avatar Ten blog rowerowy prowadzi Nefre z miasteczka Tczew. Mam przejechane 70030.84 kilometrów w tym 12731.24 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 14.48 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie. 2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl

SAMOTNIE

WYMIANA SPD

Niedziela, 27 kwietnia 2014 · dodano: 28.04.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj zrobiłam sobie dwie wycieczki…. Ponieważ Wiesiek był u Wojtka i razem montowali nowy bagażnik rowerowy na naszym aucie, moja pierwsza wycieczka była solo, tak dookoła Tczewa. Najpierw pojechałam na spokojnie obejrzeć wystawę poświęconą naszemu Papieżowi, potem dookoła miasta. Na 13 byłam umówiona z Wojtkiem, który pomógł mi wymienić pedały SPD, które leżały grzecznie od lutego w kartoniku i czekały na debiut….. ile radości – nowa zabawka….:))) Do domu dojechałam cała i zdrowa, pomimo „przyspawanych” butów do pedałów…, jakoś załapałam ten mechanizm. Już wcześniej byłam szkolona przez moich doświadczonych Rowerzystów, kiedy mam pamiętać o wypinaniu i w jakich sytuacjach najczęściej można się wywrócić.....

Wystawa poświęcona JP II – przygotowana przez Fabrykę Sztuk w Tczewie

W jednym ogródku © Nefre

PO MIEŚCIE

Czwartek, 24 kwietnia 2014 · dodano: 24.04.2014 | Komentarze 3

Wieczorny objazd naszego miasta. Jeździło się bardzo przyjemnie... W przeciwieństwie do dnia wczorajszego, dzisiaj za ciepło się ubrałam... Tym razem bez fotek...

WKOŁO KOMINA

Niedziela, 16 marca 2014 · dodano: 16.03.2014 | Komentarze 10

Pogoda pokrzyżowała nam palny rowerowe na weekend, a tak się łudziliśmy, że przewidywania synoptyków się nie sprawdzą, a jednak tym razem trafili w przysłowiową dziesiątkę. Wczorajsza aura pogodowa była okropna, nie patrząc na to, co dzieje się za oknem rozpoczęłam wiosenne porządki, no tak, ale ile można sprzątać, układać, prasować itp… Wierzyłam, że niedziela będzie lepsza i razem pojedziemy siebie gdzieś niedaleko, jednak poranek był fatalny, rozpogodziło się dopiero w godzinach popołudniowych. Długo się nie zastanawiałam i postanowiłam samotnie zrobić sobie wycieczkę „wkoło komina”. Na drodze w kierunku lasu nie było żywej duszy, cisza…., słychać było tylko wiatr, który utrudniał jazdę. Jadąc w kierunku Śliwin spotkałam Rowerzystę Maćka, który jechał w stronę lasu rokickiego. Chwilę porozmawialiśmy i każdy z nas pognał w swoją stronę. Wycieczkę zakończyłam wizytą u rodziców, gdzie przymusowo musiałam uzupełnić spalone kalorie))))) , jak to u mamy))))

W kierunku Jeziora Rokickiego

Czwartek, 6 marca 2014 · dodano: 07.03.2014 | Komentarze 2

WIECZORKIEM

Wtorek, 25 lutego 2014 · dodano: 26.02.2014 | Komentarze 0

Wieczorkiem samotny objazd naszego miasta. Nad Wisłą spotkałam Rowerzystkę Anię, która jeździła sobie po nadwiślańskim bulwarze. Chwileczkę porozmawiałyśmy, Ania odprowadziła mnie do ulicy Zamkowej i pomknęłam do domu, bo wieczorki niestety są chłodne. Dzisiaj bez fotek.

NIEDZIELNA WYCIECZKA

Niedziela, 9 lutego 2014 · dodano: 11.02.2014 | Komentarze 5

W tak piękny niedzielny dzień postanowiłam zrobić sobie krótką wycieczkę po okolicy. Na początku obrałam trasę asfaltową jadąc z Tczewa w kierunku Marianki a potem Boroszewa, kiedy zajechałam do miejscowości Wędkowy coś mnie pokusiło żeby skręcić do lasu. W lesie widoczki były przepiękne, jednak komfort jazdy nie był już taki fajny, dwa razy rower wyślizgnął mi się, ale na szczęście nie zaliczyłam gleby. Kiedy dojeżdżałam do końca trasy leśnej ze Zwierzynka do Lubiszewa spotkałam Rowerzystkę Gośkę, która wraz ze swoją córką Dominiką rozpoczynała leśna jazdę „figurową”. Odradziłam dziewczynom dalszą kontynuację jazdy po lodzie i ujeżdżonym śniegu, ponieważ było to niebezpieczne. Dziewczyny pojechały ze mną w kierunku Tczewa i odprowadziły mnie prawie pod sam blok (dziękuję Dziewczyny, było sympatycznie…. i wesolutko))). Dzisiejszy dzień rowerowy zaliczam do udanych. Dzisiaj bez mapki, ponieważ zapomniałam zabrać Endomondo.

Jeszcze jedno…….

