ROWEROWE ŚRODY DLA KOBIET

OSTATNIA ROWEROWA ŚRODA DLA KOBIET

Środa, 28 sierpnia 2013 · dodano: 03.09.2013 | Komentarze 5

Niestety czas szybko leci, z powodu coraz krótszych dni nadszedł czas zakończenia „Rowerowych Śród” w tym roku. Już parę tygodni temu umówiłyśmy się, że na ostatniej środzie zrobimy pożegnalnego grilla. Na ostatnia zbiórkę przyjechało 10 Rowerzystek, wspólnie wyruszyłyśmy z naszego miejsca startowego przez Rokitki, Śliwiny do Lubiszewa, gdzie na posesji Gośki, odbyć się miała nasza impreza. Pożegnanie to nie tylko siedzenie i grillowanie- to również zabawy integracyjne, które przygotowała sama Gospodyni, była niezła zabawa i duuużo śmiechu… Według zapisów na BS łącznie w 16 wycieczkach przejechałyśmy jakieś 530 km, ze średnią prędkością 15 km/h, max prędkość 22km/h. Razem spędziłyśmy 35 godzin w ruchu, to chyba nieźle jak na pierwszy sezon. Każda z Rowerzystek otrzymała ode mnie pamiątkowe zdjęcie oraz mapki i przewodniki po naszym regionie przygotowane przez „LOT Kociewie”.W imprezie kończącej sezon brało udział 12 Rowerzystek. Chciałam podziękować wszystkim Rowerzystkom za liczny udział w naszych wycieczkach. Dziękujemy również naszej Gosi za zorganizowanie super imprezy, oraz Sławkowi, Marcinowi, Wieśkowi i Wojtkowi, którzy nie pozwolili na to by ognisko zgasło….))) Zakończenie „Rowerowych Śród” nie oznacza zakończenia jazdy na rowerze, przecież sezon trwa, zapraszam koleżanki na wspólne sobotnio-niedzielne wypady za miasto.

Ostatnia rowerowa zbiórka © Nefre

Grillowanie © Nefre

Zdjęcie pamiątkowe na zakończenie sezonu 2013 © Nefre

Środa, 21 sierpnia 2013 · dodano: 26.08.2013 | Komentarze 7

Tym razem w 12-osobowym składzie wybrałyśmy się na Żuławy, naszym celem było zwiedzenie miejscowości Palczewo. Dzisiaj towarzyszył nam kolega Wojtek, który na zbiórkę przyjechał przebrany za kobietę....., cała ta sytuacja była bardzo wesoła)))))). Podczas naszej wycieczki, jednej z koleżance spadła korba z całą zębatką, niestety musiała wracać autem do domu – to była jedna z poważniejszych awarii, biorąc pod uwagę wszystkie nasze środowe wyjazdy. Po zwiedzeniu miejscowych zabytków, powrót do domu praktycznie już o zmierzchu. Jak zwykle było sympatycznie i wesoło. Ponieważ dni są coraz krótsze i szybko robi się ciemno, dzisiejszy wyjazd był przedostatnią „Rowerową Środą” w tym roku.
Poniżej mapka i kilka fotek.

Rowerowa zbióka © Nefre

Ruszamy przez most © Nefre

Dojechałyśmy do Palczewa © Nefre

Kościółek drewniany p.w. Matki Boskiej Częstochowskiej w Palczewie © Nefre

Kościół - filialny pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej zbudowano w 1712 r. Jest to jedyny drewniany kościół na Żuławach. Na dwuspadowym dachu pokrytym gontem umieszczona jest wieżyczka. Wewnątrz kościoła znajdują się niezwykle cenne barokowe organy z 1687 r. oraz ołtarz z 1754 r.

Zabytkowy dom w Placzewie © Nefre

XIX wieczny waitrak typu holenderskiego w Palczewie © Nefre

Wiatrak – XIX wieczny typu holenderskiego jest dużą atrakcją turystyczną wsi. Posiada konstrukcję drewniano- ceglaną. Ośmioboczne ściany oraz obracana czapa pokryte są gontem. Wewnątrz wiatraka zachowały się niektóre urządzenia młynarskie.

