avatar Ten blog rowerowy prowadzi Nefre z miasteczka Tczew. Mam przejechane 70010.60 kilometrów w tym 12731.24 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 14.48 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie. 2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl

XVII WIELKI PRZEJAZD ROWEROWY

Niedziela, 9 czerwca 2013 · dodano: 11.06.2013 | Komentarze 8

Jak co roku na początku czerwca do Metropolii Gdańskiej zawitało wielkie, rowerowe szaleństwo czyli XVII WIELKI PRZEJAZD ROWEROWY (oraz rolkowy i longboardowy).
Nasza ośmioosobowa grupa dołączyła do rowerzystów z Pruszcza Gdańskiego. Razem dojechaliśmy do Gdańska, aby wspólnie w samo południe w peletonie południowym wyjechać ze śródmieścia w kierunku granicy Gdańska i Sopotu. Z kolei peleton północny z samego rana wyruszył z Wejherowa, aby - zabierając po drodze rowerzystów Redy, Rumi, Gdyni i Sopotu - dotrzeć do miejsca wielkiego spotkania rowerzystów Pomorza. Niezwykle widowiskowy, równoległy przejazd obu peletonów odbył się na Drodze Zielonej na odcinku od al. Grunwaldzkiej do Placu Dwóch Miast przy Ergo Arenie (teren za parkingiem Ergo Areny).
W tym dniu, podobne imprezy w ramach ogólnopolskiego "Święta Cyklicznego" odbyły się w dziesiątkach polskich miast. Media podały, że najwięcej cyklistów było w trójmieście, około 10 000.
Ten dzień był niesamowity, jednak pechowy pod kątem awarii w naszej grupie. Najpierw przed samym Pruszczem kapcia złapał Mirek, potem przy Bramie Wyżynnej w Gdańsku Wieśkowi złamała się przerzutka – awaria nie do usunięcia i Wiesiek pociągiem wrócił do domu, następnie na promenadzie nadmorskiej pękł łańcuch Wojtkowi, ale ta awaria także została szybko usunięta. Ja także czułam się niepewnie, ponieważ coś mi chrobotało w kole, jakaś kulka…. ))
Po imprezie rowerowej udaliśmy się na promenadę nadmorską do Brzeźna, tam zjedliśmy gorfy i udaliśmy się w kierunku Tczewa. Było zabawnie i sympatycznie (oprócz awarii oczywiście). Chciałam pogratulować Mirce odwagi i upartości, ponieważ dzisiaj zrobiła swój dystans życiowy – 97 km. Dziękuję wszystkim Rowerzystom za wspólną wycieczkę – do następnego razu… (czyli do soboty)…))))))

Zbiórka przed wyjazdem z Tczewa © Nefre

Przejazd przez Gdańsk- Wrzeszcz © Nefre

Rowerowi przebierańcy © Nefre

Przejazd koło Galerii Bałtyckiej © Nefre

Wjeżdżamy na Zieloną Drogę - z przodu grupa północna jadąca z Wejherowa-Gdyni i dalej wspólny wjazd © Nefre

Rowerzyści na Zielonej Drodze z lewej strony grupa z Wejherowa © Nefre

Rowerzyści na Zielonej Drodze © Nefre

Dojeżdżamy do placu przy Ergo Arenie z lewej strony grupa południowa (nasza)Pruszcz-Gdańsk z prawej grupa północna Wejherowo-Gdynia © Nefre

Dojeżdżamy do placu przy Ergo Arenie połączone grupy ok. 10 tys. bikerów (w poprzednim roku było "tylko" 5 tys.!) © Nefre