PTASI RAJ

Niedziela, 13 maja 2012 · dodano: 13.05.2012 | Komentarze 10

W niedzielnej wycieczce wzięło udział sześciu rowerzystów – Pani Ludmiła, Sławka, Krzysiek, Krystian i ja z Wieśkiem. Celem naszej podróży było rozlewisko w Szczerbięcinie, gdzie żerują różne gatunki ptaków. Wjeżdżając do wsi z daleka słychać różne ptasie odgłosy oraz rechot żab, które o tej porze roku są wyjątkowo hałaśliwe))))))
Dzień był nawet pogodny, tylko pod koniec wyprawy zerwał się zimny wiatr i spadł deszcz, który nie umilał nam jazdy.
Dzień spędzony w miłym towarzystwie, dziękujemy Wszystkim za wspólną wyprawę.

#lat=54.104518032104&lng=18.6838&zoom=12&maptype=ts_terrain
Niedzielna wycieczka do Szczerbięcina © Nefre

Boczną droga kierujemy się na Mieścin, gdzie pożegnaliśmy Krzyśka, który pojechał swoim szlakiem.

Pałac w Łukocinie © Nefre

Zespół Dworsko-Parkowy posiada cechy stylowe architektury drugiego dwudziestopięciolecia XIX wieku. Pałac został zbudowany prawdopodobnie pod koniec XVIII wieku (ok. 1870 r.) przez ówczesnego właściciela majątku Paul'a Du Bois. W roku 1922 właścicielem został Polak Mianowski, natomiast w 1939 r. do dworku sprowadzili się Niemcy. Po ucieczce Niemców pałac przeznaczono na szkołę podstawową, która w 1978 r. przeniosła się do nowej siedziby. Po remoncie dworek zaadaptowano dla potrzeb mieszkalnych.

Rzepakowe pola © Nefre

W drodze.... © Nefre

Odpoczynek ... © Nefre

W trasie.... © Nefre

Rozlewisko w Szczerbięcinie niedaleko Tczewa © Nefre

Naturalne rozlewisko w Szczerbięcinie, miejsce lęgu wielu gatunków ptaków. Obserwujemy, że co roku stan wody w tym miejscu podnosi się, tworząc coraz większy akwen wodny. Miejscowość położona niedaleko Tczewa w otoczeniu lasu, godna polecenia na wycieczkę rowerową.