Rowerzystki przy wiatraku w Palczewie © Nefre

Zachód słońca © Nefre

Worek po mące ze sfastyką © Nefre

Kukurydziane szaleństwo © Nefre

Powrót do Tczewa © Nefre

Środa, 14 sierpnia 2013 · dodano: 18.08.2013 | Komentarze 4

Kiedy przyszłam z pracy spadł deszcz…. wręcz lało, myślałam że dzisiejszy wyjazd nie wypali. Jednak po chwili wyszło słońce i mogłam jechać na rowerowe spotkanie, na które przyjechały cztery Rowerzystki. W dobrych humorach udałyśmy się na krótki wyjazd po okolicznych miejscowościach. Po drodze znowu zaczęło padać i musiałyśmy szukać schronienia na przystanku. Część trasy przejechałyśmy w deszczu, taka jazda nie należy do najmilszych, ale no cóż taka aura. Dni są coraz krótsze i nasze najbliższe trasy również będą coraz krótsze…. , do następnego spotkania…

Rowerowa środa - Małżewko © Nefre

Trzeba przeczekać deszcz © Nefre

Deszczowa rowerowa środa © Nefre

Środa, 7 sierpnia 2013 · dodano: 08.08.2013 | Komentarze 6

Dzisiejszy dzień był chyba najcieplejszym dniem tego lata, w pracy kręciłam się cały dzień i nie mogłam się doczekać rowerowej wycieczki. Postanowiłam, że dzisiaj pojedziemy do lasu w kierunku jeziora Zduńskiego. Na zbiórkę stawiło się łącznie 7 Rowerzystek. Jazda w lesie była bardzo przyjemna, drzewa dawały nam cień i lekki chłodek. Kiedy dojechałyśmy do jeziora zaproponowałam krótki postój na dzikiej leśnej plaży. Oczywiście, kiedy zobaczyłam linę Tarzana nad taflą wody musiałam ją wypróbować. Kiedy dziewczyny relaksowały się na brzegu, do moich wariacji w wodzie dołączyły się Sylwia i Gośka…. było bombowo…!!!! Po kąpieli i odpoczynku(my mokre, bo nikomu nie przyszło do głowy, żeby zabrać ręcznik), w super humorach wsiadłyśmy na rowery i o zmierzchu wróciłyśmy do domu. Dziękuję Wszystkim za udział w mokrej „Rowerowej Środzie”.

Nad Jeziorem Rokickim © Nefre

Jezioro Zduńskie o zmierzchu © Nefre

Droga powrotna © Nefre

Środa, 31 lipca 2013 · dodano: 02.08.2013 | Komentarze 4

Dzisiaj kolejna „Rowerowa Środa”, w 12-osobowym składzie pojechałyśmy na krótka trasę po Kociewiu. Pogoda dopisała, chociaż przed wycieczką około 17 spadł przelotny deszcz… Dziękuję Rowerzystkom za mile spędzony czas.

Postój w Śliwinach © Nefre

W trasie © Nefre

Polne drogi © Nefre

Górą przjeżdżamy nad autostradą © Nefre

Wszystkie uczestniczki środowej wycieczki © Nefre

W stronę Swarożyna © Nefre

Leśne drogi © Nefre

Środa, 24 lipca 2013 · dodano: 24.07.2013 | Komentarze 5

Dzisiaj w siedmioosobowym składzie pojechałyśmy bocznymi drogami w kierunku Pszczółek. Do grupy dołączyła nowa Rowerzystka – Ania. Pogoda dopisała, humory również, czegóż więcej trzeba. Po drodze spotkałysmy Fruzię, która mknęłą na swojej szosie. Dziękuję Wszystkim za mile spędzony czas.
Poniżej mapka i kilka fotek.

Na rozdrożu w Maleninie © Nefre

Polna droga do Pszczółek © Nefre

Wszystkie uczestniczki dzisiejszego spotkania © Nefre

Odpoczynek w Parku Lipowym w Pszczółkach © Nefre

Nowa droga pod torami kolejowymi w Pszczółkach © Nefre

W kierunku Koźlin © Nefre

Dojeżdżamy do Koźlin © Nefre

Zabytkowa stodoła w Koźlinach © Nefre

Spichrz - obora z XVIII wieku. W części przyziemnej obora, w górnej kondygnacji spichrz. Obiekt ten jest konstrukcji szkieletowej o regularnym szachulcowym układzie belek, wypełnienia ceglane, otynkowane.

Środa, 17 lipca 2013 · dodano: 17.07.2013 | Komentarze 15

Dzisiaj kolejna „Rowerowa Środa”, w wycieczce wzięło udział łącznie 20 Rowerzystek, z tygodnia na tydzień przybywa fanek dwóch kółek…. co mnie bardzo cieszy. Dzisiejszą trasę zaplanowałam po spokojnych terenach, aby czerpać z jazdy prawdziwą radość. Pogoda dzisiaj była przepiękna, humory dopisywały, było gwarno i wesoło. Dziękuję Rowerzystkom za udział w imprezie i do zobaczenia za tydzień.

