• Aktywność Wędrówka

SPACER PO ZAKOPANEM

Piątek, 6 maja 2016 · dodano: 23.05.2016 | Komentarze 0

Zanim jeszcze oddaliśmy rowerki trzeba było zaplanować czas na dalszą część dnia....Żeby połazić po jakimś szlaku czasu niestety było za mało..... zaproponowałam wjazd na Kasprowy Wierch...., a potem spacer po Zakopanem.... Do Kuźnic skąd startuje kolejka linowa udaliśmy się busem – koszt biletu autobusowego to 3 zł /osobę.....Bilet w dwie strony na Kasprowy kosztuje 60 zł/osobę..... nie jest to najtańsza przyjemność...., ale czas gonił...Tego dnia pogoda była przepiękna..... a to co zobaczyłam po wjeździe na szczyt oszołomiło moje zmysły......śnieg...., niebieskie niebo a w dole zielone doliny....Jeszcze dwa dni temu narciarze szusowali na czarnym szlaku..... jest pięknie, przestrzennie... z chęcią kiedyś połaziłabym tu z plecakiem..... Czerwone Wierchy kuszą.... chociaż dzisiaj szlak jest jeszcze zamknięty....Upajamy się widokiem.... mamy czas do zjazdu jakieś 1,5 h.... dobrze, że jest tak mało ludzi....to dobry czas na voyage... Około 16.40 rozpoczynamy zwiedzanie Zakopanego.... jest już późno.... zrobiliśmy prawie 15 km - to dużo..... nawet nie zdążyliśmy zjeść obiadu...., Wiesiek przebukował nasz powrót na późniejszą godzinę...., do Krakowa przyjechaliśmy około 23.... jesteśmy padnięci... a Wiesiek ma ochotę na start w jutrzejszej Scandii.... czy to nie jest szaleństwo... Poniżej foto relacja...

Kuźnica - Zakopane

Kasprowy Wierch Zakopane © Nefre
Kasprowy Wierch Zakopane © NefreSpacer po Zakopanem
Spacer po Zakopanem © Nefre

W lapidarium tatrzańskim można obejrzeć skały granitowe, wapienne, dolomity oraz piaskowce. Turyści mogą zobaczyć na własne oczy, z czego zbudowane się Tatry. Prócz skał, w lapidarium pojawiły się rośliny, które można spotkać w górach.

Spacer po Zakopanem
Spacer po Zakopanem © Nefre

Malowniczy kościół i klasztor Ojców Bernardynów, pod wezwaniem św. Antoniego z Padwy, usytuowany jest w Zakopanem, u podnóża Tatr.

Spacer po Zakopanem
Spacer po Zakopanem © NefreNosal -Zakopane
Nosal -Zakopane © NefreKaplica Jaszczurówka - Zakopane
Kaplica Jaszczurówka - Zakopane © Nefre

Kaplica na Jaszczurówce,  Najświętszego Serca Jezusa – kościół filialny parafii rzymskokatolickiej w Toporowej Cyrhli. Świątynię zaprojektował  Stanisław Witkiewicz.

Kaplica Jaszczurówka - Zakopane
Kaplica Jaszczurówka - Zakopane © NefreWielka Krokiew - Zakopane
Wielka Krokiew - Zakopane © NefreSpacer po Zakopanem
Spacer po Zakopanem © NefreWielka Krokiew - Zakopane
Spacer po Zakopanem © NefreRestauracja Witkiewiczówka- Zakopane
Restauracja Witkiewiczówka- Zakopane © NefreRestauracja Witkiewiczówka- Zakopane
Restauracja Witkiewiczówka- Zakopane © NefreKrupówki to najpopularniejsza ulica w Zakopanem