ŻUŁAWY WKOŁO 2012

Sobota, 29 września 2012 · dodano: 30.09.2012 | Komentarze 17

„Jak co roku o tej samej porze każdy rowerzysta przyjeżdża na maraton do Tczewa, jeśli tylko może……)))”

W ogólnopolskim maratonie „Żuławy Wkoło” wystartowało 536 uczestników, każdy z nich miał do wyboru dwie trasy 90 lub 170 km. Nasza ekipa w składzie Ania,Dorota, Marek, Henio, Jurek i my wybrała trasę 90 km. Maraton miał charakter rekreacyjny, trasa miała być dla uczestników przyjemnością i dostarczyć pozytywnych wrażeń sportowych i krajoznawczych. Na terenie Żuław, Kociewia i Powiśla przygotowane były dla uczestników punkty gastronomiczne, gdzie mogliśmy zjeść pyszny posiłek. Według mojego licznika przejechanie trasy zajęło nam 4:57, ale my nie jechaliśmy na czas, postanowiliśmy się dobrze bawić. Poniżej mapka i foto relacja z trasy.

Grupa Rowerzystów ze Szczecina i okolic © Nefre

W piątkowy wieczór spotkaliśmy się z grupa 21 Rowerzystów ze Szczecina i okolic, którzy przyjechali na maraton „Żuławy Wkoło”. Internetowo z BS znałam tylko Gośkę, postanowiłyśmy zorganizować spotkanie integracyjne przy gilu, tym bardziej, że była taka okazja))) Miło było poznać nowych cyklistów, co prawda nie mogliśmy długo posiedzieć, bo wiadomo trzeba się wyspać… ale i tak było bardzo sympatycznie. Pozdrawiamy Was z Kociewia)))

Grill integracyjny z Rowerzystami ze Szczecina. © Nefre

Marek i Wiesiek rozpalają grilla

Start – maraton „Żuławy Wkoło” © Nefre

Nasza ekipa przed startem © Nefre

Na starcie zjawili się Dorota, Ania, Marek, Jurek, Henio, Jarek i my (oczywiście znajomych startujących było więcej, to są osoby które widziałam), przyjechał także Jarek, ale on nie brał udziału w maratonie, przyjechał tylko nam pomachać)))

Nasza ekipa na starcie © Nefre

Rowerzyści w drodze – początek trasy © Nefre

Początkowo jechaliśmy razem, Doroty nie widziałam już od startu, jak się potem okazało wyrwała z szosowcami i w czasie 1:09 była w Świbnie.. Marek i Jurek też wyrwali na wysokości Koźlin straciłam ich z oczu, także trasę przejechaliśmy w czteroosobowym składzie

Rowerzyści w drodze © Nefre

Okolice Długiego Pola

Ania i Wiesiek – uśmiechnięci ))) © Nefre

Do Świbna jechaliśmy tempem 22-30 km /h, pogoda przepiękna i jak tu się nie uśmiechać.

Rowerzyści w drodze © Nefre

Po drodze mijamy stare żuławskie zabudowania

Rowerzyści w drodze – miejscowość Błotnik © Nefre

Pierwszy postój w Świbnie © Nefre

Panie w strojach mennonickich częstowały nas pysznym ciastem.

Zaraz wchodzimy na prom © Nefre

Rowerzyści na promie-przeprawa Świbno- Mikoszewo © Nefre

Spotkanie z Dorotą i Tomkiem na promie © Nefre

Na promie spotkałam Dorotę i Tomka rowerzystów z Gdańska, którzy towarzyszyli mi podczas podczas ubiegłorocznej imprezy "Żuławy Wkoło". Na promie spotkaliśmy także Jurka, który dalej jechał z nami.

Henio, Ania i ja na promie i promienne uśmiechy… © Nefre

Przeprawiliśmy się na drugi brzeg © Nefre

Teraz jedziemy pod wiatr... będzie ciężej((((

Rowerzyści ruszają w dalszą drogę © Nefre

Drugi punkt gastronomiczny w Nowej Kościelnicy © Nefre

Byliśmy strasznie głodni, leczo było wyśmienite, chleb ze smalcem też)))) © Nefre

W Nowej Kościelnicy odbywały się również dożynki gminne, było kolorowo, wesoło i smacznie.....

Spotkanie z Andrzejem „Szosowcem” w Nowej Kościelnicy © Nefre

Andrzeja z Torunia, pseudonim "Szosowiec" poznałam również podczas ubiegłorocznej imprezy "Żuławy Wkoło".

Dożynki w Nowej Kościelnicy © Nefre

Dożynkowej szaleństwa, baba z wozu a Wiesiowi lżej:))))

Jurek już musiał oglądać napęd i szprychy:)))) Hihi

Skoro grają trzeba tańczyć.....)))) Dożynkowe szaleństwa z Anką...

Dożynki w Nowej Kościelnicy © Nefre

Zasadziła baba rzepkę w ogrodzie…….)))))))) © Nefre

Stragany dożynkowe w Nowej Kościelnicy © Nefre

Na tym stoisku było pysznie, zostaliśmy poczęstowani wyrobami z ryb... dziękujemy za gościnność sołectwu z Piaskowca.

Księga pamiątkowa na dożynkach w Nowej Kościelnicy © Nefre

Każdy, kto wpisał się do księgi pamiątkowej dostał wisiorek z muszelką )))

Ania w swoim fotograficznym żywiole…. © Nefre

Ruszamy dalej mijając po drodze zabytkowe domy podcieniowe © Nefre

Ponieważ przez dłuższy czas zabawiliśmy na dożynkach, czas jechać dalej, ale jak wspomniałam na początku jechaliśmy dla zabawy a nie dla wyścigu...

Trzeci przystanek- Nowy Staw © Nefre

Panie z restauracji „Nowy Staw” poczęstowały nas przepysznym żurkiem i kartoflanką oraz kawą i słodkościami. W tym miejscu poznaliśmy Ramonę i Doriana z Trójmiasta, którzy również zarażeni „cyklozą” po raz pierwszy wzięli udział w maratonie. Mamy zamiar kontynuować znajomość i umówić się na wspólny rowerowy wyjazd.

Ścieżka rowerowa z Nowego Stawu do Lichnów © Nefre

Ania i Wiesiek na mecie © Nefre

Do mety dojechaliśmy w czteroosobowym składzie, Jurek na wysokości Lichnów opuścił naszą grupę i dojechał szybicej do Tczewa
Każdy z uczestników dostał medal © Nefre

Na mecie spotkaliśmy Rowerzystę ze Szczecina (dystans 170 km), z którym mamy wspólne zdjęcie na zakończenie maratonu.

Relaks ...w gabinecie masażu © Nefre

Odpoczynek i pogaduszki przy piwku © Nefre

Chciałam podziękować organizatorom za tak wspaniałą imprezę, na której bawiliśmy się wyśmienicie. Dziękujemy Rowerzystce za spotkanie integracyjne, było miło- do następnego razu. Dziękuję wszystkim, którzy towarzyszyli nam podczas maratonu. Pozdrawiamy Wszystkich, którzy wzięli udział w maratonie „Żuławy Wkoło 2012”.

Na zakończenie krótki filmik- autor Andrzej z Torunia "Czasowiec"http://youtu.be/sN8QvXN0ol0