avatar Ten blog rowerowy prowadzi Nefre z miasteczka Tczew. Mam przejechane 69392.76 kilometrów w tym 12731.24 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 14.60 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie. 2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl

Marzec, 2013

WIELKANOCNA WYCIECZKA

Niedziela, 31 marca 2013 · dodano: 01.04.2013 | Komentarze 6

Święta chcieliśmy częściowo spędzić na wycieczkach rowerowych, niestety u nas zima nie odpuszcza i my też musieliśmy sobie odpuścić jakieś dłuższe dystanse. Dzisiaj chcieliśmy zawitać do Skarszew, gdzie na terenie jednej z parafii stanęła replika miejsca pochówku Chrystusa z Jerozolimy. To jedyna taka konstrukcja w Polsce.
Niestety wiatr zachodni nie pozwalał nam na szybką jazdę, a o 16 musieliśmy wrócić do domu, postanowiliśmy dojechać do Godziszewa tam odwiedziliśmy rodzinę i wróciliśmy do Tczewa. W drodze powrotnej wiatr się zmienił i znowu i znowu nam wiało w twarz.
Wycieczkę do Skarszew przełożyliśmy na poniedziałek, ale dzisiaj pisząc tego bloga wiem, że mogę iść tylko na sanki lub jechać na narty.
Pozdrawiam wszystkich życząc WESOŁYCH ŚWIĄT……

#lat=54.095535401989&lng=18.659825&zoom=12&maptype=ts_terrain

W dordze do Godziszewa © Nefre

Świąteczne śniegowe jajo w Mariance © Nefre

Stado łabędzi na polu - w poszukiwaniu jedzenia.... © Nefre

Drzewko z pisankami w Godziszewie © Nefre

• Temperatura -2.0°C

DOOKOŁA OSIEDLA

Wtorek, 26 marca 2013 · dodano: 26.03.2013 | Komentarze 2

Wieczorny wyjazd dookoła mojego osiedla, zakończony wizytą u rodziców. Musiałam zobaczyć nowy rower mojej mamy, który sama wybierałam i oczywiście zaliczyć jazdę próbną:))))
Kategoria REKREACJA, SAMOTNIE

PO TCZEWIE....

Niedziela, 24 marca 2013 · dodano: 24.03.2013 | Komentarze 9

Plany rowerowe na weekend były dosyć ambitne, ale minusowa temperatura skutecznie je pokrzyżowała. Sobota tzw. gospodarcza spędzona w domu, na sprzątaniu, montażu nowych listew przypodłogowych, układaniu, przekładaniu kabli itp… uff , jak dobrze że już po…
W niedzielę pojechaliśmy na krótki objazd naszego miasta, najbardziej zależało mi na zobaczeniu śniegowego zająca, którego ulepił zespół LOT-Kociewie )))))
Wyjazd krótki, ale zawsze jakiś ruch na świeżym niby wiosennym, ale za to jak mroźnym powietrzu.

Świąteczny zając © Nefre

Figury „cztery pory roku” na jednej z kamienic w Tczewie © Nefre

Historia domu przy ul. Hallera 8, na którym stały figury, rozpoczyna się w 1605 roku. Wtedy kamienica była własnością Valentina Runau. Po jego śmierci dom odziedziczyli jego synowie - Valetnin i Daniel Ruanu. Pod koniec XIX wieku budynek był już w rękach tczewskich ewangelików. Poza ciekawą elewacją frontową z boniowanym parterem i klasycznym kolumnowo-arkadowym układem okien, dom znany był z czegoś jeszcze... Od wielu lat na jego dachu stały niezwykłe figury, przedstawiające cztery pory roku (od lewej: wiosnę, lato, jesień i zimę).

Pani Wiosna – Plac Hallera w Tczewie © Nefre

W dniu kalendarzowej wiosny kopia figury, zdobiącej pierzeję wyżej opisanej kamienicy na tczewskim rynku stanęła na Placu Hallera. Teraz co kwartał - postać przypominająca o danej porze roku - będzie pojawiać się na płycie staromiejskiego rynku.

Kamienica, w której urodził się wybitny Tczewianin Johann Reinhold Forster © Nefre

Johann Reinhold Forster (22 października 1729 w Tczewie – 9 grudnia 1798 w Halle) – badacz historii naturalnej szkockiego pochodzenia. Zajmował się wczesną ornitologią w Europie i Ameryce Północnej. Wraz z synem Jerzym Forsterem brał udział w drugiej wyprawie Jamesa Cooka po Oceanie Spokojnym.

Kamienica, w której urodził się Johann Reinhold Forster © Nefre

KIERUNEK PALCZEWO

Sobota, 16 marca 2013 · dodano: 17.03.2013 | Komentarze 18

Ostatnio jakoś nic nie udaje mi się zaplanować z wyprzedzeniem, wszystko dzieje się spontanicznie, tak też było z sobotnią wycieczką. Zanim się zorientowaliśmy, że pojedziemy była już godzina 12, ale lepiej późno niż wcale. Przez błękitne niebo nabrałam ochoty na kierunek Palczewo, aby tam sfotografować XIX wieczny holenderski wiatrak, który w zimowej scenerii będzie pięknie wyglądał na tle niebieskiego nieba. Dzisiaj wyjątkowo po Żuławach dobrze się jeździło, ponieważ nie było wiatru, powrót zaplanowaliśmy przez Kiezmark, przez co do Tczewa zajechaliśmy o zmroku. W drodze powrotnej dogonił nas Rowerzysta Darek. Poniżej mapka i kilka fotek. Dziękuję wszystkim za mile spędzony czas.
#lat=54.173035517023&lng=18.870225&zoom=11&maptype=terrain

