avatar Ten blog rowerowy prowadzi Nefre z miasteczka Tczew. Mam przejechane 70010.60 kilometrów w tym 12731.24 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 14.48 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie. 2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl

KOŃ TROJAŃSKI Z OSKOWA

Sobota, 27 maja 2017 · dodano: 29.05.2017 | Komentarze 2

W sobotę wybraliśmy się pociągiem do Lęborka, gdzie zaplanowałam strat wycieczki o niebanalnej nazwie "Koń Trojański"... i nie chodziło mi o złośliwe oprogramowanie lecz replikę drewnianego konia trojańskiego - oczywiście nie tego którego widzieliście podczas objazdówki po Turcji, lecz tego stojącego w Oskowie..... - małej miejscowości na Kaszubach... Podczas naszej wycieczki odwiedziliśmy również miejsce, gdzie rośnie Dąb Świętopełka.... W Lęborku wbiliśmy się na niebieski szlak...., który już na początku pokazał nam, że dzisiaj nie będzie łatwo.... rowerowa wspinaczka...., a potem piach i piach a co za tym szło ciągnięcie roweru.... widoczki przepiękne..., lecz po 40 km w terenie, które wydawały się wiecznością zmieniliśmy trasę i przed Sierakowicami wbiliśmy się na główną. Prawdę mówiąc nie lubię głównych, ruchliwych tras..., lecz nas gonił czas... W Kartuzach zjedliśmy obiad, potem trasą 224 ruszyliśmy na Tczew.... Powrót do domu około 23.... Wycieczka nie należała do łatwych, dodatkowo palące słońce również nie ułatwiało nam jazdy.... no cóż i tak bywa..., ale jest satysfakcja, że cel zdobyty... Dziękuję Łukaszowi, Jackowi i mojemu Mężowi za towarzystwo:)))

Zbiórka na dworcu w Lęborku
Zbiórka na dworcu w Lęborku © Nefre

Na niebieskim szlaku
Na niebieskim szlaku © NefreSpotkanie z Rowerzystami z Lęborka
Spotkanie z Rowerzystami z Lęborka © Nefre

Wycieczka lęborskich Rowerzystów pt. "Odjazdowy Bibliotekarz"...

Do dębu Świętopełek
Do dębu Świętopełek © Nefre

Niedaleko wsi Krępkowice znajduje się liczący ok. 630-700 lat dąb wysoki na 22 metry i liczący w obwodzie 770 cm. Został nazwany na cześć księcia gdańskiego Świętopełka, za czasów którego go posadzono. Prowadzi do niego otwarta w 2004 roku ścieżka przyrodniczo-edukacyjna, która biegnie wśród buczyny pomorskiej z widokami na rzekę. Na całej długości stoją tablice z informacjami przyrodniczymi oraz ławeczki dla spragnionych odpoczynku. Jest to atrakcja przeznaczona dla miłośników historii, przyrody oraz amatorów leśnych spacerów.
Dąb znajduje z lewej strony drogi prowadzącej z Krępkowic do Dziechlina (ok. 2 km. od Krępkowic).
Do Dębu dojechaliśmy  szlakiem  rowerowym oznaczony kolorem niebieskim rozpoczynającym się w Lęborku.

Na szlaku do dębu
Na szlaku do dębu © NefreDo dębu Świętopełek
Do dębu Świętopełek © NefreDąb Świętopełek
Dąb Świętopełek © Nefre
Dąb Świętopełek

AGR Tczew i "Lew Lębork" w akcji - objąć Świętopełka... udział wzięło 8 Rowerzystów...

Dąb Świętopełek © NefreDąb Świętopełek
Na naszym kaszubskim szlaku © NefreNa naszym kaszubskim szlaku
Na naszym kaszubskim szlaku © NefreKoń Trojański z Oskowa
Koń Trojański z Oskowa © Nefre

Koń Trojański z Oskowa jest największą tego typu budowla na świecie! 24 sierpnia 2013 r. został oficjalnie wpisany do Księgi Rekordów Guinessa. Koń Trojański z Oskowa mierzy 16,35 m wysokości, 15,60 m długości, 6,25 m szerokości i waży 5 ton! Podczas budowy wykorzystano 56 m ³ drewna. Konstrukcja nośna została wykonana z drzewa modrzewiowego, pozostałe elementy ze świerku. Ciekawostką jest fakt, że łączna waga wkrętów, łączników i śrub wykorzystanych w konstrukcji to aż 900 kg! Dzięki schodom postawionym obok Koń stanowi wspaniała wieżę widokową – można wspiąć się na sam szczyt, skąd rozpościera się widok na okolicę.

Koń Trojański z Oskowa © Nefre

Pomysłodawcą budowy tego imponującego obiektu jest przedsiębiorca z gm. Cewice – Pan Wiesław Formela – fascynat czasów rzymskich, który sam określa budowlę jako „dzieło swojego życia”.

Koń Trojański z Oskowa © Nefre

W przyszłości przy obiekcie ma powstać obóz legionów rzymskich, który razem z Koniem Trojańskim stworzy wspaniały kompleks turystyczny z lekcją historii w tle.