ROWEROWY TRIP PO KUJAWACH- DZIEŃ 1

Sobota, 1 kwietnia 2017 · dodano: 06.04.2017 | Komentarze 3

Pomysł na taką wycieczkę zrodził się w mojej głowie w ub roku, kiedy to poznałam Ankę z soleckiego KTR Torpedo.... Zaproponowałam Ani, czy nie zechciałaby być naszym przewodnikiem po swoich terenach...., początkowo był to luźny temat....., który nabrał rumieńców wraz ze zbliżającą się tegoroczną  wiosną....Cała logistyka ruszyła lawinowo, ale bardzo płynnie....i z naszej i ze strony Gospodarzy, którzy stanęli na wysokości zadania bardziej niż mogliśmy sobie wyobrazić..... Do Gospodarstwa Agroturystycznego w Przyłubiu należącego do Rodziców Ani, gdzie była nasza baza noclegowa przyjechaliśmy już w piątek po pracy....., kiedy już cała ekipa dojechała rozpoczęliśmy imprezę integracyjną przy ognisku, które przygotował Waldek (mąż Ani)....  Prezes KTR Torpedo wręczył mi pamiątkowy piękny album przedstawiający fotografie regionu, który zamierzaliśmy objechać....oraz dla wszystkich przypinki....., my w ramach wdzięczności za ciepłe przyjęcie podarowaliśmy grupie nasze dyplomy-podziękowania..... Piątkowa integracja trwała do późnych godzin nocnych...., rano pobudka, Damianowi udało się uchwycić piękną chwile wschodzącego słońca..... punktualnie o 9 stawiamy się na umówioną zbiórkę.... Nasza sobotnia trasa wiodła przez Puszczę Bydgoską w kierunki Inowrocławia......, w połowie trasy spotykamy grupę Rowerzystów z inowrocławskiego Klubu Kujawiak...., przywitanie..., mała niespodzianka od klubu dla nas- w postaci folderów informacyjnych....
Po stolicy Kujaw Zachodnich - Inowrocławiu  oprowadza nas Darek z Klubu Kujawiak, opowiadając ciekawostki o najważniejszych zabytkach tego miasta.... Czas na powrót....nasze koła skierowaliśmy w kierunku miejscowości Chrośna, gdzie czekać na nas mieli Rowerzyści z KTR Torpedo...., razem ruszyliśmy w kierunku Solca Kujawskiego i dalej na bazę, gdzie czekało już na nas ognisko....i przygotowana przez samego Prezesa grillowana kaszanka.....Wspaniały dzień dobiegł końca....., wszyscy czuliśmy się wyśmienicie...., swojsko, na luzie......, jak u siebie w domu...

Wspólne zdjęcie KTR Torpedo z Solca Kujawskiego i nasza ekipa
Wspólne zdjęcie KTR Torpedo z Solca Kujawskiego i nasza ekipa © Nefre

Piątkowa wspólna integracja....

Wspólne zdjęcie KTR Torpedo z Solca Kujawskiego i nasza ekipa © NefreUrodzinowe prezenty
Urodzinowe prezenty © Nefre

Tego piątkowego wieczoru nie obyło się bez urodzinowych toastów.... 40-stka Moniki....,co prawda była w lutym, ale dopiero teraz była okazja na grupową celebrację oraz wręczenie prezentu...., koledzy Andrzej i Tomek również otrzymali urodzinowe upominki.....

Urodzinowe prezenty
Urodzinowe prezenty © NefreWspólna fotka przed pierwszą podróżą- Przyłubie
Wspólna fotka przed pierwszą podróżą- Przyłubie © Nefre

Poranek przywitał nas słońcem..... zrobiło się bardzo ciepło...

Przejazd przez Puszczę Bydgoską
Przejazd przez Puszczę Bydgoską © NefrePrzejazd przez Puszczę Bydgoską
Przejazd przez Puszczę Bydgoską © NefrePostój w Puszczy Bydgoskiej
Postój w Puszczy Bydgoskiej © NefrePrzejazd przez Puszczę Bydgoską
Przejazd przez Puszczę Bydgoską © NefreDoganiamy piechurów - Puszcza Bydgoska
Doganiamy piechurów - Puszcza Bydgoska © NefreDoganiamy piechurów - Puszcza Bydgoska
Doganiamy piechurów - Puszcza Bydgoska © Nefre

Dogoniliśmy piechurów, którzy odbywali 100 km marsz....