Wczoraj po raz pierwszy odwiedziłam Sklep Rowerowy Żuchliński, który mieści się w Gdyni. Już wcześniej słyszałam od naszych Rowerzystów, że jest to sklep z prawdziwego zdarzenia a przede wszystkim obsługa jest na medal. Postanowiłam sprawdzić to sama i potwierdzam opinię moich kolegów i koleżanek – sklep super, obsługa też, nie czułam się jak niedouczony intruz, tylko jak szanowana klientka. Oczywiście zakupiłam kilka rzeczy (po to też przyjechałam), przede wszystkim nowe buty na rower Scott Trail przystosowane do zwykłej jazdy i do SPD. Jak już były buty, no to kupiłam pedały SPD Shimano PD-M520 i do tego nakładki, w razie jakby coś mi nie szło. Ostatnią rzeczą jaką kupiłam jest nowy dzwonek, ponieważ mój się rozsypał. Trochę zaszalałam, ale można tak powiedzieć, że są to zakupy urodzinowe…))) Takim sposobem moi drodzy wiosną zacznę swoją przygodę z SPD, wiem, że pewnie zaliczę glebę nie raz…. ale cóż, jak nie spadnę to się nie nauczę.

Droga rowerowa

Jezioro w Młynkach
Jezioro w Młynkach © Nefre

Z Rowerzystką Gośką - photo by Dominika
Spotkanie w lesie z Rowerzystką Gośką i jej córką Dominiką - photo by Dominika © Nefre

• Temperatura -2.0°C

WIECZOREM

Środa, 15 stycznia 2014 · dodano: 15.01.2014 | Komentarze 7

Śniegu mniej niż wczoraj, za to wieczór dosyć mroźny. Obiecałam sobie, że dzisiaj na dobranoc zrobię 20 km. Jeździłam po nieoblodzonych ulicach naszego miasta, częściowo przejechałam również Szlak Forteczny na starówce. Nie spotkałam żadnego rowerzysty, tylko osoby biegające i spacerujące. Po przyjeździe do domu niespodzianka, napisała do mnie na BS Pani Ewelina z Grupy Badawczej Ptaków Wodnych KULING, którą poznałam podczas naszej majowej wycieczki na Mewią Łachę.

Pani Ewelina zrobiła nam niespodziankę i umieściła moją relację na profilu Chronimy Naturę na Wyspie Sobieszewskiej: www.facebook.com/ChronimyNature?fref=ts Dziękujemy i pozdrawiamy całe stowarzyszenie "KULING", na pewno odwiedzimy Świbno wiosną.

Starostwo Powiatowe w Tczewie

Skwer Tczewskich Kolejarzy w Tczewie © Nefre

ZIMOWY TCZEW

Wtorek, 14 stycznia 2014 · dodano: 15.01.2014 | Komentarze 7

Jakoś dziwnie się zrobiło – styczeń i spadł śnieg, nieprawdopodobne….)))))))) Postanowiłam wyjechać wieczorkiem i pojeździć po świeżym białym puchu. Pierwszy raz dzisiaj ubrałam moje nowe rękawiczki Hi-Tec 10 000 Lady Sonia, które kupiłam z myślą o nartach, ale to, co noszę na narty częściowo nadaje się również na rower. Rękawiczki spisały się na medal, są mięciutkie i cieplutkie i myślę, że przy dłuższych zimowych trasach również będę zadowolona. Dzisiaj znowu włączył mi się „szwędacz” i w drodze powrotnej zawitałam do Rodziców na kawkę. Jazda sympatyczna, ale cały czas jechałam chodnikiem, ponieważ na ulicy było niebezpiecznie, auta zarzucało na byle zakrętach….. Poniżej mapka i kilka zimowych fotek z Tczewa.

Ulica Armii Krajowej w Tczewie

Pomnik Jana Pawła II w Tczewie © Nefre

WIECZORKIEM

Wtorek, 17 grudnia 2013 · dodano: 18.12.2013 | Komentarze 2

Wieczorny spacer na rowerze, podziwiałam ozdoby świąteczne wywieszone na balkonach )))) Niektórzy mają wręcz cyrkowo, ale cóż każdy ma swój gust))))) Wieczór bardzo ciepły jak na grudzień - było 5,5 stopnia w plusie oczywiście

Tczew nocą © Nefre
Kategoria SAMOTNIE, SPACER

• Temperatura -1.0°C

ŚWIĄTECZNY TCZEW

Czwartek, 12 grudnia 2013 · dodano: 12.12.2013 | Komentarze 8

Wieczorkiem wyskoczyłam na objazd naszego miasta, aby nacieszyć oko świątecznym wystrojem. Chciałam też sprawdzić czy będzie mnie bolało kolano podczas jazdy, od upadku minęło zaledwie kilka dni i stwierdzam, że nie jest źle, odczuwam tylko ból podczas stromych podjazdów….. Dzisiejsza jazda dodała mi energii)))))
/12574521

Roman Landowski (ur. 1937 w Świeciu nad Wisłą - zm. 22 sierpnia 2007 r. w Tczewie) – poeta, prozaik i publicysta, regionalista kociewski, Honorowy Obywatel Miasta Tczewa.14 listopada 2013 na staromiejskim deptaku w Tczewie odsłonięto ławeczkę dedykowaną pisarzowi.

Rowerowa choinka stanęła po raz drugi przy Galerii Kociewskiej w Tczewie © Nefre