na wiosnę i później rodzi owoce wielkości oliwki, które w okresie dojrzewania zmieniają swój kolor na ciemnobrązowy i nabierają słodkiego smaku.

To drzewko zostało do Grecji przywiezione kiedyś z Azji , gdzie w wielu miejscach jest uprawiane bo jego owoce mają wiele witamin i wartości leczniczych.

Zrywamy owoce dzidzifa ( tzitzifa).
Zrywamy owoce dzidzifa ( tzitzifa). © Nefre

Pałac Achillion - Corfu
Pałac Achillion - Corfu © Nefre

Achilleion to pałac zbudowany w Gastouri na wyspie Korfu dla cesarzowej Elżbiety Austrii, znanej również jako Sisi, za sugestią austriackiego konsula Aleksandra von Warsberga.

© Nefre

Rok po samobójczej śmierci jedynego syna, Rudolfa, pogrążona w głębokim smutku Elżbieta postanowiła wybudować pałac na wyspie Korfu. Otóż obiekt miał służyć jej za azyl, w którym odnalazłaby spokój i ukojenie w ciężkim dla niej okresie. Rezydencję nazwała Achillion (Achilleion) od imienia swojego ulubionego bohatera z eposu Homera- Achillesa. Warto wspomnieć, że księżna uwielbiała historię starożytnej Grecji, studiowała ją, a co więcej, biegle władała językiem greckim.

Pałac Achillion - Corfu
Pałac Achillion - Corfu © Nefre

Wschodnie wybrzeże Korfu
Wschodnie wybrzeże Korfu © Nefre
Wschodnie wybrzeże © Nefre

Wschodnie wybrzeże nie było takie urokliwe jak zachodnie..- to moja osobista opinia.

Odpoczynek

Europejskie Sint Maarten © Nefre
Lądownie samolotu
Lądownie samolotu © Nefre

Do wyjątkowych przeżyć można także zaliczyć lądowanie na wyspie Korfu. Tutejszy międzynarodowy port lotniczy położony jest 3 km od miasta Korfu, a jego pas startowy praktycznie w całości otoczony jest przez wodę.

Lądowanie prawie na wodzie
Lądowanie prawie na wodzie © Nefre

Po prostu Corfu
Po prostu Corfu © Nefre
Corfu Old Town© Nefre

© Nefre

Ruiny starożytnego fortu z pięknymi widokami, wystawą znalezisk, miejscem wypoczynku i kościołem.

Korfu
Korfu © Nefre

Statua Kapodistriasa

Korfu Old Town
Korfu Old Town © Nefre

Galeria miejska

V URODZINY BROWARU "CZARNA OWCA"

Sobota, 11 września 2021 · dodano: 07.10.2021 | Komentarze 0

W czteroosobowym składzie wybraliśmy się do Semlina na V urodziny browaru "Czarna Owca".... Pogodę na weekend  zapowiadali burzową... i jak tylko wjechaliśmy na  teren browaru rozpadał się ulewny deszcz....Posiedzieliśmy, pogadaliśmy z właścicielem oraz innymi rowerzystami, zakupiliśmy browar i ruszyliśmy w kierunku Skarszew.....Andrzej po drodze złapał gumę...a przed samym miastem złapała nas ulewa z burzą, totalny armagedon, staliśmy wśród drzew totalnie przemoczeni...., świata nie był widać,  nie pamiętam kiedy po raz ostatni tak zmokłam....:)))) Chociaż kondycyjnie dzisiaj byłam do niczego.... dzień mile spędzony z przygodami...)))) To był mój ostatni wyjazd rowerowy tuż przed urlopem... :)))

Semlin

Na trasie © Nefre

KIERUNEK STAROGARD GDAŃSKI

Niedziela, 5 września 2021 · dodano: 07.10.2021 | Komentarze 0

Samotny rejs do Starogardu Gdańskiego, gdzie odwiedziłam rodzinkę...Pogoda przepiękna.... akumulatory naładowane na najbliższy pracowity tydzień.... Powrót do domu DK22 nie był  najmądrzejszym pomysłem....., ruch na tej trasie był tego dnia bardzo wzmożony....

Boroszewo - Kociewie

Kategoria SAMOTNIE

KIERUNEK SZTUM

Sobota, 4 września 2021 · dodano: 07.10.2021 | Komentarze 0

Ostatnio praca pochłania mnie w bardzo dużym stopniu..., oczywiście nie narzekam z tego powodu...., ale żyję jakoś szybciej... takie mam wrażenie. Sobota nie zapowiadała się na rowerowe woow... a wyszło inaczej:))) Musiałam podjechać w sprawach służbowych do Sztumu....postanowiłam, że pojadę rowerem, aby przy okazji przewietrzyć łeb...., razem z Michałem, Tomkiem i Dawidem umówiliśmy się na rowerową zbiórkę.... zanim wyjechaliśmy z Tczewa spotkaliśmy Monikę, która wraz z dwoma swoimi kompanami (Jarkiem i Ramzeswm) rozpoczęła rowerową podróż do Białegostoku. Takie spotkanie to radość i  miłe zaskoczenie..., tym bardziej, że nie widzieliyśmy się długi czas....W większej już grupie podróżowaliśmy razem aż do Sztumu, pod drodze zatrzymując się przy naszym kultowym sklepie w Białej Górze, gdzie Agnieszka zaserwowała nam kawusię... i spotkaliśmy grupę rowerzystów z Malborka....:)))) Powrót do Tczewa około godziny 15.... a tu nad Wisłą spotkaliśmy grupę rowerzystów z Kielc, którzy kończyli I Rajd Kielce- Westerplatte, aby uczcić walczących kieleckich żołnierzy. Miło było spotkać, zapoznać i oprowadzić po naszym mieście nowe osoby ze środowiska rowerzystów.... Już wiem gdzie zrobimy rajd rowerowy w przyszłym roku....:)))) I tak ze zwykłego wyjazdu rowerowego zrobił się wyjazd pełny wrażeń.... a wielkie woow było dopiero wieczorem na imprezie urodzinowej Michała....:)))) Wszystkiego najlepszego Michał-impreza była "the best"!!!

Kierunek Biała Góra

Kierunek Biała Góra © NefreKierunek Biała Góra
Kierunek Biała Góra © NefreBiała Góra
Biała Góra © NefreBiała Góra
Biała Góra © NefreSztum - pożegnanie
Sztum - pożegnanie © Nefre

Życzymy Wam szerokiej i bezpiecznej podróży do Białegostoku...