JARMARK JOANNITÓW

Sobota, 5 maja 2012 · dodano: 05.05.2012 | Komentarze 11

W sobotę w towarzystwie Krystiana wybralismy się na jarmark Joannitów do Skarszew. Na imprezie tej oglądaliśmy turniej bojowy walk pieszych, wielki turniej łuczniczy, przedstawienie historyczne o Joannitach, podziwialiśmy również rękodzieła artystów.
W Skarszewach spotkalismy grupę naszych tczewskich rowerzystów wracających z Przywidza, Marek i Wojtek dołączyli do nas i razem wracaliśmy do domu przez las. Nawet się trochę pogubiliśmy, dzięki czemu poznaliśmy nowe ścieżki:))))
Było sympatycznie, dziękuję wszystkim za mile spędzony czas.

#lat=54.064646207368&lng=18.60529&zoom=11&maptype=terrain

W drodze do Skarszew. © Nefre

Wiosna... © Nefre

Stadnina koni w Bolesławowie. © Nefre

Zamek Joannitów w Skarszewach XIV w. © Nefre

Rozległe tereny dzisiejszego województwa pomorskiego otrzymali Joannici od księcia Grzymisława pod koniec XII w. W 1320 r. zakon założył dzisiejsze miasto Skarszewy, które w średniowieczu nosiło nazwę Schoeneck, czyli „Piękny zakątek”. Miasto szybko stało się stolicą komturstwa, jedynego, jaki Joannici posiadali na trenie Pomorza Gdańskiego. Na wzgórzu Skarszew wznieśli oni drewnianą warownię. Już jednak w 1370 r. zakon sprzedał miasto Krzyżakom. Ci, w miejscu drewnianego zamku, wybudowali solidną murowaną twierdzę, z dwiema basztami, tunelem łączącym ją z pobliskim, gotyckim kościołem, murami obronnymi z wieżami i otoczoną fosą. Już w poł. XV. Krzyżacy stracili jednak swój zamek na rzecz polskiego króla. Znakomita, gotycka budowla została zniszczona przez Szwedów z początkiem XVII w., a odbudowany na przełomie XVII i XVIII w. obiekt nie przypominał już dawnej twierdzy. W II poł. XVIII w. doprowadzony do ruiny zamek został w większości rozebrany.

Do dziś z krzyżackiej twierdzy zachowały się ściany parteru i piwnice. W tych ostatnich ulokowano „Karczmę Joannitów”.

Obóz mieszczański © Nefre

Prace artystów © Nefre

Kolorowe domki dla ptaszków © Nefre

Przysłowie „uparty jak osioł” sprawdziło się – zwierzak się zaparł i odmówił spacerowania w kółko )))) © Nefre

Niektórzy wolą przespać imprezę))))) © Nefre

Wspólna fotka nad jeziorem w Borównie © Nefre

Ja..... © Nefre

Typowa zabudowa kociewska – „poniatówka” © Nefre

Poniatówka to dom o wyjątkowym uroku, który tworzy symetryczna, zgrabna konstrukcja z praktycznym zadaszonym gankiem.
Na parterze poza kuchnią i pokojem dziennym znalazło się miejsce dla jednej sypialni.

Gdzieś koło Trzcińska. © Nefre

Miejsce to znajduje się w Obozinie Piecownia Czarownia

Wieża telewizyjna w Trzcińsku. © Nefre

Prywatna hodowla danieli w Ciecholewach. © Nefre

Oswojony daniel © Nefre

Oswojony daniel i ja © Nefre

Wracamy do domu – okolice Wędków © Nefre

czecho
| 17:52 sobota, 12 maja 2012 | linkuj Fajne są takie imprezy historyczne.
Nefre
| 21:24 piątek, 11 maja 2012 | linkuj Dziekuję Wszystkim za miłe komentarze:)))
zielonamila
| 20:21 wtorek, 8 maja 2012 | linkuj Super wyprawa i rewelacyjne klimaty na tym jarmarku. Pozdrawiam
sikorski33
| 16:43 wtorek, 8 maja 2012 | linkuj Na takim sianie fajnie się śpi;) Dobrze że Was spotkałem,przynajmniej zaliczyłem dwie wycieczki w jednej:))
Nefre
| 09:39 wtorek, 8 maja 2012 | linkuj Marzenko daj znać kiedy będziecie mieli czas, podaj dystans - to coś wymyślimy razem niedaleko:)))
Mania
| 09:17 wtorek, 8 maja 2012 | linkuj Jak zwyle piekna wycieczka,piekne fotki!!!Mam nadzieje,ze kiedys uda mi sie pojechac z Wami:))))))
rowerzystka
| 09:03 wtorek, 8 maja 2012 | linkuj Wspaniała wycieczka, dużo wrażeń, jak na jeden dzień :))
Nefre
| 21:50 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Gdybym miała dom to bym kupiła- były piekne..
misia3
| 21:49 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj takie domki dla ptaków to mnie by pokusiły :)) super przygoda Asiu** gratuluję:))
Nefre
| 19:57 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Normalnie jasnowidz uzdolniony..)))))))
benasek
| 19:40 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Ja nawet wiem, jakie rękodzieła były na jarmarku.
Kolorowe budki dla ptaków!