FESTIWAL ŻURAWINY W DOBROGOSZCZY NA KASZUBACH

Sobota, 10 września 2016 · dodano: 13.09.2016 | Komentarze 3

W ostatnią sobotę wybraliśmy się na "Festiwal Żurawiny" do miejscowości Dobrogoszcz na Kaszubach. Na poranną zbiórkę stawiło się 10 Rowerzystów, w tym Mariusz, który przyjechał na kołach z Elbląga..., w Skarszewach dołączył do nas Sławek ze Starogardu Gd...W takim składzie ruszyliśmy  bocznymi w większości szutrowymi i nowymi dla nas trasami w kierunku Kaszub. W Będominie dołączyła Monika z Kościerzyny..... Do Doborgoszczy zajechaliśmy o godzinie 14...., gdzie właśnie rozpoczęło się świętowanie....Oprócz naszej grupy rowerowej w imprezie uczestniczyli również cykliści z Gdańska, którzy brali udział w dwudniowej wycieczce rowerowej...., jednym z nich był Krzysztof z Gdyni, którego miałam okazję poznać a w zasadzie to on mnie rozpoznał...:))) - bo znaliśmy się z Endomondo...  Jednym słowem....działo się sporo.... ja i Monika wzięłyśmy udział w zawodach - kręcenie hula-hop..., umalowałyśmy twarze...., chlapałyśmy się w czystym i jeszcze ciepłym jeziorku... a inni relaksowali się przed powrotem...., część grupy wzięła udział w strzelaniu do tarczy...A co z naszym bohaterem - żurawiną...... otóż Browar Kościerzyna wyprodukował na tą okazję piwo żurawinowe...., kucharz ugotował zupę żurawinową, swojskie wypieki również zawierały tą leczniczą bylinę..., nie obyło się bez naleweczki żurawinowej w kolorze whisky....-tych wszystkich specjałów uczestnicy festiwalu mogli degustować....Kilka minut po 15 dojeżdża do nas Damian, kilka chwil spędziliśmy na pogaduchach, wspólna fotka i uciekamy do domu..... Powrót częściowo bocznymi trasami z dłuższym postojem w Więckowach....Dziękuję wszystkim ze mile spędzone chwile - tak nie bawiłam się już długo...było super wesoło.....

Poranek we mgle
Festiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016 © Nefre

Zakupy zrobione....dżem z żurawiny

Festiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016
Festiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016 © NefreFestiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016 - zawody w kręceniu hula-hop
Festiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016 - zawody w kręceniu hula-hop © NefreFestiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016 - zawody w kręceniu hula-hop
Festiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016 - zawody w kręceniu hula-hop © NefreFestiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016 - malowanie twarzy
Festiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016 - malowanie twarzy © NefreFestiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016 - malowanie twarzy
Festiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016 - malowanie twarzy © NefreFestiwal Żurawiny - Dobrogoszcz 2016 - spotkanie z Krzyśkiem