• Kalorie 2057kcal

OSADA POD TUREM

Sobota, 15 listopada 2014 · dodano: 18.11.2014 | Komentarze 2

Celem naszej dzisiejszej wycieczki było gospodarstwo agroturystyczne w Kleszczewie, gdzie miała znajdować się "Osada pod Turem". Wyczytaliśmy na stronie internetowej o ścieżce edukacyjnej, która przebiega niedaleko obszaru chronionego Natura 2000 oraz Rezerwatu Dolina Kłodawy. Jechaliśmy trochę na ślepo, dzień wcześniej dobrze obejrzałam obiekt na mapie, pomimo braku jakichkolwiek informacji we wsi trafiliśmy do "osady". Przywitał nas przesympatyczny właściciel, który oprowadził nas po swojej posesji oraz terenie, gdzie będzie prowadziła ścieżka edukacyjna.  Miejsce to jest przepiękne,  szczególną uwagę zwróciłam na meandrujące koryto rzeki Kłodawy. Wokół panuje niesamowita cisza słychać tylko szum rzeki, a dookoła widać naturalną sukcesję lasu. "Osada pod Turem" istnieje, ale jeszcze nie jest gotowa na przyjęcie turystów, ponieważ brakuje tabliczek informacyjnych na ścieżce, a  wiata, gdzie mają odbywać się pokazy multimedialne jest w budowie. Właściciela czeka jeszcze dużo pracy, zanim miejsce to będzie wyglądało tak jak opisywane jest na stronie internetowe. Warto jednak podjechać i samemu ocenić walory krajobrazowe tego miejsca. Potem zajechaliśmy do "Gościńca dla Przyjaciół" w Kleszczewie na kawę, herbatę, ciacho i żurek..... Ponieważ pogoda znacznie się pogorszyła zaczęła padać mżawka zmieniliśmy trasę naszej wycieczki i udaliśmy się w kierunku Tczewa. Wycieczka sympatyczna, chociaż dzisiaj było już czuć, że to listopad, chyba pogoda przestała nas rozpieszczać. Dziękuję mojej pięcioosobowej ekipie za towarzystwo.

Pierwszy postój w Sobowidzu
Przez pola © Nefre
Wyjechaliśmy w Jagatowie
Wyjechaliśmy w Jagatowie © Nefre
Osada pod turem- rozmowa z właścicielem posesji
Osada pod turem- rozmowa z właścicielem posesji © Nefre
Rzeka Kłodawa © Nefre
Rzeka Kłodawa w rezerwacie
Rzeka Kłodawa w rezerwacie © Nefre
Słuchamy opowieści na temat ścieżki edukacyjnej ,która ma powstać w najbliższym czasie © Nefre