Spotkanie całej grupy w Śliwinach © Nefre

Mostek na rzece Drybok © Nefre

Zbiorowa fotka nad Wisłą © Nefre

Środa, 10 lipca 2013 · dodano: 14.07.2013 | Komentarze 4

Na dzisiejszy środowy wyjazd przyjechało 16 Rowerzystek. Pojechałyśmy nad rozlewisko w Szczerbięcinie, gdzie zamieszkują dziesiątki różnych gatunków ptaków. Miejsce ma swój klimat i urok, chyba się dziewczynom podobało. Ja uratowałam przed rozjechaniem młoda mewę, która uczyła się latać, straciła siły i osiadła na drodze….. zaniosłam ją nad wodę. W drodze powrotnej Ela, Gosia i ja postanowiłyśmy odprowadzić grupę dziewczyn z Lubiszewa, natomiast reszta grupy pojechała ścieżką rowerową do Tczewa. Dziękuję wszystkim za mile spędzone popołudnie.

Stanisławie - czekamy na dziewczyny z Lubiszewa © Nefre

Lubiszewo © Nefre

Pozegnanie z dziewczynami z Lubiszewa © Nefre

Środa, 3 lipca 2013 · dodano: 04.07.2013 | Komentarze 11

Celem dzisiejszej „Rowerowej Środy” było zwiedzenie cmentarza mennonickiego w Stogach. Kiedy wyjeżdżałyśmy z Tczewa, żadnej z nas na myśl nie przyszło, że dzisiejszy wyjazd będzie jedną „burzliwą” przygodą. ))))) Kiedy jechałyśmy pomiędzy polami od strony zachodniej nadciągała burza, granatowe chmury mieszały się z białymi, widać było jak fronty się mieszają i nie wróżyło to niczego dobrego. Oczywiście ja wiecznie optymistycznie nastawiona do wszystkiego miałam cichą nadzieję, że przejdzie, tym bardziej, że prognoza pogody na środę była bardzo dobra…… Niestety musiałyśmy szukać schronienia, gdyż ciemne burzowe chmury goniły nas. Schronienie dał nam pewien rolnik z Kapustowa, który udostępnił nam metalową stodołę, czy jak kto woli wiatę….. i to dosłownie w ostatniej chwili, ponieważ za sekundę lunął deszcz…. pomimo nietypowej sytuacji i miejsca, dziewczyny się dobrze bawiły i tryskały humorem…. Kiedy deszcz przestał padać udałyśmy się w dalszą drogę do domu (cmentarz zwiedzimy innym razem). Niestety znowu zaczęło padać, a po drodze Ani się zablokował tylni hamulec w rowerze, ale dzięki uprzejmości jednego Pana, awarię udało się usunąć. Wszystkie byłyśmy przemoczone do suchej nitki, najbardziej szkoda mi było dziewczyn, które nie miały kurtek przeciwdeszczowych, bo im było dodatkowo zimno, no, ale kto w taki słoneczny dzień myślał o kurtkach… Szczęśliwie dojechałyśmy do mostu na Wiśle, gdzie zaczęłyśmy skakać w kałuży i tu musze dodać dla ciekawskich, że nie piłyśmy alkoholu ))))), to był taki spontan…..
Dodam tylko, że dzisiaj wzięło udział 15 Rowerzystek, w tym trzy koleżanki „Sąsiadki” z Lubiszewa, które poznałam na sobotnim „Rajdzie Rodzinnym”.
Dziękuje wszystkim za udział w imprezie i zapraszam za tydzień.

Rowerowa środa- początek wycieczki © Nefre

Rowerowa środa - Lichnowy - ostatni postój © Nefre

Rowerowa środa - dojazd do mostu - i taniec w kałuży © Nefre

Środa, 19 czerwca 2013 · dodano: 20.06.2013 | Komentarze 10

Po upalnym dniu przyszedł czas na relaks czyli na „rowerową środę”. Dzisiaj na zbiórkę stawiło się 14 Rowerzystek (w tym osiem Pań po raz pierwszy, jedną z nich była turystka z RPA, która gościnnie przebywa w naszym mieście), jak do tej pory jest to rekordowa ilość uczestniczek. Taka grupa to już niezły peleton i zwracałyśmy uwagę podczas jazdy:)))) Wybierając trasę bocznymi drogami szosowymi, polnymi lub leśnymi mogłyśmy się w pełni zrelaksować.
Dziękuję wszystkim za wspólnie spędzone popołudnie.