W drodze do Palczewa - żuławski krajobraz © Nefre

Żuławski dom w Palczewie © Nefre

Kapliczka p.w. M.B. Częswtochowskiej w Palczewie © Nefre

Kapliczka p.w. M.B. Częswtochowskiej, mogliśmy sobie pozwiedzać tylko z zewnątrz ten jedyny na Żuławach drewniany filialny kościół, który zbudowano w 1712 r. Wewnątrz kościoła znajdują się niezwykle cenne barokowe organy z 1687 r. oraz ołtarz z 1754 - dwa lata temu udało nam się zwiedzić kościół w wewnątrz.

"Tygrysek" a Palczewie © Nefre

Dom żuławski w ruinie © Nefre

XIX wieczny holenderski wiatrak w Palczewie © Nefre

Monumentalny, XIX-wieczny wiatrak typu holenderskiego - z obracaną czapą to symbol Palczewa. Od czasu, kiedy byliśmy tu dwa lata temu dużo się zmieniło, dzięki nowemu właścicielowi, który zaczął odrestaurowywać obiekt, jest szansa na odratowanie zabytku.
Dzięki uprzejmości pana Marcina Czarneckiego, który mieszka w domu młynarza i opiekuje się zabytkiem, mogliśmy zwiedzić obiekt w środku. Wiatrak ma pięć kondygnacji, w dolnej części jest otoczony nasypem ziemnym, murowany. Wyżej drewniany pokryty gontem, wewnątrz zachowane niektóre urządzenia młynarskie.

Monumentalny, XIX-wieczny wiatrak typu holenderskiego w Palczewie © Nefre

Worek na mąkę ze sfastyką - wiatrak w Palczewie © Nefre

Poniemiecki worek na mąkę- wiatrak w Palczewie © Nefre

Niemiecki napis na piecu w domu młynarza przy wiatraku w Palczewie © Nefre

Według tłumaczenia "spokój w stadzie jest złota wart", ale może ktoś z Was mi to dokładnie przetłumaczy.....

Pamiątkowa fotka przy wiatraku w Palczewie © Nefre

Żuławski dom w Palczewie z 1859 roku © Nefre

Dom podcieniowy w Nowej Cerkwi © Nefre

Awaria.....w Nowej Kościelnicy © Nefre

Spotkanie z Darkiem w Steblewie © Nefre

• Temperatura -2.0°C

PÓŁNOCNY ZIMNY WIATR

Sobota, 9 marca 2013 · dodano: 09.03.2013 | Komentarze 9

Wczoraj nawet mi się nie śniło, że sobotę spędzimy na rowerze. Miała powrócić zima, miał padać śnieg i wiać silny wiatr, faktycznie to drugie się sprawdziło przy minusowej temperaturze północny wiatr dawał popalić. Dzisiejsza słoneczna aura skusiła nas na małą wycieczkę, wyjechaliśmy dosyć późno i nawet nie miałam żadnego pomysłu – gdzie by pojechać. Wiesiek zaproponował kierunek – Steblewo, jechaliśmy cały czas pod wiatr…. brrr, potem pokierowaliśmy się na Pszczółki i dalej przez Sobowidz do Rukosina, na ty m odcinku jazda była bardzo przyjemna, ponieważ wiatr wiał nam albo w plecy albo zawiewał gdzieś z boku. Do Tczewa wróciliśmy około 16.30 (jak fajnie że jest o tej porze widno). Poniżej mapka i kilka fotek…#lat=54.135096736504&lng=18.722345&zoom=12&maptype=terrain

Rowerowa sobota © Nefre

Nad stawem w Ptasznikach © Nefre

Spalony kościół w Steblewie © Nefre

Ruiny kościoła w Steblewie © Nefre

Nowa droga pod przejazdem kolejowym w Pszczółkach © Nefre

Dworzec kolejowy w Pszczółkach © Nefre

PO MIEŚCIE....

Wtorek, 5 marca 2013 · dodano: 05.03.2013 | Komentarze 3

Wieczorna jazda po mieście - test roweru po remoncie. Nadszedł czas na wymianę manetek, korby, łańcucha i wolnobiegu oraz opon. Jechało się super czuję dużą różnicę:))))Wieczór przepiękny, dzisiaj bez fotek

NIEDZIELE POPOŁUDNIE

Niedziela, 3 marca 2013 · dodano: 05.03.2013 | Komentarze 6

Kiedy ja brałam udział w siedmioboju nowoczesnej kobiety w Adventure Park tu film tu harlem shake w Gdyni Kolibkach Wiesiek w towarzystwie Marka wybrał sie na rowerowy spacerek. Dzień wietrzny, ale wiosenne słońce dodawało energii. Po drodze spotkali się z Dorotą, Kaśką, Mirkiem i jeszcze jednym Rowerzystą. Poniżej mapka i fotki,których autorem jest Marek (Sikorski33).

<iframe width="512" height="288" src="http://www.trojmiasto.pl/video/embed/4859" frameborder="0"></iframe>