Przejazd przez Puszczę Bydgoską
Przejazd przez Puszczę Bydgoską © NefreZaliczamy gminy
Zaliczamy gminy © NefreKierunek Inowrocław
Kierunek Inowrocław © NefreKierunek Inowrocław

Kierunek Inowrocław © Nefre
Ania oprócz tego, że była naszą przewodniczką.., wraz z Sylwią i Rafałem, kierowali ruchem podczas przejazdów przez skrzyżowania.... Po raz pierwszy jechałam a tak bezpiecznym "peletonie".... Wielkie podziękowania dla Was....

Spotkanie z grupą Rowerzystów z Inowrocławia
Spotkanie z grupą Rowerzystów z Inowrocławia © Nefre

W połowie trasy spotykamy grupę Rowerzystów z inowrocławskiego Klubu Kujawiak...., przywitanie..., mała niespodzianka od klubu dla nas- w postaci folderów informacyjnych....

Spotkanie z grupą Rowerzystów z Inowrocławia © NefreKierunek Inowrocław
Kierunek Inowrocław © NefreKierunek Inowrocław
Kierunek Inowrocław © NefreDojechaliśmy do Inowrocławia
Dojechaliśmy do Inowrocławia © NefreZwiedzanie Inowrocławia
Zwiedzanie Inowrocławia © Nefre

Kościół Imienia Najświętszej Maryi Panny w Inowrocławiu, tzw. Ruina – najstarszy kościół Inowrocławia i jeden z najstarszych na Kujawach, sięgający metryką końca XII wieku. Pełni funkcję kościoła parafialnego, a od 2008 r. nosi tytuł bazyliki mniejszej.

Zwiedzanie Inowrocławia z przewodnikiem © NefreZwiedzanie Inowrocławia
Zwiedzanie Inowrocławia © Nefre

W 2016 roku Inowrocław okazał się najlepszy pod względem czystości ''powietrza'' spośród wszystkich 153 ''polskich'' miast ujętych w badaniu WHO (World Health Organization/ Światowa Organizacja Zdrowia)

Zwiedzanie Inowrocławia z przewodnikiem
Zwiedzanie Inowrocławia z przewodnikiem © NefreZwiedzanie Inowrocławia z przewodnikiem
Zwiedzanie Inowrocławia z przewodnikiem © Nefre

Kościół Zwiastowania Najświętszej Maryi Pannie w Inowrocławiu – neoromański kościół wybudowany na początku XX w. głównie z inicjatywy bpa Antoniego Laubitza. 18 grudnia 1929 został tutaj ochrzczony Józef Glemp.

Zwiedzanie Inowrocławia z przewodnikiem
Zwiedzanie Inowrocławia z przewodnikiem © NefreKościół Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny - Inowrocław
Kościół Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny - Inowrocław © NefreZwiedzanie Inowrocławia z przewodnikiem
Zwiedzanie Inowrocławia z przewodnikiem © NefrePozostałości po murach obronnych - Inowrocław
Pozostałości po murach obronnych - Inowrocław © NefreStare miasto- Inowrocław
Stare miasto- Inowrocław © NefreStare miasto- Inowrocław
Stare miasto- Inowrocław © NefreZ Królową Jadwigą - Inowrocław
Z Królową Jadwigą - Inowrocław © NefreKościół św. Mikołaja - Inowrocław
Kościół św. Mikołaja - Inowrocław © NefreKościół św. Mikołaja - Inowrocław
Kościół św. Mikołaja - Inowrocław © Nefre

Kościół stoi na złożach soli...., która bardzo zniszczyła tynki w kościele...

Stare miasto - Inowrocław
Stare miasto - Inowrocław © NefreStare miasto - Inowrocław
Stare miasto - Inowrocław © NefrePomnik Obrońców Inowrocławia- Inowrocław
Pomnik Obrońców Inowrocławia- Inowrocław © NefrePomnik Wdzięczności Armii Radzieckiej - Inowrocław
Pomnik Wdzięczności Armii Radzieckiej - Inowrocław © NefreW tle budynek sądu- Inowrocław
W tle budynek sądu- Inowrocław © NefreUrząd Miasta -Inowrocław
Urząd Miasta -Inowrocław © Nefre

Park Solankowy - Inowrocław
Park Solankowy - Inowrocław © Nefre

Park Solankowy - Inowrocław © NefrePark Solankowy - Inowrocław
Park Solankowy - Inowrocław © NefreWspólna fotka przy solankowych tężniach- Inowrocław
Wspólna fotka przy solankowych tężniach- Inowrocław © NefrePark Solankowy - Inowrocław