NA DACHU KOCIEWIA- PANINA GÓRA

Sobota, 5 marca 2016 · dodano: 07.03.2016 | Komentarze 0

Na rowerową zbiórkę przyjechało 12 Rowerzystów, dzisiejszym celem było znalezienie i zdobycie najwyższego szczytu na Kociewiu jakim jest Panina Góra 184,5 m n.p.m (pomiar według mojego zapisu GPS na ViewRanger).....  Dosyć szybkim tempem udaliśmy się w zamierzonym kierunku...., na wysokości Kamierowa dogonił nas Maciek a w miejscowości Wolny Dwór spotkaliśmy Andrzeja z Przywidza, który wyjechał nam naprzeciw...., natomiast w Głodowie czekał już Mariusz, który wyśledził nas na Endomondo...... Tutaj robimy sobie wspólna fotkę, bo grupka się zrobiła spora...., no i światło mamy dobre:))))) Ruszamy do naszego celu.... , najpierw główną na Więckowy, gdzie   Monikę i Maćka dopada chwilowa niemoc......zostają w zajeździe, gdzie i tak mieliśmy w planach zatrzymać się na jakiś posiłek..... reszta rusza w kierunku miejscowości Junkrowy a potem na  Zamkową Górę.... Na tym etapie naszym przewodnikiem został  Mariusz (Misiek), który był w tym miejscu 15 lat temu, on również opowiedział nam o grodzisku Gnosna , które niegdyś znajdowało się na tym terenie. Na skraju lasu wjeżdżamy na zielony szlak, który prowadzi nas do celu..... Główny cel zdobyty....., tak na prawdę dookoła nic specjalnego nie widać, tylko krzaki i drzewa, jedynie stromizna góry robi wrażenie i płynąca w dole rzeka Wietcisa..... Fajnie, gdyby tu kiedyś powstała wieża widokowa...., wtedy podziwialibyśmy piękny pagórkowaty teren zachodniego Kociewia.  Wróciliśmy do miejscowości Więckowy, gdzie żegnamy Mariusza, który pognał do swojego rodzinnego Zblewa,  Monika i Maciek też ruszają do Tczewa, żegnamy również Damiana i Andrzejka...... Reszta grupy zostaje w gospodzie i czeka na jedzenie a w między czasie to wiadomo śmiechy, żarciki i pogaduchy o pierdołach...., aż mi łzy poleciały ze śmiechu....hihi Powrót do Tczewa pod wiatr.... Wycieczka super, cel zdobyty- no i fajne towarzystwo z różnych stron naszego województwa..... Dziękuję wszystkim za mile spędzony czas na wspólnych poszukiwaniach...

Rowerowa zbiórka
Rowerowa zbiórka © NefreKierunek Sobowidz
Kierunek Sobowidz © NefrePostój w Sobowidzu
Postój w Sobowidzu © NefreKierunek Postołowo
Kierunek Postołowo © NefreNa szutrowym szlaku
Na szutrowym szlaku © NefrePostój przy sklepie
Postój przy sklepie © NefreDojeżdżamy do Trzcianki
Dojeżdżamy do Trzcianki © NefreDojeżdżamy do Kamierowskich Pieców
Dojeżdżamy do Kamierowskich Pieców © NefrePostój w Kamierowie
Postój w Kamierowie © NefreKierunek Wolny Dwór
Kierunek Wolny Dwór © NefreSkończyła się droga
Skończyła się droga © NefreZaorana droga
Zaorana droga © Nefre

Jedno z tych miejsc, które widnieje na mapie jako droga, ale niestety w rzeczywistości jej fragmenty są zaorane przez tutejszych rolników.....

No i mamy drogę
No i mamy drogę © NefrePod mostem płynie rzeka Wietcisa
Pod mostem płynie rzeka Wietcisa © NefreDojeżdżamy do Przerębskiej Huty
Dojeżdżamy do Przerębskiej Huty © NefreDojechaliśmy do Szczodrowa
Dojechaliśmy do Szczodrowa © NefreKościół w Szczodrowie
Kościół w Szczodrowie © NefreKotek niczym poduszka elektryczna:)))
Kotek niczym poduszka elektryczna:))) © NefrePostój na niebieskim szlaku
Postój na niebieskim szlaku © NefreDojechaliśmy do Głodowa
Dojechaliśmy do Głodowa © NefreZbiorowe zdjęcie w Głodowie
Zbiorowe zdjęcie w Głodowie © NefreNa Zamkową Górę
Na Zamkową Górę © NefreW kierunku Zamkowej Góry
W kierunku Zamkowej Góry © NefreDojazd do Zamkowej Góry
Dojazd do Zamkowej Góry © NefreJesteśmy na szczycie Panina Góra 187 m n.p.m
Jesteśmy na szczycie Panina Góra 184 m n.p.m © Nefre

Na temat najwyższego szczytu Kociewia przeczytałam trzy tygodnie temu, kiedy przygotowywałam wycieczkę do Pogódek...., wcześniej nigdy nie słyszałam ani nie czytałam o tym miejscu.... Panina Góra zwana potocznie "Dachem Kociewia" mierzy około 184 m n.p.m. i znajduje się miejscowości Zamkowa Góra na terenie zalesionym, u jej podnóża płynie rzeka Wietcisa....

Jesteśmy na szczycie Panina Góra 187 m n.p.m

Podaję współrzędne góreczki 54°5’4’’N 18°22’46’’E

Jesteśmy na szczycie Panina Góra 184 m n.p.m © NefreOdpoczynek w Więckowach
Odpoczynek w Więckowach © NefreKierunek Tczew