• Kalorie 1987kcal

SZLAKIEM ORLICH GNIAZD - ŁAZY-KRAKÓW

Wtorek, 3 maja 2016 · dodano: 13.05.2016 | Komentarze 7

Ostatni dzień naszej wspólnej podróży po jurze..... kilka minut po 10 startujemy do Krakowa częściowo przez Ojcowski Park Narodowy....potem niebieskim szlakiem dojeżdżamy do celu.... - z daleka widać było majestatyczny Kraków....Podjechaliśmy do naszego hotelu, gdzie mieliśmy zabukowane noclegi na nasz dalszy pobyt, zrzuciliśmy bagaże i pojechaliśmy na zwiedzanie miasta..... Kiedy wjechaliśmy do centrum akurat kończyły się uroczystości 3-majowe.....zgiełk wrzawa.... jakaś manifestacja, ktoś darł ryja „precz z komuną”.....nie można przejechać..... czuję się obco i źle... na starówce nie widzę nic żadnych zabytków tylko tłum ludzi..... Po kilku dniach spędzonych na tak dużych przestrzeniach, miasto mi nie odpowiada.... i jak się okazało po chwili pozostali kompani  mieli identyczne odczucia.... Pojechaliśmy na Powiśle, aby wypić kawę, coś zjeść i popatrzeć na przestrzeń....., potem pojechaliśmy zwiedzić Kopiec Kościuszki..... teraz jest dobrze..... przestrzennie...:))) Po zwiedzaniu obiad, odpoczynek w parku i wspólna kawa u nas w hotelu.... Wieczorem żegnamy Marzenkę i Mikra, którzy muszą jechać na pociąg do Tczewa..... No cóż... czas mija szybko, a zwłaszcza te przyjemnie chwile... dziękujemy Marzenie i Mirkowi za propozycję wspólnego wyjazdu na jurę..... Jak to powiedział mój kolega Lech ze Szczecina Jura Krakowsko- Częstochowska - to klasyk wśród szlaków rowerowych..... i każdy rowerzysta powinien ten szlak przejechać..... - miał rację...

Żegnamy schronisko w Łazach
Żegnamy schronisko w Łazach © Nefre

Opuszczamy schronisko w Łazach- koszt noclegu 17 zł plus 5 zł za pościel.... Z czystością to jest tu na bakier.... ale jedną noc da się przetrwać....

W Ojcowskim Parku Narodowym
W Ojcowskim Parku Narodowym © NefreNa szlaku - kierunek Kraków
Na szlaku - kierunek Kraków © NefreNa szlaku - kierunek Kraków
Na szlaku - kierunek Kraków © NefrePokoje Gościnne Dom Kolpinga Kraków
Pokoje Gościnne Dom Kolpinga Kraków © Nefre

Pokoje Gościnne "Dom Kolpinga" w Krakowie - koszt noclegu 35 zł /osobę.... Budynek mieści się około 3 km od dworca PKP.... jest czysto  nawet bardzo..... łazienka wspólna w której jest również pralka, kuchnia w pełni wyposażona.... Sympatyczna obsługa..., no i schowek na rowery..... Polecam...

Zwiedzamy Kraków © Nefre
Ledwo co się udało zrobić fotkę bez ludzi.....

Zwiedzamy Kraków
Zwiedzamy Kraków © NefreZwiedzamy Kraków
Zwiedzamy Kraków © Nefre

Jak się wydostać na rowerze z tłumu- trzeba jechać za dorożką.....:))))

Odpoczynek na Powiślu......, pozdrawiam wszystkich turystów, którzy nas zaczepiali....

Zwiedzamy Kraków
Zwiedzamy Kraków © Nefre

Smok był dzisiaj wyjątkowo oblegany.....

Zwiedzamy Kraków © NefreOdpoczynek w parku -Kraków
Odpoczynek w parku -Kraków © NefreCoś na słodko przed odjazdem naszych rowerowych kompanów
Coś na słodko przed odjazdem naszych rowerowych kompanów © Nefre

Monica
| 08:27 środa, 18 maja 2016 | linkuj Kraków jest pięknym miastem, niestety tłumnie obleganym, Wy jeszcze trafiliście na święto i jakieś manifestacje, więc się nie dziwię że pierwsze wrażenia były nie najlepsze... ale mam nadzieję, że kiedyś, na spokojnie, przy innej okazji będziesz miała okazję zmienić te wrażenia na jak najlepsze ;-)
benasek
| 17:03 niedziela, 15 maja 2016 | linkuj No i dzięki Twojej relacji dowiedziałem się, co jest na szczycie Kopca Kościuszki.
Pozdrawiam
MARECKY
| 20:12 piątek, 13 maja 2016 | linkuj Epicko, elegancko, emocjonująco :-). Szlak ewidentnie do zrobienia, ale na razie GreenVelo ma pierwszeństwo.
Buczek
| 18:24 piątek, 13 maja 2016 | linkuj Fajna relacja, choć miasta [szczególnie tłoczne] to nie mój klimat. Miłe jest to, że, gdzie się nie ruszycie, TCZEW jest zawsze z Wami. Pozdrawiam z Gdańska.
tomecki
| 15:24 piątek, 13 maja 2016 | linkuj najlepszym momentem na zwedzanie Krakowa na rowerze jest 6.00 w niedziele. wszyscy śpią po imprezach ;)
Trendix
| 14:22 piątek, 13 maja 2016 | linkuj Jak zawsze Asia relacja full wypas :) super wyprawa .
davidbaluch
| 13:34 piątek, 13 maja 2016 | linkuj Fajnie, że takie techniczne aspekty poruszasz, jak miejsca noclegów, ceny. Kto wie kiedy się przydadzą. Z przyjemnością przeczytałem całą relację. Fantastyczna wyprawa.