WARMIA I MAZURY – DZIEŃ 1

Sobota, 5 sierpnia 2017 · dodano: 10.08.2017 | Komentarze 1

Piętnastu Rowerzystów stawiło się w piątkowe popołudnie na na campingu nr 10 w miejscowości Tumiany nad Jeziorem Pisz, aby wziąć udział w dwudniowej rowerowej "wędrówce" po Warmii i Mazurach... Inicjatorem, pomysłodawcą oraz twórcą tras był Michał...., który bardzo dobrze sprawdził się w roli przewodnika oraz kierownika tej eskapady...:))))  W piątkowy wyjątkowo ciepły wieczór oprócz kąpieli w tutejszym jeziorze i odpoczynku odbyła się delikatna celebracja urodzin Mirka, które były dwa dni wcześniej... Pobudka w sobotę o 6 rano, pakowanie i o 8.30 ruszamy w trasę.... Trasa wiodła przez malownicze tereny Warmii i Mazur, zwiedziliśmy Jeziorany, Bisztynek ,Reszel, Świętą Lipkę... a po drodze delektowaliśmy się przepięknymi widoczkami.... Na bazę w Mrągowie zjechaliśmy około 18...., tym razem to camping "Cezar" nad mrągowskim jeziorem Czos jest naszym domem.... Dzień zakończony delikatną integracją oraz Festiwalem Muzyki Kresowej.... Wieczór przepiękny, księżyc w pełni...., towarzystwo super.... i jak tu nie kochać roweru...:))))

Zdjęcie uczestników na campingu w Tumianach
Zdjęcie uczestników na campingu w Tumianach © NefreZdjęcie  na campingu w Tumianach
Zdjęcie na campingu w Tumianach © NefreWyjazd z miejscowości Tumiany

Centrum Bisztynka © NefreRelaks w Bisztynku
Relaks w Bisztynku © NefreBrama Lidzbarska -Bisztynek
Brama Lidzbarska -Bisztynek © Nefre

Brama Lidzbarska w Bisztynku to jedyna z trzech bram miejskich przez jakie kiedyś można było wjechać do miasta. Wybudowana w latach 1481-1547. Około 1780 przebudowana w stylu barokowym.

Kościół w Bisztynku
Kościół w Bisztynku © NefreDiabelski kamień w Bisztynku
Diabelski kamień w Bisztynku © Nefre

"Diabelski Kamień" w Bisztynku to jeden z największych w Polsce głazów narzutowych. Wysokość kamyczka to 3 m, obwód - 28 metrów.

Fani motoryzacji
Fani motoryzacji © NefreZaliczona gmina
Zaliczona gmina © NefreDojazd do Reszla
Dojazd do Reszla © NefreZamek w Reszlu
Zamek w Reszlu © Nefre

Powstał w latach 1350-1401. Był wielokrotnie oblegany i kilkakrotnie zdobywany przez wojska polskie i krzyżackie. W XIX wieku zamek zaadaptowano na więzienie i dopiero po II wojnie światowej postanowiono gruntownie go odrestaurować.
Obecnie na zamku mieści się m.in. oddział Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, hotel i restauracja.

W  Reszlu
Dzwonnica – kościół w Reszlu © NefreZamek w Reszlu
Zamek w Reszlu © NefreZabytkowy most w Reszlu
Zabytkowy most w Reszlu © Nefre

Zabytkowy most - osobliwość historyczna Reszla a także kraju - most gotycki na rzece Sajnie (Cynie), zbudowany z cegły w drugiej połowie XIV wieku. Pełnił również rolę akweduktu.

Bar po kasztanem w Reszlu
Bar po Kasztanem w Reszlu © NefreBar po kasztanem w Reszlu
Bar po kasztanem w Reszlu © NefreMały parowozik....:)))
Mały parowozik....:))) © NefreWyjazd z Reszla
Kierunek Mrągowo © NefreRuiny zamku - Szestno
Ruiny zamku - Szestno © NefreRuiny zamku - Szestno
Ruiny zamku - Szestno © Nefre

Zamek zbudowano ok. roku 1370 na miejscu spalonej przez Litwinów osady krzyżackiej. Był siedzibą prokuratorów krzyżackich, później starostwa. Do dziś zachowały się tylko ruiny.