avatar Ten blog rowerowy prowadzi Nefre z miasteczka Tczew. Mam przejechane 70010.60 kilometrów w tym 12731.24 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 14.48 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie. 2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl

SŁOŃCE, WIATR, DESZCZ I TĘCZA

Sobota, 13 kwietnia 2013 · dodano: 14.04.2013 | Komentarze 11

Sobota zapowiadała się rowerowo…. Najpierw postanowiliśmy przywitać grupę rowerową z Malborka, która przyjechała do Tczewa zwiedzić nasze miasto. To już nasze trzecie spotkanie z oddziałem PTTK w Malborku i myślę, że nie ostatnie, ponieważ podczas spotkania propozycji wspólnego rowerowania było jak na początek wiele…..
Po zwiedzeniu „Fabryki Sztuk”, przejechaniu starówki i nadwiślańskiego bulwaru odprowadziliśmy Rowerzystów do końca mostu na Wiśle i pożegnaliśmy się. My pojechaliśmy w stronę Lubiszewa na pierwsze w tym roku spotkanie z Anką (Foxy),ponieważ zachodni wiatr był dosyć uciążliwy, postanowiliśmy pojeździć po lesie.., później dołączyła do nas Bernadeta. Nasz czwórka skierowała się w stronę Śliwin, gdzie dopadł nas solidny, wiosenny deszcz, po deszczu ukazała się piękna tęcza i czas było wracać do domu….
Dziękujemy Wszystkim za mile spędzoną sobotę…

Z grupą rowerową z Malborka © Nefre

Witamy w Fabryce Sztuk w Tczewie © Nefre

Fabryka Sztuk w Tczewie © Nefre

Fabryka Sztuk w Tczewie - rowerki zwiedzających © Nefre

Zwiedzamy wystawę poświęconą browarnictwu w Tczewie © Nefre

Wystawa historyczna „Browarnictwo w Tczewie” ukazuje początki i rozwój jednej z dawnych gałęzi gospodarczych miasta. Zwiedzający mają wyjątkową okazję prześledzić historię tradycji piwowarskich, które rozwijały się w Tczewie od czasów księcia Sambora II, aż do wybuchu II wojny światowej. Ta zadziwiająca podróż w czasie odkryła przed nami dzieje piwa - złotego trunku, jak go niegdyś nazywano.

Zwiedzamy wystawę pl. "Z Forsterami i Cookiem na kraniec świata" © Nefre

„Z Forsterami i Cookiem na kraniec świata” - to fascynująca podróż dookoła świata, którą odbyli dwaj wielcy Polacy, światowej sławy podróżnicy i odkrywcy - Jan Reinhold i Jerzy Adam Forsterowie towarzyszący kapitanowi Jamesowi Cookowi w jego drugiej podróży odkrywczo-badawczej. Wystawa przybliża historię wybitnego rodu Forsterów, który przybył do Rzeczypospolitej w XVII w. i osiedlił się w Tczewie na przełomie XVII i XVIII w. Urodzony i wychowany w Tczewie Jan Reinhold Forster i jego syn Jerzy Adam swoimi odkryciami znacząco wpłynęli na rozwój świata nauki.

Fabryka Sztuk w Tczewie © Nefre

Stan Wisły w naszym mieście © Nefre

Wiesiek z dziewczynami... © Nefre

Mania
| 09:07 czwartek, 18 kwietnia 2013 | linkuj tam jeszcze mnie nie było czas sie wybrac:)
Darecki
| 13:32 wtorek, 16 kwietnia 2013 | linkuj Moja elbląska tęcza była ładniejsza :-)
Nefre
| 12:29 poniedziałek, 15 kwietnia 2013 | linkuj Surf Siedziba Fabryki Sztuk znajduje się w zabytkowych pofabrycznych budynkach z II połowy XIX wieku. Zbudowane w roku 1883 stanowiły pierwotnie siedzibę Fabryki Wyrobów Metalowych Emila Kelcha. W 1921 roku władze niepodległej Polski utworzyły w jej miejsce Wytwórnię Wyrobów Metalowych „Arkona”. Podczas II wojny światowej teren fabryki stanowił obóz przejściowy dla polskich wysiedleńców oraz zakład produkujący wyposażenie na potrzeby wojskowe. Po wojnie w fabryce została uruchomiona produkcja gazomierzy i sprzętu gospodarstwa domowego. W jednym budynku po browarze jest jakaś imprezownia, drugi budynek popada w ruinę a reszty nie ma - widać to na 7 zdjęciu.
surf-removed
| 12:11 poniedziałek, 15 kwietnia 2013 | linkuj Brawa dla pani w krótkich spodenkach.

Czy muzeum jest w budynku starego browaru ?
jewti
| 09:33 poniedziałek, 15 kwietnia 2013 | linkuj Ale macie piękne tereny...musimy coś zorganizować na dłuższy wypad do Was..
rowerzystka
| 06:10 poniedziałek, 15 kwietnia 2013 | linkuj Jednym słowem sobotnia wycieczka pełna wrażeń :).
Mania
| 05:46 poniedziałek, 15 kwietnia 2013 | linkuj ten sam czas...pewnie minęlismy sie gdzies zupełnie blisko:/
panther
| 05:23 poniedziałek, 15 kwietnia 2013 | linkuj Ładna przejażdżka :-) W sobotę w moich okolicach też padało, nawet solidnie lunęło. Niedziela była zdecydowanie lepsza na rowerowanie.
Pozdrawiam serdecznie
Nefre
| 23:17 niedziela, 14 kwietnia 2013 | linkuj Fruzia, to było w sobotę, niedziela była sucha:-D
fruzia
| 23:01 niedziela, 14 kwietnia 2013 | linkuj jak dobrze że się z Wami nie mogłam wybrać bo kolejnego deszczowego rowerowania bym nie zniesła
Jaszek
| 21:25 niedziela, 14 kwietnia 2013 | linkuj To smutne,że tradycje piwowarskie rozwijały się tylko do rozpoczęcia wojny.

Gratuluje udanej wycieczki i uchwycenia tęczy ;-)