ŚCIEŻKĄ DO ZŁOCIEŃCA- MAJÓWKA DZIEŃ 1

Środa, 1 maja 2019 · dodano: 08.05.2019 | Komentarze 3

Tegoroczną majówkę mieliśmy na uwadze już od stycznia...., ale do końca nie wiedzieliśmy na jaki kierunek się zdecydujemy.... (było kilka pomysłów, które będą musiały poczekać). Tydzień przed planowanym wyjazdem zdecydowaliśmy się, że naszą bazą będzie uzdrowisko Połczyn Zdrój.  Cały plan i logistyka potoczyły się z prędkością światła, bowiem w grupie siła...., takim oto sposobem zebrała się 11-osobowa ekipa..., która dołączyła do nas w  czwartek po pracy....:)))))

Dzień pierwszy 01 maja
Do Połczyna przyjechaliśmy nieco spóźnieni....., podczas meldowania spotkałam moją znajomą, której nie widziałam ponad 20 lat...., jaki to szok był dla mnie, że akurat dzisiaj o jednej godzinie w tym samym miejscu....szok...., ale taki pozytywny.... Około 14.30 ruszamy na pierwszą naszą wycieczkę.... trasą rowerową po byłych torach kolejowych do Złocieńca..... Ścieżka klasyk..... , 27 km w jedną stronę asfaltem....cisza , przyroda, inni rowerzyści i my.... Widoki przepiękne.... W Złocieńcu pokręciliśmy się po starówce, zjedliśmy obiad...i ruszyliśmy w drogę powrotną przez wioski, mało uczęszczanym przez auta asfaltem. Skierowaliśmy się na Nowe Worowo a potem do Toporzyka, gdzie pensjonat prowadzi Renatka (moja znajoma)...  W Domu nad Rozlewiskiem pijemy kawę jemy pyszne  ciasto i  wspominamy....:))))) Powrót do bazy po ciemku około  23. Dzień pełen wrażeń....

Schronisko Młodzieżowe
Schronisko Młodzieżowe "Tadeuszówka" - Połczyn Zdrój © Nefre

Nasza baza noclegowa mieściła się przy sanatorium Borkowo - obiekt pięknie położony nad zalewem  na terenie parku zdrojowego. Pokoje czyste, łóżka wygodne pościel kosztuje 10 zł za pobyt, ale można również spać w swoim śpiworze.  Pryszniców jest łącznie 8 w pomieszczeniach piwnicznych, z ciepłą woda nie było problemu. Kuchnia słabo wyposażona w kubki, talerzyki czy sztućce, brakuje również czajnika bezprzewodowego.

Na szlaku
Na szlaku rawski Park Krajobrazowy © NefreŚcieżka rowerowa Połczyn Zdrój - Złocieniec
Ścieżka rowerowa Połczyn Zdrój - Złocieniec © NefreŚcieżka rowerowa Połczyn Zdrój - Złocieniec
Widoki ze ścieżki rowerowej Połczyn Zdrój - Złocieniec © NefreŚcieżka rowerowa Połczyn Zdrój - Złocieniec
Ścieżka rowerowa Połczyn Zdrój - Złocieniec © NefreZłocieniec
Złocieniec © NefreZłocieniec - 16 południk
Złocieniec - 16 południk © NefreZłocieniec
Złocieniec © NefreZłocieniec - dąb Antek
Złocieniec - dąb Antek © NefreZłocieniec - kamień na cześć Jana Pawła II
Złocieniec - kamień na cześć Jana Pawła II © Nefre

W latach 1955, 1961 i 1967 wakacje na Pojezierzu Drawskim spędzał z grupą studentów z Krakowa ks.Karol Wojtyła, późniejszy papież Jan Paweł II. To na tą cześć w centrum Złocieńca postawiono pamiątkowy kamień.