"BAGDAD" ZACHODU-SILVES - PORTUGALIA

Poniedziałek, 12 lutego 2018 · dodano: 21.02.2018 | Komentarze 4

W środku polskiej zimy wybraliśmy się zamiast na narty na wycieczkę do Portugalii..... destynacja o którym myślałam od kilku dobrych lat... Otwarcie nowego kierunku lotniczego przez znane wszystkim "różowe" linie lotnicze z Gdańska do Lizbony pozwoliło na realizację naszych marzeń podróżniczych.... Zakup biletów lotniczych w mega  dobrej cenie, poukładanie całej logistyki w jedną całość.... i znaleźliśmy się w stolicy Portugalii ...., gdzie spędziliśmy bardzo intensywne trzy dni....., zaliczając również Sintrę oraz Cabo da Roca. W czwartym dniu naszej podróży zjechaliśmy na południe kraju - wybrzeże Algarve, a dokładniej Portimao, które stało się naszym domem na najbliższe siedem dni... Zanim wynajęliśmy rowery daliśmy sobie dwa dni na regenerację.... od poniedziałku zaczynamy rekonesans po okolicznych wioskach i miasteczkach... Poszliśmy do wcześniej (jeszcze w Polsce) "upatrzonej" wypożyczalni rowerów....gdzie w bardzo dobrej cenie dostaliśmy dwa niczego sobie (serwisowane) górskie rowery.

Pierwsza trasa -  taka na rozgrzewkę i  na wypróbowanie sprzętu to najstarsze  miasteczko tego regionu - Silves zwane "Bagdadem Zachodu". Miasto przypomina o muzułmańskiej przeszłości południa Portugalii. Głównym zabytkiem jest zamek Castelo de Silves, pod którym zatrzymaliśmy się w klimatycznej knajpce na kawie i pysznym cieście domowej roboty.... Słońce, spokój, wiosenny śpiew ptaków.... i ten klimat  można by tak siedzieć i siedzieć..... Ponieważ mamy dosyć dobry czas postanawiamy odnaleźć szlak "Eko" którym dojedziemy nad ocean.... dobrze, że mamy gps i widzimy gdzie zaczyna się szlak.... tu oznakowanie  jest na wysokości baraniego łba a nie rowerzysty (ktoś nie pomyślał).... ale.... nie czepiam się - przepięknym szuterkiem dobijamy do miejscowości Porches z przepiękną klifową plażą. Żeby zdążyć do domu przed zachodem musieliśmy się dosyć sprężać..... , lampek w rowerze nie było na wyposażeniu a swoich nie zabraliśmy.... Zdążyliśmy jeszcze na spektakularny zachód na Praia dos Tres Castelos (była to plaża najbliższa od naszego apartamentu).... Mega dzień.... górka i z górki przepiękne widoki, jazda w pięknych okolicznościach przyrody, pomiędzy cytrusowymi sadami i kwitnącymi migdałowcami.... Chyba mogłabym tu mieszkać...:)))))

Wypożyczalnia rowerów w Portimao
Wypożyczalnia rowerów w Portimao © NefreŚcieżka rowerowa w Portimao
Ścieżka rowerowa w Portimao © NefrePortugalskie wioseczki
Portugalskie wioseczki © NefreNa trasie - Portugalia-region Algarve
Na trasie - Portugalia-region Algarve © NefreNa trasie - Portugalia-region Algarve
Na trasie - Portugalia-region Algarve © NefreWiosna w Portugalii

Szlak "Eco" - Portugalia © NefreSzlak
Szlak "Eco" - Portugalia © Nefre

Szlak

Szlak "Eco" - Portugalia © NefrePlaża Nossa Senhora da Rocha-Porches- Portugalia
Plaża Nossa Senhora da Rocha-Porches- Portugalia © NefrePlaża Nossa Senhora da Rocha-Porches- Portugalia